måndag 3 augusti 2009

På Brukaskåpet..


Hej mina vänner!

Mitt skåp från Bruka som står i den lilla hallen (eller vad man nu ska kalla det för) innanför vårt badrum på nedervåningen har ni sett förut. Jag tycker det är jätteroligt att möblera om o byta plats på grejer (som så många av er andra*fniss*), och har ändrat lite på "pyntet" på skåpet. Tänkte visa er hur det ser ut nu:






Lampan har hängt med i många år och kommer från Haga Hem i Göteborg. Den svarta kaminspegeln från House Doctor är köpt på nätbutiken Gårdsromantik.




Den lilla bilden på väggen hittade jag på Nora Diversehandel när vi var där i fredags! Jag tycker kvinnan och barnet är så söta.

(Klämman som bilden hänger i kommer från nätbutiken Me and my Home)



Vi bytte de vita knopparna som hörde till skåpet för ett tag sedan till de här porslinsknopparna i mer gammaldags stil. Köpta på ljuvliga Balders Hage i Alingsås.



Det randiga tyghjärtat är köpt på Bloominghome.




Min besöksräknare har nu passerat 25 000!! Tack alla ni som tittar in här hos mig!! Det tänkte jag fira med en tävling senare i veckan:)



Appropå tävlingar så hade jag idag hade jag turen att vinna jättesöta salladsbestick hos Pernilla med den fina bloggen Livet som mest!! Tack "Plingan", vad glad jag blev:)



Ha en jättebra vecka allihopa,


Kramis Jenny

28 kommentarer:

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Jag gillar ditt fina pynt på skåpet, en sådan trådkorg har jag också. Vilket fint kort du köpte i Nora. Grattis till din vinst och alla dina besökare. Jag förstår dem, jag är ju en av dem:-)
Kramis Susanne

Mjuka sa...

Fint med de nya knopparna på skåpet!! Bruka gör ju så snygga möbler. Dream, dream!!
Kul med vinsten! Jag har också haft tur på sistone, två vinster väntar jag på Hurra!
Kram Malin

Anna-Lena sa...

Vad fint det blev kring skåpet! Kaminspegeln passade perfekt där och den lilla gulliga bilden på väggen med! Knopparna och hjärtat var också jättefina! Grattis till alla dina besökare. Du har en fantastiskt fin och inspirerande blogg så jag förstår att du får så många besök!

Kramar Anna-Lena ♥

engelsson sa...

Iltaa Jenny..ja de där kammarna e sååå Finland för mig..min bror fyllde år idag så jag bakade dem till honom i huvudsak.. Vad fint du gjort i hallen..när jag ser bilder från ditt hem så tänker jag alltid på hur mycket de små detaljerna betyder för helheten..o du har ögat för det vännen..halit

Malin sa...

congrats, jag läser "dig" varje dag, för du är så go å gla. Tror att en av de första kommentarerna jag la hos dig handlade om din vimpel i trädgården, den röd/vita. Jag gillar dig och dina tuppar, inte för lantliga stil och dina bakförsök he he, kram Malin

livet på utanäs sa...

Hallå där !

Det där skåpet skulle jag inte säga nej till, så snyggt ...

Bloggandet går i snigelfart för min del nu , det regnar aldrig heller så att man kan sitta inne och kura . Tänk att man kan längta efter sånt också =)

Ha det så gott !
Kram / Sussi O

Stjärnor & Champagne sa...

Jag lovar, du kan få vara en liten fluga på axeln hihi.....Vad go hon är lilla Vera, vilka ögon. Förstår att du smälter. Ja jag gillar ju Bruka, skåpet är jättefint. Och allt annat på byrån, gillar lampan.
Ha det gott vännen...

Kramkram Anne

Nettan sa...

Jättefint skåp, passa bra där !
Grattis till alla dina besökare =)

Kram Nettan

♥ Fyra årstider sa...

Du har det så mysigt..tror jag kommer och flyttar in..
kram Lotta

Fröken Tindra sa...

Vad fint du ordnat till det igen! =0)
Kram!

bikim sa...

You have a wonderful blog.
Thanks for sharing
Rosa from Portugal

Therese sa...

Hej!
Tack för kommentaren hos mej! =)
Ser fint ut på skåpet. Sånna knoppar e så himla vackra.

Kram
Tezz

Vekarus sa...

Teillä on niiiin kaunista!

Onnittelut hurjista lukemista, vaikka mikäs ihme se on :-)

alegni sa...

åh, vilken ljuvlig lampa! allt är förstås fint, men lampan tar nog priset!
grattis till vinsten!
kram
ingela

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint du har det! Knopparna är jättefina och ja allt är jättefint ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

STENLYCKA sa...

Grattis till vinsten. Och grattis till alla besökare du har haft på din blogg,det är väl inte så konstigt du har ju en så fin blogg. Porslinsknopparna är så fina. En sådan bild på kvinnan och barnet var med i lådan jag köpte på auktionen för ett tag sedan fast den hade en brun ram.Tycker också den är så fin.
Ha det så bra idag!
Kram

StrandviksVillan sa...

Hihi, visst är det kul att flytta på saker och ändra om. Till och med sånt man redan har kan se helt annorlunda ut på en annan plats!

Grattis till vinsten, ser fram emot din egen tävling!
Kram Ann-Christine

Anonym sa...

Visst ätr det kul att kunna flytta om saker och sedan känna att det blev som nytt.
Den lilla korgen på skåpet finns här hemma med.
Kram kram

Vitt o Vältummat sa...

Jag tycker jättemycket om bilden du köpte! Det behövs ingen ram. En sådan fin klämma som du har satt upp den med räcker!
Kram/Åsa

Signe 1 sa...

Nähä, är du oxå en 'flytta-runt-på-möbler-tjej'?;-) Brukaskåpet är såå fint, jag älskar ALLT med Bruka. Ja, det andra du visar är oxå kanonfint! Kram på dig, Sofia

Älskade pion sa...

Vad fina grejer du visar. Åhh,ska du ha tävling,då vill man vara framme. ;)Må så gott. Kram på dig. Ulrika

Designe sa...

Jättefint! Så många fina detaljer oxå! Vilken supersöt liten systerdotter du har! Verkligen ett charmtroll!:) Va mysigt det såg ut i Nora oxå! Ha en härlig vecka! Kram :)

Grodmamman sa...

Skulle också vilja ha möbler från Bruka! Ditt skåp var jätte fint, själv vill jag ha ett sideboard därifrån.
Grattis till vinsten och alla dina besökare!
Kram

Hemmalycka sa...

Ursnyggt skåp och jag håller med dig om att det är kul att flytta runt möblerna.
Kram Åsa

Maria sa...

Hallå=)
Vad fint du pyntat!
Håller med om att det är kul att möblera om och piffa på olika sätt=)
Kram

Evelina sa...

Skoj med en för mig "ny" blogg.. och spännande att det utlovas tävling... Får lov att titta in här igen.. :)

/Evelina

Fröken Fräken sa...

Verkligen ett vackert skåp! Och visst är det så, det är roligt att arrangera om och flytta! Och bra mycket billigare än att hela tiden köpa nytt dessutom :-)

Huset vid ån sa...

Hej Jenny! Ett stort Grattis till alla dina besök! Inte konstigt det är alltid lika hemtrevligt o mysigt hos dig!! Ha en bra kväll vännen! Kram Therese