måndag 9 februari 2009

Märtas fåtölj


Här är ytterligare en av mina favoritmöbler, nämligen "Märtas fåtölj". Den har hängt med sen mitt förra hus där den lämnats kvar av den tidigare ägaren som hette just Märta. Den var då klädd i ett vinrött sammetslikande tyg som inte var i min smak direkt..
Fåtöljen fick kläs om i det här randiga tyget från Grandmas istället:) Stjärnkudden från Gant passar bra till tycker jag. Just nu står den i vårt gästrum som går i lite "marin" stil. Förresten, när jag tittar på bilden kom jag på att det skulle vara så fint med vitt golv i det här rummet istället..får se om jag kan övertala sambon att vi ska måla det;)

Kram Jenny

23 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Märtas fåtölj var jättefin i det där marina tyget tycker jag.
Ha en bra dag.
Kram Åsa

Anonym sa...

Vad den är vacker!!SNYGG!
Kram Helena faster

Bygatan sa...

Den blev ju jättefin i lite marin stil.
Grandmas har ju så mycket fint, brukar alltid besöka den affären när jag är i götet!

Ha en bra dag, kram Lena

Therese sa...

Ja blir så avundsjuk på alla som vill måla sina golv vita. Vi har ett golv som vi kan tänka oss måla men det får dröja ett två år =/. Sen så är det helttäckningsmatta å klickgolv i tre rum. Kan man måla på klickgolv tro?
Hej hopp!

Anonym sa...

Hej Jenny, jätte fin fåtölj!!!
En fråga, hur får man hyperlänkarna att inte visa www. och allt det där tråkiga?
Titta på min blogg så förstår du vad jag menar he, he...

Kram Anna

Anonym sa...

Åååh, tack för hjälpen. Nu slipper jag slita av mer hår från skallen he, he..Jag blir skogstokig när jag tror att jag vet hur man gör men ändå inte...

Kram Anna

mylovelygrandma sa...

Hej!! jätte snygg fotölj! har själv en med plysch tyg som definitivt hade gjort sig bra med nytt tyg:)

Anonym sa...

Fotöljen är jättefin o dessutom väldigt skön att sitta i! Ser fram emot att få vila där när du leker med Vera.. Vi kommer snart o hälsar på! Kram/Karo

Mitt vita hem sa...

Tack för alla goa kommentarer hos mig. Jag har som sagt fullt upp nu men jag ska försöka ta mig an utmaningen. Jag har nog ganska många punkter att ta upp, men det räckte med 8 eller något va?! Fåtöljen är ju jättefin, vitt golv låter ju underbart. Vi har ju bara klickgolv i hela huset och det går väl inte att måla på?? Någon som vet????
Kram Heidi

Majas skafferi sa...

Hej! Fin fåtölj du har! Tack för att du tog mig med på en resa ca.30 år tillbaks i tiden!
jag talar om Eskil och Amalia,...ja så hette mina dockor! Såg nästan exakt likadana ut som dina faktiskt.Min mor stickade dom med hjälp av nån beskrivning i en veckotidning vill jag minnas!Fast mina lever ett bortglömt liv i nån låda någonstans,får kanske leta upp dem! Ha det bra! /L

På andra sidan väggen sa...

Vad glad jag är att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit! Vilket härligt hus ni har, fyllt med en massa fina saker dessutom!

Fåtöljen är jättefin i det där randiga tyget, perfekt ihop med kudden :)

Himla snygga tekoppar du har, de med stjärnorna. De är mina favoriter också.... :)

Kram,
Ann

Vitt och Blått sa...

Vilken mysig fåtölj! Älskar Gant´s kuddar, de är sååå fina! Jag ska nog gå och köpa mig en lott imorgon och kanske en Harry till helgen! :) Kram Ewa

Frida sa...

Jättefin fåtölj! Det är så härligt med möbler som har en historia tycker jag. Mycket roligare att ärva och piffa till än att köpa nytt.

Ha en fin kväll du också!
Kram Frida

Ett skönare liv sa...

tack snällla :):)

himla snygg fåtölj! :) vitt golv e så himla fint, de e en liten dröm :)

lycka till med övertalning ;)

Stjärnor & Champagne sa...

Väldigt fin Jenny...Snyggt med randigt, är ett stort fan av Gant.

Kram Anne

Marie sa...

Härlig fåtölj, jättesnyggt tyg! Gillar Grandmas, bli alltid ett besök där när man är i Göteborg!

Kram Marie

♥ Fyra årstider sa...

Den kudden gillar jag..men attans vad dyra.
Kram Lotta

Stjärnor & Champagne sa...

Jo tack det gick bra...Är väl klassad som IBSare nu...Tack för omtanken. Jag skulle verkligen vilja öppna en Bruka butik om det bara gick. Älskar deras saker...

Kram Anne

Therese sa...

Hej!
Tack. =)
Jo det är vårat hus, inte så mycket till världen men det kommer bli. Jag kommer göra ett inlägg om huset idag eller om någon dag. Så man vet lite mer om hur jag bor.
Ha en helt fantastisk onsdag!!!
Kram Tezz

rosenskära sa...

Hej Jenny! Nu har jag läst ikapp, missade ju att lägga in dig ändå så tack för din kommentar, nu är du med på listan!

Sitter här och jobbar och äter lunch samtidigt (varför?!) fast det går ju bra när man är hemma och kan mysa med katten och kolla bloggar emellanåt! Bakom mig snurrar en gammal skiva som får mig på riktigt jazza-loss-humör: Eurytmics gamla Be yourself tonight, It's Alright är min favorit!

Ert hus ser underbart ut! Och gamla möbler kan man verkligen förändra med lite färg och nytt tyg!

Kram/Lena

himmel och hav sa...

Tack för påhälsningen! Vilket fint hus du har, jag kommer tillbaks! Kramar

Johanna sa...

Vad kul att du tittade in i min blogg. Jag blev så klart nyfiken och tittade in hos dig med, och blev glatt överraskad! Du har en jättefin blogg. Gillar fotöljen starkt!
Mvh/ Johanna

Fröken Fräken sa...

Vilken mysig fåtölj! Perfekt att sitta ned med en stor kopp thé och vila sig efter en lång dag!