lördag 10 april 2010

Lite Gösta och söta MC-killar♥


Gokväll i stugorna!

Tack för alla era omtänksamma krya på dig hälsningar, blir varm i hjärtat!

Katten Gösta har inte synts på bloggen på ett tag så idag tänkte jag visa er lite bilder på honom:) (Gösta hälsar förresten speciellt till dig Lena/Inre ro;))

Nu har han bott hos oss i 7 veckor, han är fortfarande ganska skygg men börjar mjukna upp mer och mer. Det känns som det sakta men säkert går åt rätt håll:) På dagarna ligger han helst och sover och på nätterna/tidiga morgnar gillar han att vara uppe och busa!

Såhär brukar han sitta i kökssoffan på morgonen och vänta på att jag ska komma ner och ge honom lite rökt skinka till frukost:)


Att ligga i "Märtas fåtölj" är oxå poppis! Fast det är bäst att han inte vänjer sig allt för mycket vid den, jag har lovat bort fåtöljen till syrran. Hon ska ha den i sin sommarstuga i Strömstad.


Han har blivit kompis med mjukisdjuren i Tindras säng, hihi!


Idag var gulliga Susanna som var den som hittade Gösta här och hälsade på oss! Hon är en jättetrevlig tjej och en stor djurvän som jobbar ideellt på katthemmet i Alingsås. Jag önskar att fler människor vore som henne:)






Avslutar med en bild på de två sötaste MC killarna jag vet,nämligen min egen "Mr Biker" Peter och hans lille systerson Neo 8 månader:) Om Morbror får välja blir det nog en hojåkare av lille Neo oxå så småningom;) Idag har vi varit uppe i Rävlanda och hämtat hem Peters MC där den stått i svärmor Sirkkas garage över vintern. (där stod den ju jättebra med facit i hand, hade vi haft den i förrådet hade den förmodligen förstörts i branden i januari..) Blir det fint väder nästa helg hoppas jag få åka med på en tur:)





Imorgon ska vi åka på en liten "roadtrip" (inte så liten egentligen över 30 mil enkel resa!) till Strängnäs! Har ropat in något jättefint på Tradera som vi ska åka och hämta där (tur att vi köpte en släpkärra häromveckan:)). Vad det är visar jag er senare;)

Ha en trevlig söndag allihopa!

Kraam Jenny♥♥





39 kommentarer:

Lauras gård sa...

Gösta är ju för snygg! Han passar jätte bra där med gosedjuren. Du vad populär Peter kommer bli om några år då Neo blir mer medveten om MC. Om du ropar in något från Uppsala måste du lova att titta förbi på en fika *ler* Kram Stina

Fröken Tindra sa...

Oj, vad kan du ha ropat in som ni skall åka så långt för?! Nu blir jag nyfiken!
Han är så fin er Gösta! Passade bra in bland övriga gosedjur. =0)
Kramisar!!

Majas skafferi sa...

hej! Vad gullig han är Gösta! (jo, även här har vi åter blivit påminda om att katter gärna håller i gång på tidiga morgnar..;)

Ska bli väldigt intressant att se ditt Tradera-köp! Ha det bra!

Vikkan sa...

Tycker bilden på Gösta bland gosedjuren var hur söt som helst! Skönt att han verkar trivas hos er!

Hoppas du mår bättre idag!

Kul med liten (lång) roadtrip. Blir nyfiken på vad det är du ropat hem.

Kram Vikkan
Ps. Dragning hos mig imorgon kväll! Efter kl.21 publicerar jag den lyckliga vinnaren! Ds.

MITT VITA HUS sa...

Vad har du nu hittat:) nyfiken i en strut;) ha det fint på bilfärdem då, kram kram M

Jessica sa...

Hej, det var ingen liten utflykt :)
Om du köper något i Stockholm, eller i Trosa (är där på sommaren) måste du höra av dig, för då bjuder jag på fika!

Han är ju gör söt Gösta, verkar trivas med kompisarna där på sängen!

På tisdag får jag köra igen, wehaaa som jag längtat!

Ha det gott och Kör försiktigt!
Kram Jessica

I mitt hjärtehem sa...

Oj det var ingen lite tur det ... hur lyckas du få med dig Peter på det? :0)
Här får jag knappt med mig mannen till loppisen som ligger 500 meter bort *hihi*

Kör försiktigt!
Kram åsa

millandante sa...

Fnissar lite nu... och blev ju himla nyfiken på vad som ska hämtas på den "lilla" trippen...:):)

Gösta är ju så fin...! Finaste gosedjuret!!:)
Underbar barnstol du köpt!!!
Kör försiktigt imorgon!
KRAM

Tigris Predikantan sa...

Oj ... jag vet inte, men jag tycker det är för farligt med MC ...
:)

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Han ser så go ut eran Gösta! Och vad spännande med ett Inköp! Kör försiktigt imorgon....Kramis Therese

Ett Vitare Hem sa...

Åh det ska bli spännande att se vad det är ni ska hämta och vad härliga bilder på Gösta!
Ha en finfin söndag!
Kramis/LenaS

Carin sa...

Hej vännen! Tänk vad lycklig Gösta måste vara!!! Man ser ända hit hur han myser!!! :D

Vilket vårtecken, när MC:n kommit fram! Tur att den stod förvarad på annan ort, det var ju illa nog som det var med ert hönshus....

Ha en härlig tur i dag och kör försiktigt! Är sååå nyfiken att få se vad det är du ropat hem denna gång! Kraaam Carin

Älskade pion sa...

Hej Jenny var ett tag sen. ;)Mycket i skolan nu,så jag hinner inte in och kika hos er som jag vill.Vad spännande,vad har du köpt? ;)Ha en riktigt skön söndag goa vännen. Kramar Ulrika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina foton på Gösta, det är en snygg herre. Han ser så go ut bland gosedjuren. Och det var en fin fåtölj du lovat bort, skulle passa som handsken i vår stuga också. Ska bli spännande och se vad ni köpt, blir en lång resa idag.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

Fånga dagen sa...

Hej goaste Jenny!
Min första kommentar försvann den hmmm.
Jag skrev i alla fall att den där godingen Gösta inte går av för hackor. Vad jag älskar katter, de ger sån inre ro liksom. Vad härligt att han finner sin plats nu men det gör ju kater om de hamnar i ett hem med harmoni och trivsel. Ha ha vad go han var i Tindras säng, såg honom inte först. Du får verkligen hälsa tillbaka till honom.
Ja sen ser man att du köpt något igen, eller kanske man ska säga för en gångs skull :)))
Undrar vad det är som kräver släpkärra, nyfiken.
Du förresten jag blir avundsjuk på motorcykeln, tänk en varm dag på vägen i lagom fart mmmmm. Det eller en stor Amerikanare har varit min dröm, men det lär väl aldrig bli någon.
Goa killar du hade där på kortet, din Peter verkar ju verkligen vara lika snäll som du säger, det såg jag i hans ögon och så förstår jag det eftersom han accepterar alla saker som du så fint handlar hem, hi hi
Du nu ska jag ta och klä på mig snart, solen skiner så vackert över sjön här att man bara måste ut nu.
stor kram till goa tjejen
Lena

mitt skärgårdsliv sa...

Så fina foton på Gösta, så han myser med alla gosedjur! Men vad har du nu köpt...? blir ju riktigt nyfiken :) Ha en bra dag!

Vekarus sa...

Ihania kuvia Göstasta! Sopii niin hyvin pehmolelujen joukkoon toinen!

Nyt alkaa jo jännittää, mitä taas olet löytänyt!

Aurinkoista sunnuntaita!

alegni sa...

jag får aldrig nog av kattbilder, så visa gärna flera. när som helst!
vad har du nu köpt - jag blir ju jättenyfiken!
så sant, så - dina mc-killar är väldigt söta båda två ;)
vad - ingen snö kvar hos er?!?
trevlig resa! kram
ingela

Signe 1 sa...

Gösta är en bedårande liten medlem ni har fått till kråkered, sååå söt!!!

Wow, Mr Biker x 2 är inte så tokiga dom heller, hihi...

Lycka till idag då, vad är det nu du har köpt, är såååå nyfiken!!:-)

Kram Sofia

Shabby Eva sa...

Oj, vad spännande... väntar med iver för att få se vad det är du köpt!

Norregård sa...

Gosiga Gösta!!! Så fin han är!!! Lyckliga Ni;o)
Kör försiktigt!!!

Kram Kram Malin

Susanne sa...

Gösta är en riktig sötnos! Jag älskar katter och har en liten buse som heter Lukas.
Ska bli spännande att se vad det är du har ropat in på Tradera!
Kramar
Sussi

Unknown sa...

Gösta lilla sötisen...han påminner lite om vår Marwin som är mera grå. Marwin är lite dum, ja eller vad ska man säga. ;-)

Han känns inte som gårdens smartaste katt precis men det finns hopp om att han kanske blir något stort så småningom när han övat lite mer på råttfångande.

Jag är extremt nyfiken på vad du ska hämta i Strängnäs så jag ser fram emot att få se det här på din blogg.

Ha nu en mysig biltur!

Kramar,
Maria

Carina sa...

Jag tackar ja...röktskinka till frukost ;))
Han verkar boain sig bra er Gösta.
Här sitter en till med halsont, feber och en gräslig hosta :/
....lovar sitta här och vänta tills ni är hemma från er tripp :)

. sa...

Så underbart söt Gösta är, så fint tecknad han är. Särskilt bedårande där han ligger bland gosedjuren.

Kram Camilla

Mia sa...

Hej Jenny
Tråkigt med förskylning hoppas att du blir bra fort.
Söta bilder på lilla Gösta han är så söt och kul att han börjar känna sig mer hemmastadd.
Ha det bra och krya på dig

Kram Mia

Nettan sa...

Ååå sötaste lille Gösta..såå go! Va bra han har fått det där hos er! ...men tror inte du kan lämna bort den där fotöljen nu...;-)
Kram Nettan

Louise sa...

Ja både Gösta och mc-killarna går inte av för hackor!! Förstår att du smälter :O) Ha en bra vecka som kommer emot!

Vitt och Blått sa...

Vilken sötnos han är Gösta!! Ville har inte heller fått något eget inlägg på länge, det kommer! :) Härliga Mc-killar också! Blev jättenyfiken på vad du har köpt den här gången på Tradera!!! Något typ av skåp tror jag på. Spännande att se!

Kram E

Hanna sa...

så söt
Tack för titten och ha en bra vecka.
kram
Hanna

Anonym sa...

Vad söt han är Gösta. Vilken underbar fotölj du lovat bort till din syster. Kör försiktigt! Kram Sofia

Malin sa...

ojoj vad katterna ser ut att ha det skönt :)

psst tänkte passa på att tipsa om min tävling på bloggen idag, fina ljuslyktor från sia är priset ,

kramar Malin

Therese sa...

Gösta verkar ha funnit sid fint till rätta hos er, skönt! Och sicken söt liten mc kille *ler* Ska bli spännande att se vad du köp, ha en fin kväll!
Varma kramar Therese - Sockenvägens Söta

vardagsvitt sa...

Hej Jenny!!
Så härligt med MC & jag ser att han försöker ge intresset vidare till Neo...
Så snygg han är Gösta & man såg honom nästan inte bland alla gossedjur *fniss*
Ha det bäst
Kram Marith

Maya sa...

Gösta är ju så fin! Det var lite svårt att se honom när han låg bland gosedjuren.
Ang min andra blogg, då vet du min "hemlighet" om hur jag lyckats gå ner i vikt..:)

Lissboden sa...

Vad många tjusiga herrar du visar idag på din blogg! Vad bra att inte Peters motorcykel stod i ladan när den brann så att ni kan ut och åka igen.
Vad kul att ni ska till Strängnäs, vår grannstad. Det hade varit roligt om du/ni kunde ha tittat förbi hos mig på en kopp kaffe eller the.
Om ni har tid är ni hjärtligt välkomna!
Kram/Maria

Anette sa...

Ja det var en söt kisse och tuffa mc killar! Jag har en här hemma som bara längtar tills mc:n kommer ut ur garaget=)

Kramar från Nettan

Stjärnor & Champagne sa...

Så söt han är bland alla kramdjur...Skönt att du mår bättre vännen. Motorcykeln är inte fel i dessa tider. Har börjat se dom på vägarna igen.Krya på dig vännen/ Kramkram Anne

Hem och Lycka sa...

Vad fiiin han är!

kram Mia