måndag 13 april 2009

Spännande besök!

Hej allihopa!

Idag tänkte jag avslöja en liten hemlis för er!! (du Lise-Lott, Vita Nyanser, vet ju redan, hihi!) För några månader sen blev jag kontaktad av Johanna som har den ljuvliga bloggen Vintage. Hon undrade om hon och fotografen Mari fick komma hem till oss här på Kråkered och fotografera för ev. Hemma hos reportage!!

Jag blev såklart överlycklig över att ens bli tillfrågad, har ju sett deras underbara reportage i flera olika inredningsmagasin!! (Bla Lantliv, Allt i Hemmet, Drömhem&Trädgård)

Idag om en månad kommer de, åh vad kul det ska bli!! Känns både pirrigt och spännande!
Vi har haft fullt upp härhemma, känns som det är 1000 grejer o fixa innan besöket, hihi!


(Månadsbilden för maj är lånad från butik Julias vita drömmar)


De kanske vill fotografera mig oxå?? Undrar Tuppen Jansson och bröstar upp sig:)


Vill även passa på att återigen tacka alla er som besöker min blogg, både gamla och nya bloggvänner!! Blir jätteglad för att så många hittar hit och för alla fina kommentarer ni lämnar! ♥ ♥

Tack även till Marie med bloggen Maries blogg! Jag var en av dem som vann i hennes tävling som avgjordes igår! Ett jättefint hänge blev mitt!!

Ska kika in till er alla senare idag, nu ska jag ut o dammsuga våra bilar som sambon tvättade utvändigt igår (tack för att du bytte till sommardäck på min bil oxå Älskling!) Sen ska vi iväg och handla nya löparskor till mig, måste börja röra på mig känner jag, allt i garderoben har krympt av nån märklig anledning..hihi!

Ha en superbra dag!!

Kram Jenny ♥

65 kommentarer:

alegni sa...

så spännande med reportage hemma hos er!
lycka till med skojakten idag!
kram
ingela

Sabina sa...

Åå vad spännande!!! Vet du ännu vilken tidning det kommer i? Det ska bli väldigt intressant att se sedan, och era söta höns och tuppen kommer säkert med! :)
Ha en bra kommande vecka!
Kram Sabina

Nylyckan sa...

Hej! Jag förstår att de är intresserade av ett besök hos dig. Du har ett så fint hem! Vad grön din gräsmatta är. Borde också ut och röra på mig, men jag är rätt så vårtrött faktiskt. Jag har inte riktigt kommit igång än. Kram Åsa

VITA NYANSER sa...

Det är lite spänning med att berätta om reportaget... Kul att du har skrivit om det nu = ). Jag tycker att det är så skönt att ha dig som är i samma situation. Som FÖRSTÅR hur det kan vara nu, lite kaos och pirr och kul. Hoppas tuppen kommer med, jag gillar honom!

Ha en bra dag!
kram l-l

Stjärnor & Champagne sa...

Vad roligt Jenny...Superkul. Kan tänka mig att det känns spännande.

Kram Anne

mitt skärgårdsliv sa...

Men oj så roligt och grattis, spännande med reportage från ditt hem. Tuppen han hamnar nog säkert på bild :) Ha en bra dag!!

Therese sa...

Oj vad kul! Grattis eller va man säger.
Grattis till vinsten hos Marie med. =)

Hejsvejs!

Signe 1 sa...

Congrats Jenny! Förstår att de vill komma hem till din idyll:-)) Du verkar så go o ödmjuk oxå o sånt gillar jag!!:-) Kram Sofia

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ååå vad kul :) Spännande kan jag tänka mig...
Då har du något att se fram emot och det kommer säkert bli ett jättefint reportage :)
Kram kram

Mylovelygrandma Josefin sa...

Hejsan Jenny! Nu har det varit lite tyst från mig några dagar! har varit bortrest så jag hade bara förbeställda inlägg som kom ut! vilka härliga auktionsfynd du gjort! blev ju jätte fina vita! och vad kul med hemma hos reportage! det ser jag fram emot att läsa:) Jag tänkte jag ska vara med i din fina tävling! Sitter inte vid min dator nu men när jag gör det så ska jag länka till tävlingen och skriva i det inlägget! Hoppas du haft en lika mysig påskhelg som jag! och änn är den ju inte slut! Kram på dig!

Frida sa...

Vad roligt Jenny! Säg gärna till när du vet i vilken tidning reportaget hamnar i. Den ska jag köpa direkt :).

Har ni varit ute på några motorcykelturer ännu? Vi åker en liten sväng varje dag nästan nu. Är ju så härligt väder.

Kramar från Frida

millandante sa...

Åh så kul!! Förstår att de vill fota hos dig!!
Ståtliga Jansson kommer säkert med i tidningen han också!
Kram

Lauras gård sa...

Man får gratulera!!! Hoppas att det blir ett repotage från ditt fina hem. Klart att tuppen måste vara med, den verkar ju helmysig! Kram Stina

♥ Fyra årstider sa...

Men vad roligt..lycka till nu. Att göra reportage är jobbigt men kul..jag blev jätte stressad.
Kram Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Hej!

Vad kul med ett reportage :) Jag ska faktiskt hem till en väninna på söndag där det ska göras reportage. Ska bli så himla kul att få se hur det går till egentligen! :)

Det kommer att bli ett jättefint reportage med ert fina hem!

Kram Jenny

Helenas loggbok sa...

Åh vad roligt att de ska komma och ta kort för ett reportage hos dig! Men det klart att de ska komma till dig som har SÅÅÅÅ FINT OCH
SMAKFULLT!
Kram
Helena

Bygatan sa...

Hej Jenny!

Grattis till reportageet! Marie är underbar och Johanna har jag tyvärr inte träffat men hon verkar minst lika härlig som person!

Åh har du Brukas stolar, lyllos, min är hemsnickrad och inte heller tvättad inför våren..

Ha en bra vecka, kram Lena

Fröken Tindra sa...

Grattis till både vinst och ett ev. hemma-hos-reportage!! Kul! Låter hur spännande som helst med det där reportaget. Räknar med att du avlägger rapport längre fram! =0)
Kram!

Annas Lycka sa...

Tack snälla du för ditt inlägg hos mig. Jag blir super sugen på att testa detta med att måla...Tack. Vad roligt för dig att få ett sådant besök...Snacka om städnoja innan bara !!!:) Ha det gott! Anna

Ett hus i vitt sa...

Åh vad roligt!! Ja det är verkligen spännande att få sitt hem fotat. Mari var här hos mig också fast med Helena Skarp som stylist. De är verkligen duktiga, proffsiga o trevliga. Mari kan verkligen konsten framhäva hemmet med sina bilder. Lycka till! Kram, Anette

Tulipa sa...

Vad kul!!!

Förstår att du har mycket att fixa med nu då!

Man vill ju givetvis att allt ska vara så bra som möjligt!

Kram Mariette

Sofie sa...

Så spännande med ett tidningsrepotage! Måste vara både kul och pirrigt :) Ni har ett sånt fint hem, ser fram emot när tidningen kommer! Kram, Sofie

Maria i Lilla villa vita sa...

Vad roligt att få komma med i en inredningstidning! Det kommer verkligen att bli jättefint med ditt vackra hem och mysiga omgivningar.
Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så spännande och roligt för dig. Har förstått att Johanna och Mari gör jättefina reportage.
Ha det så gott
Kram till dig
AnnaMaria

Marits vita skrin sa...

Stort grattis till dig.
Förstår att du är överlycklig.
Tänk vad mycket du kommer och ha fått gjort i ditt hem nu som man annars skulle ha dragit lite på, eller hur?

Många grattis kramar frå mig
Marit

Hagagård sa...

Go kväll! Vad spännande med repotage... Ni verkar ha så mysigt! När & vilken tidning kommer ni med i?? Det får du återkomma med..
Kram:Helen

ikris sa...

Håller alla tummar för att ni blir utvalda för ett reportage, det förtjänar ni verkligen efter allt slit!

rautaharakka sa...

vad jätteroligt med reportaget, gratulis gratulis!!!
grattis också till en ivrig löpare! känner också mig lite spänt i alla möjliga kroppsdelar... eeva

Lotta sa...

Hej Jenny!
vad roligt att vara med i ett inredningsreportage. Du har ett fint hem och en mysig tomt, klart tuppen ska med på en bild.
Ska bbli spännande att läsa när reportaget kommer ut.
Ska också dra igång lite hårdare med träningen, mina kläder har också krymt...puh
vad trångt det är...

ha en fortsatt trevlig vecka och lycka till med löpningen!
Kram Lotta!

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

MEN du va roligt!!! Det ska bli jätteroligt att se sedan, vet du vilken tidning det kommer komma med i? Ni har det sååå fint!

Kram
/Helena

Ingrid sa...

Vilken supersnygg tupp, klart han måste få bli fotograferad :0)

Vad kul att du vill vara med och tävla, önskar dig lycka till.

~Livet i byn

Villa Hemma sa...

Så spännande! Ska bli jättekul att se reportaget sen. Ta det så lungt med fixandet och piffandet :-D

Jättesnällt med kragarna!! Tyvärr bor jag inte så nära Gbg :-) . Men jag har fått massor av tips! Tack så jättemkt att du erbjöd dig!!!!

kram

Anonym sa...

Näe men gud vad kul!!! Grattis, vilken ära. Förstår att du är jätte glad. Oj vad du ska städa och feja, det kommer att bli jätte bra.

Löpning är ju ett himla bra sätt att komma iform men ack så jobbigt och tråkigt (enl min mening). Går och tänker samma sak att jag vill gå ner lite grand i vikt men det är så himla svårt. Jag har ju i alla fall ett sprillans nytt och dyrt träningskort som jag nu tänker försöka utnyttja...ja, ja...

Ha det bäst!

Kram Anna

Hanna sa...

Hej!

Gud vad kul att se reportaget sedan! Grattis! Oj vad du måste städa och dona nu innan =).

Vilket fint fynd du hittade på loppis! Blev jättefint efteråt! =) Kul att förnya äldre möbler med lite färg!

Hoppas att du haft en trevlig påsk!
Kram på dig!

Engelska Villan sa...

Men vad spännande!!! Tjhohooo! Ska bli jättekul att få se mer av ert hem. Passar ju perfekt i deras stil med ert vackra, lantliga hem. Nu förstår jag varför ni varit SÅÅ flitiga med golvmålande och allt hihi!!
Kraam Anna

Helena sa...

Nä men GRATTIS!!! Såååå spännande =)

Va glad jag blir att du vill vara med och tävla om en skål från GreenGate!!! Den är verkligen sååå söt =)

Ha en fortsatt fin vecka! Kram H

VITA NYANSER sa...

Det är SÅ skönt att höra att du känner precis som jag! Jag går också och tänker på små skavanker. Men när jag läste din kommentar och att du känner att det är trist att ni inte hinner med övre hallen och trappen så kom jag på att det läsarna inte ser finns ju liksom inte för dem. Det som visas blir ju dina fina bilder på resten. Det är ju bara du och de som känner er som vet vad som inte är gjort. Sen när reportaget kommer ut kan läsarna kolla in din fina blogg och då kanske något mer har hänt...= ). Ska själv försöka tänka så nu, hm, svårt...här piffar jag överallt. Men inte ute. Du har ju ett superfint hus och utemiljö som kommer att bli helt underbart på bild. Det har inte vi...där kan jag sakna gamla huset, det var mer vi oxå... Svårt att visa upp något som inte riktigt är jag, men det får gå ändå. Oj vad många tankar det blev.

Ha det bra!
Kram l-l

Guttemamma sa...

Så fantastisk gøy!! Tipper du har fint hus da..?? Har jo sett Johannas reportasjer før, elsker svenske interiørblader,,:-)
Du ,jeg linker deg jeg-håper det er ok?? Likte bloggen din så godt!!
Klem fra Anette

Moodboardwithflowers sa...

Å jenny! SÅ kul att höra. Ser med spänning fram emot att läsa om ert vackra hem!!

johanna sa...

Hej goa du!!!
Ser såå fram emot att komma till er!
Stoooor kraaam

Gårdsromantik sa...

Men så spännande - ja ni bor ju så vackert så det kommer att bli ett superbra reportage!
Massor med jobb - men samtidigt så får man det ju gjort! :-)

Kram Maud

STENLYCKA sa...

Vad rolig med ett repotage grattis och även till vinsten.
Ha en bra vecka!
KRAMAR Stenlycka

Villa Carl Larsson sa...

WOW vad roligt och stort Grattis till att du blev tillfrågad. Måste kännas väldigt roligt och en bekräftelse på att du har ett väldigt ljuvligt hem :)

Jag har missat en del här ser jag. Jättefina bilder! Nu ska jag läsa vidare :)

Kram Josefin

Anne sa...

Men vad ROLIGT!
Grattis!
Du måste berätta sedan vilken tidning ni kommer med i så man kan inhandla och kika :)

Lilla skåpet och piedestalen blev ju strålande med lite vit färg (vit färg är verkligen ett universalmedel)!

Tycker för övrigt att er tupp Jansson är hur härlig som helt! jag vill också gärna ha höns, gärna japanska dvärghöns har jag kollat på... de ska tydligen vara bra nybörjarhöns också har jag läst, så det låter ju bra.... nu ska jag bara få sambon att tycka som jag... fniss..

Kram Anne

Hemmalycka sa...

Jenny, vad kul det ska bli att följa det reportaget men jag är inte förvånad för ni har det ju så fint hemma och nu kanske vi får se lite mer från ditt vackra hem i reportaget.
Kram Åsa

Nettan sa...

Va kul Jenny! Grattis! Men förstår att du är lite nervös å stressad´..men du har så fint så det kommer bli kalas!
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Oj så många kommentarer!

Hoppas du ser min för du har ju vunnit i min tävling!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Ps - ser nu att du har en tävling - skall genast besöka den och länka!

Kram Maud

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej igen Jenny!
Vi ska ju köpa höns nu i sommar och är helt nybörjare på det...
Är det Hedemorahöns som ni har? Jag har läst att de ska vara tåliga och det kan ju behövas här i norr och dessutom så är de väldigt fina. :-) Hur många har ni? Jag hade tänkt mej ca 5 + 1 tupp.

KRAM
/Helena

Gårdsromantik sa...

HejJenny!

Här ser du en som har noll koll - det är lite mycket nu med alla ordrar som skall skickas från webbutiken...jag vet faktsikt inte om jag skickat den än???:-)

Vad kul att det var du som vann då!

Kram Maud

StrandviksVillan sa...

Men OJ så spännande!
Förstår verkligen att dom vill besöka dig och det kommer bli toppenbra!
Kram!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Vad roligt att det är så många som kikar in i din blogg. Grattis till reportaget, det kommer bli såå fint och intressant!
Det är klart att hönsen och Tuppen ska vara med. Jag är ute och går varje dag, så snart ska jag prova att springa. Det är bra att powerwalka också.
Ha det gott!
Kram Susanne

Mitt smultronställe sa...

Hoppas tuppen kommer med, han är ju så fin!!!
Skall bli Spännande att följa!!!

Ha det så gott, kram Camilla.

Gårdsromantik sa...

Hej!

Glömde ju skriva:
maila din adress på hjortgarden@gmail.com så kommer din vinst snart!

Kram Maud

homebylina sa...

Hej! Vad roligt att de ska göra reportage hemma hos dig =)Slår vad om att du har mycket fint att visa! Kram Lina

VIT och PASTELL sa...

Ooo, vad mysigt med en tupp och hönor(antar jag) det är så mysigt när de struttar omkring, fniss!

Vad kul att de ska komma och göra inredningsreportage hos dig. Hoppas att ditt hem dyker upp i nån tidning snart.

Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till din fina vinst!
Kram till dig
AnnaMaria

lolla sa...

hejsan
ja jag kan förstå att de vill fota hos dig kul kul..
det ska bli spännande att följa detta
kram lolla

Flaggduken 2 sa...

Vad jättekul & roligt!
Vill du veta en hemlis? Dom har kontaktat mig med för en tid sedan...Jag känner mig också jätte smickrad. Jag sa att dom inte får komma för ens tidigast till hösten.
Hoppas att allt går bra & att du smyg berättar lite på bloggen sen...
Så kul!!!
Kram Petra

Fröken Fräken sa...

Kul att du får med ditt hem i ett inredningsreportage! Jag har blivit tillfrågad flera gånger, men jag håller mig till att visa upp mitt hem i min blogg! ;-)

Kul att du gillade mina etiketter, det blir nog fler senare när jag har kryat på mig.

Vit Romantik sa...

Grattis vad roligt! Den tidningen måste jag köpa då!! Det är ju en helt annan känsla att få titta på ett hem i en tidning!!

kram Johanna

Stjärnor & Champagne sa...

Hemlis...Fick den av maken i julklapp...Har önskat en ganska länge och mina barn tyckte så synd om mig när jag inte hade en....

Kram Anne

Huset vid ån sa...

Hej Jenny! vad roligt med ett reportage....jag är inte förvånad!! Du har ju jättefint o mysigt....En riktig svensk Idyll!!Jag ska hålla utkik....men du berättar väl mer sen? Må så gott!! Kram Therese

Marie sa...

Men vad roligt Jenny, grattis! Johanna och Mari är supergulliga och jätteproffsiga, kommer att bli ett toppenfint reportage! Vet dock hur nervöst och stressigt det är innan, man har tusen saker som man vill ha gjort.

Kramar Marie

Anonym sa...

Grattis,bra gjort Jenny!!
Du är inredningsarkitekt, som sagt! Jag är sååå
stolt över dig!!!
Faster Helena