tisdag 24 mars 2009

Nya ljusstakar i fattigmanssilver..

Hej!
Jag tycker det är så fint med ljusstakar i fattigmanssilver så jag har köpt några stycken att ha på min vita skänk i matrummet (den jag hittade på Blocket för ett tag sedan). Vill gärna ha flera i olika storlek och modell,det är snyggt att blanda. Än så länge har jag dessa 3 och några till blir det säkert:)






Den lite "bulligare" har jag inhandlat på Bloominghome.se, de andra två från Countrybymail.se, två mysiga webbutiker med mycket fint!

Ljussläckaren med den söta sländan på är köpt på Haga Hem i Göteborg för några år sedan.



Ikväll ska sambon o jag jobba lite med gästrummet, väggarna ska slipas efter spackling och sedan tvättas av. Förhoppningsvis hinner vi börja måla en första gång oxå. Även i detta rum skall golvet bli vitt! Visar er bilder sen när vi är färdiga:)

Ha en jättemysig kväll
,


Kram Jenny ♥

26 kommentarer:

Nettan sa...

Hejsan! Jättefina ljusstakar där uppe på skänken! Gillar oxå fattigmanssilver å har en liten samling!
Grattis till vinsten oxå!!
Kram Nettan

Signe 1 sa...

Jättefina ljusstakar, passar i ditt fina hem!:-) Lycka till med jobbandet ikväll! Ska bli kul o se resultatet sen. KRAM Sofia

Hannis sa...

Så fina ljusstakar!
Vackert med fattigmanssilver!
Fina tavlor i bakgrunden också.

Ha en fortsatt skön vecka//
Kram Hannis

Lotta sa...

Hej hej!
Snygga ljusstakar, passar fint att stå på den vita skänken.
Ska bli spännande att få se resultatet av ert arbete med gästrummet.
Kram/Lotta!

Nylyckan sa...

Hejsan!
De är riktigt fina de där ljusstakarna. jag har oxå kikat på dem. Kul att renovera rum, jag blir sugen att göra några rum vita. Kram Åsa

Engelska Villan sa...

Hallå där!
Skitsnygga ljusstakar! Har själv varit sugen på sådana ett bra tag. De passar jättefint på ditt skåp, tillsammans med de fina tavlorna som står bakom!
Kram Anna

Lina sa...

Hej!
Gillar också ljusstakar i fattigmanssilver. Har 2 korta och tjocka som jag faktiskt köpt på Coop av alla ställen...Såg även att de hade på Maxi för ett tag sen, tror de kostade 20:-
/st. De var jätte fina, dum som jag var köpte jag inga...Är glad för de jag har och att är hela...Lilla E fick ett ryck idag och slängde iväg en sko den snek precis förbi mina ljusstakar...PUH!

Loppis i morn? ;- ))

Må så gott!
Kram, Lina

VITA NYANSER sa...

Här jobbas det oxå på = ). Tänk vad Johanna sätter fart på oss = ). Spännande!

Det är supersnyggt med silver på en skänk sådär, det gillar jag. Jag har oxå funderat på att ha det på min nu lite halvtomma skänk.

Fina bilder!
Hoppas ni hinner fixa lite. Här ska det oxå målas golv, men inte idag.

Kram L-L

STENLYCKA sa...

Vilka fina ljusstakar! jag är på jakt efter den "bulliga typen". Skall kolla på nätet. Tack för tipset.
Kram Stenlycka

Therese sa...

Det var verkligen fina ljusstakar. Gilla dom smala.
Vad kul att ni börjar med gästrummet. hoppas det blir fint =).

Kram
Tezz

Hemmalycka sa...

Hej, jättesnygga ljusstakar. Visst blir de vackra när man tänder ljus.
Spännande med renoveringen, den ser jag fram emot att se.
Kramelikram
Åsa

Smultronlycka sa...

Riktigt fina.Den största var maffig!Ha en bra vecka!Kram Anna

Lauras gård sa...

Fina ljusstakar! Skänken så jätte fin ut. Måste se om du har något mer kort på den. Här har också jobbats på i dag. Pärlsponten i hallen är färdigspikad. Nu tar jag vid med målning till helgen. Visst är det kul att renovera... Kram Stina

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Gillar också dessa ljusstakar. Fastnar också för mycket silver nu för tiden. Visst är det kul att renovera, nu väntar jag på att min sambo ska bli sugen på att börja i hallen. Jag vi gärna ha vit pärlspont där.
Kram Susanne

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej! Va fint du gjort, gillar också att bryta av det vita med fattigmanssilver vackert..jättefint med flera stycken i olika storlekar sådär! Lycka till! Kram M

Söta Prickar sa...

Fniss, så att du också hade gjort inlägg om Gerbera...men som sagt de är så fina! Vilka fina ljustakar, jag har också massa fattigmanssilverljustakar hemma, älskar dem!
Du visar alltid så fina bilder Jenny!
Ha en fin dag
Kram från bloggar-kompis-Lotta alias mammaledig som aldrig får sova :(

alegni sa...

fattigmanssilver är så vackert! jag har också tre ljusstakar, men skulle gärna ha fler!
kram
ingela

♥ Fyra årstider sa...

Önskar jag hade fler sådana ljusstakar.
Kram Lotta

Anonym sa...

Fattigmanssilver är ju bara så snyggt. Grattis till vinsten förresten!

Kram Anna

Anonym sa...

Hej på dig :)

Verkligen vackert att samla sådär i grupp!

Ja det var ungefär det jag hade att säga, måste kurera mig själv, har åkt på ett förfärligt illamående, suck, vår och friska tider kom NU.

Kram/Julia

Julias vita drömmar

Lantligt i stan sa...

Vilka fina ljusstakar! Tror jag har likadana, eller i alla fall liknande. Grattis till vinsten i föregående inlägg! Jodå jag känner mig lite piggare idag, blir nog jobb i morgon.
Kram Anki

Mitt vita hem sa...

Grattis i efterskott till dig också!!
Ljusstakarna är ju helt underbara. Måste gå in och kika där du hade köpt den bulliga, den är ju jättefin.
Kram Heidi

Marie sa...

Fina ljusstakar, kul att du ville vara med i min utlottning. Önskar dig lycka till, kram Marie

Mitt smultronställe sa...

gillar också fattigmans silver. Har en del ljuslycktor. Trodde du också bodde i bollebygd, där finns ett ställe som heter kråketorp... men du är ju en del i krokarna ändå...

Ha det gott, skall bli spännande att se gästrummet,camilla.

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!
Så roligt att du hittade till mig.
Jag gillar verkligen din blogg. Så mycket fint! Nu ska jag kika lite till :)

Kram Annika

Bygatan sa...

Hej Jenny!

Älskar också fattigmansljusstakar. Har blandat upp med några i glas oxå, det blev fin harmoni tillsammans.

Kramen Lena