lördag 13 november 2010

Fat, tofflor och en linslus!

Hej på er!

Här blev det visst några dagars bloggpaus..har inte riktigt haft ork att sitta framför datorn. Dessutom är det ju värdelöst att försöka fotografera något nu när man är på jobbet dygnets ljusa timmar:)

Idag tänkte jag i alla fall visa er lite fina saker jag fått i veckan!

Det här vackra fatet från Olsson & Jensen hade jag turen att vinna hos gulliga Mia med bloggen Hem & Lycka! (fatet finns i två olika storlekar i Mias butik Ellis Corner som du hittar här).

Perfekt att lägga tex punchrullar på (eller "dammsugare" som de oxå kallas:))!


De här varma och goa handstickade tofflorna från Serbien har jag fått av min snälla kollega Z, visst är de fina! Perfekta för mig som är så frusen om fötterna:)

En nyfiken liten linslus som heter Elvira ville oxå vara med på bild..:)





Ha en fortsatt trevlig lördag kära Vänner! Kikar in till er andra lite senare, nu väntar motionsspåret på mig:)


Kraam Jenny


36 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

SUPERFINT FAT Jenny Penny :)

Idag är det SATURDAY SHOW OFF
hos mig.....
Lägg gärna till Din blogg
Håkan

Villa Vinkelhaken sa...

Ja ibland behöver man ha några dagars bloggpaus!
Fatet var jättefint! =)

Trevlig helg!
Kram Jenny

Signe 1 sa...

wow vilket fint fat vännen!! dammsugare är mathias favvo, själv tcker jag inte om marsipan;-)

heja dig!! hoppas det gick bra i spåret, själv är jag lite lat just nu, hihi...

stora kramen s.

ps. elvira är bedårande!:-)

Norrfrids Eija sa...

Blev plötsligt sugen på dammsugare, så mumsiga. Kanske till eftermiddagsfikat? Eller fars dag imorgon....mums!
Ha en skön fortsatt helg!
Eija

Sunnanvind sa...

Hej Jenny!

Ja det är svårare att blogga vintertid, det är ju som du skriver verkligen svårt att få tid att fota i dagsljus.

Men du har verkligen fått några jättefina bilder här, sakerna du fått/vunnit är superfina och finast av allt är förstås lilla Elvira!

Ha nu en fin lördag!

Kram Carina

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart man måste ta lite bloggpaus ibland, det finns ju faktiskt annat som måste gå före.
Elvira är så fin och vad sköna tofflorna såg ut att vara.
Kram:)

Norregård sa...

Hej Jenny!!
Så fint fat och mysiga tofflor, men inget går upp mot Elvira!!! Underbar kattfröken;o)

Kram Malin

Livet på Vestergård sa...

Grattis till en fin vinst!
Tofflorna ser riktigt varma och sköna ut.
Ha en fin fortsättning på helgen! Kram Kicki

Anonym sa...

Onnea voitosta!
Hieno lautanen ja tossut. Kissimirri on söötti ja suloinen.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

Farfars stuga sa...

Vilken söt liten ny familjemedlem!

Å så härliga tofflor, jag är en riktig frysing och tassar gärna runt i mina så ofta det bara går.

Spännande att se hur er renovering går, vi har precis börjat riva tapeter så just nu känns det färdiga resultatet långt borta.

Kram Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis det var ett jättefint fat du vann. Och så goa mysiga tofflor, ser nästan ut som Elvira tänker krypa ner i en toffla.
Ha en bra lördag
Kramar
AnnaMaria

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja inte orkar man alltid:( fast jag tycker att det är rätt avkopplande att sitta här.....grattis till vinsten, fint!

Ha en skön helg!

Kram Susanne

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbart fat vem drömmer inte om ett sådant, har själv spanat in ett liknande av tomten. Ha en fortsatt mysig helg.
Kram Theres

Anneli sa...

Hejsan.

Fint fat du vann!
Turen håller i sig....

Inte är det lätt att fota nu i dessa mörkertider.
Bloggfria dagar måste man ha ibland och "fnula" på lite spännande inlägg.

Hur gick det i spåret?

Ha en fin kväll,
Kram Anneli.

Mie fra Mies Mirakler sa...

punchrullar liker jeg ikke, men det fatet elsker jeg, så vakkert! og søte Elvirapusen, så nydelig hun er :) Skal si du har vinnerlykke for tiden, veldig kjekt :) Gratulerer så mye! *♥*

Vita små hjärtan sa...

Hej Jenny!
Vilket vackert fat....
Å vilken liten sötis som linslus....
Kram Agnetha

Ingaredstoka sa...

Vilka läckra tofflor du fått! Kommer du vara varm i vinter!! Skönt!! Er lilla linslus är så söt att man nästan kommer förbi och hämtar den ;o)
Kram Susanne

Bollan sa...

experten på blogg pausar här. Men de s skönt i bland. hi hi va söt elvira är. Och va duktigt av dig att ut och springa.

kramizzar

Louise sa...

O så vackert fat!!!

Lantligt i smultronbacken sa...

Tur du hade att vinna det fina fatet. Jag fick också ett sånt fat av min mamma i höstas och det är en klar favorit när jag ska duka finare. Så stort och bra också.

Söta kissen!

Kram

himlaverket sa...

Eller hur, tycker inte heller om att fota i mörker...
mycket läckra tofflor. som en inredningsdetalj... ;)
Nytta med nöje!
kram ullamaria

lyckobo sa...

Hej Jenny! Ett sånt vackert fat du vunnit, grattis! Kissen e ju hur söt somhelst, en riktig fotomodell :D !!! Ett tips för dina finfina tofflor: sy vitt läder under så blir de halkfria och slits inte sönder på nolltid!

Ha en skön helg !

Bella sa...

Grattis till vinsten av de fina fatet, riktigt snyggt och vilka sköna tofflor du fått, perfekta nu till vintern :)

Önskar dig också en riktigt trevlig lördagkväll

Kramar Bella

Marie-Louise sa...

Det var en söt liten linslus du fick med på kort.

Country Hill sa...

Låter som om Du haft en bra vecka, fatet är ju jättefint och tofflorna ser sköna ut.
Lilla Elvira är ju söt som socker.
Ha det gott!
Kram Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Vackert fat! Och vilka absolut underbara tofflor, så fina. Men gulligast av alltihopa är ju ända lilla pissen, så söt!
Kram
Agneta

Aratorps Lena sa...

Grattis till vinsten, vännen! Jag har dem i butiken om du vill ha fler! 99:- styck! Kram!

Anonym sa...

Grattis till vinsten vännen! Fatet är så fint och tofflorna ser mysiga ut,kattungen är helt bedårande...ha en skön Söndag.

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilka söta tofflor!
...grattis till vinsten. Fatet är ju super-gulligt :-)

Kram från Australien♥

Camilla sa...

Hej vännen!

Ja, det är tomt i bloggvärlden utan dej...men jag håller med dej - det är inte lätt att fota nu.

Vilket underbart fat och vilka fiiiina tofflor! Jag är också frusen om mina fötter och lever så här års i varma tofflor (ingen golvvärme på Holm...)

Hoppas det gick bra i spåret i går - du é så duktig!!!

Ha det gott - kram kram!

Margot sa...

Hej Jenny! Jättefint fat, grattis!! Tofflorna ser supersköna ut, perfekta nu i höstkylan! Vilken supersöt liten Elvira!
Ha en skön söndag!
Kram

Skogslyckan sa...

Ljuvligt präglat mönster på fatet du vann, användbart till så mycket. Härliga tofflor, sådana skulle jag vilja ha, jag fryser alltid om fötterna, fast vi har golvvärme överallt??...
Kram Pia

Lissboden sa...

Åh, vad söt lilla Elvira är, man bara smälter när man ser bilderna på henne!
Grattis till vinsten av tallriken. Jag säljer den i Lissboden och den är så fin!
Må så gott i veckan!
Kram från Maria

enannanhelena sa...

Ha, ha, det sista kortet på kattlusen :) är underbart, jag lägger upp det som skrivbordsunderlägg här på min laptop direkt!!!
mvh helena

20-talshuset sa...

Hej Jenny,
Tur du har som vann det fina fatet! Grattis! Elvira ser verkligen supergosig ut! Vi har faktiskt pratat om att skaffa en kissemiss vi också! Vi får väl se när det blir. Ha en skön söndagkväll i mysiga Kråkered! Kram Anna

Tulipa sa...

Ser ut som att katten tänker att toffeln där vore ett mysigt bo...

Ljuvligt fint fat!

Ingen dålig vinst!

Kram Mariette