fredag 19 november 2010

Finaste julkuddarna..

Hej!

Äntligen fredag! Är det någon mer än jag som tycker veckorna rusar fram?! Bara lite mer än en vecka kvar till första advent:)

Jag måste visa er de här Nyblom & Kollén kuddarna som jag beställt från butik Julias vita drömmar! Är de inte fina med sina broderier? De kommer passa perfekt i vår kökssoffa nu till jul! :)




(Samtliga bilder lånade från Julias vita drömmar)



Vad kul att så många vill vara med i min utlottning!! (Funderar själv på en skylt med texten Kråkered;))


Ha en trevlig helg!


Kraam Jenny

47 kommentarer:

Malin sa...

passar jättebra i ert kök, ska du bara ha dem eller blanda med dina avlånga bollkuddar? Ha en fin dag och helg little Crow.

Designe sa...

Åh så fina och underbara bilder från Julia! Jag har broderat hos mig oxå!:) Trevlig helg! Kram

Carin sa...

Urfina kuddar! Kommer bli som pricken över i... :D

Jag skall också ha tag på några julkuddar till vår köksbänk... =))

Ha en blöt superduber helg, vännen! :D

Snäckskalsdalen. sa...

Det är allt så, veckorna rusar verkligen fram! Men man får försöka ta det lite lugnt i alla fall......Kudden är underbart fin.
Kram

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

ÅHH vilka underbara kuddar!! Vill ha!!:D Jag måste in å kika på Balders Hage någon dag nu när de fått in julsaker..:))*mys mys*

Ha nu en riktigt trevlig helg söta Jenny!

Kraam Izabell

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

ÅH det kommer att passa jättebra i ert fina hus!!! Jättefina verkligen.

Jag fick ju börja julpynta väldigt tidigt (pga det lilla reportaget) så igår drack vi glögg och myste i "julmyset"! hihi

Vilken fin tävling du har också -måste "anmäla" mej där också. :)

Ha en toppen fredag Jenny!
KRAM

himlaverket sa...

Ja, så fina kuddar....
roligt att få börja pynta till advent...
kram ullamaria

Skogslyckan sa...

Jättefina lantliga kuddar. Jag har gamla handbroderade monogramkuddar i kökssoffan till jul. Tog fram dem igår, man är ju så ivrig efter att få börja...
Kram Pia

Mjuka sa...

Åh så fina och verkligen juliga.
Hoppas att du får en fin helg
kramar Malin

Anttoska sa...

Fina kuddar!! Jag väntar också på 1. advent för då julpyntas hela huset. Bara granen väntar till dan före julafton. Då tar vi in granen, pyntar den och ställer fram alla julklappar. På julaftonmorgonen får var och en sedan öppna ett paket.

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Ps kika in hos mig du har blivit utmanad...;) Kraam!

Hemmalycka sa...

Utfiina, de är ju som gjorda för er på kråkered. Trevlig helg! Kraaaaaaaam Åsa

Louise sa...

jag skulle gärna ha en kökssoffa...då kunde jag t.ex. ha dessa snygga kuddar där jag också :) för de är jättefina!

Camilla sa...

Hej vännen!

Å de är alldeles fantastiskt fina kuddarna. Jag har också jul kuddar ifrån Nyblom o Kollén men randiga (2008) Men så skulle jag vilja ha ett grått fårskinn till min kökssoffa som du visar på en av bilderna...säljer Julia dem också?

Ha en skön helg - kram kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina kuddar, så fint att det var broderat runt hela. Är fint med lite röda inslag nu till jul.
Önskar dig en mysig helg
Varm kram
AnnaMaria

Country Hill sa...

Hej Jenny!
Här går det undan med inläggen, tänkte precis att jag måste gå in och anmäla mig till Din utlottning får scrolla ner och göra det nu.
Jättefina kuddar så fint Du får till jul.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Unknown sa...

Jättegulliga julkuddar, jag gillar Nyblom o Kolléns grejor. Har fått tips om att en butik i Linde säljer deras prylar så jag ska nog dit och titta sen om jag hittar något roligt.

Det är en tygaffär också och jag måste ändå köpa lite svart linne och svart fodertyg för jag ska klä om en stol med svart dyna.

Ha nu en mysig helg på Kråkered!

Kraaaaaaaam

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefina kuddar, själv har jag ett svagt öga för Nyblom & Kollén. Deras saker är underbara.

Veckorna rusar verkligen fram och jag är så glad att jag julpysslar lite varje dag nu. Vet inte hur jag ska hinna annars. Nästa vecka är det kalas för maken och sen pyssel för hela slanten till julmarknaden nästa helg.

Kram

Anonym sa...

Så vackra kuddar,passar bra till Jul.
Kram Hemmafixare

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Urfina kuddar du fått tag på!!
De blir verkligen "pricken över i't" i er fina kökssoffa! Nyblom o Kollén kan verkligen det där med textilier..
Kram

vardagsvitt sa...

Så underbara kuddar du hittat Jenny, nu blir man ju lite sugen på julpiff...
Korsstygn är så fint och i rött mmmmm härligt!
Ha en bra helg Kram Marith

Bollan sa...

Vad fina dom va! Ska ni åka på nyblom och kollens julmarknad? Vi tänkte ta oss dit den 2 advent verkar jätte mysigt när man tittar på deras bilder, och så hoppas jag att de finns grejer till bra priser.

Kramizzar

Mie fra Mies Mirakler sa...

Nydelige puter, vakkert med rent hvitt og stjernedryss med rødt. *♥*

Signe 1 sa...

hello! åhh vilka söta kuddar du har beställt från julia! kommer passa perre nu till jul!! vad fort tiden går, man hinner ju knappt med!! ha det bäst vännen och ha en fin fredag!

stora kramen sofia

Vita Falkens Lantliv sa...

Kanon snygga kuddar, så där lagom juliga:)
Jag håller med dig att tiden bara rusar..... ha nu en riktigt skön helg!

Kram Susanne

skifferhuset sa...

Härliga kuddar i korsstygn! Sitter själv å knåpar på lite kuddar, fast med spets å volanger! Ha en skön helg! Kram Iréne

Jenny sa...

Jättefina kuddar!
Klart du ska ha en Kråkeredskylt ;)
Ha en trevlig helg, kram Jenny

Norrfrids Eija sa...

Ljuvliga korsstygn, rött på vitt blir juligt och hemtrevligt! Precis lagom till advent också!
Ha en trevlig helg!
Eija

Vintage House sa...

Hej
Härligt fina kuddar:)
Visar mina nya favoritkuddar idag..
ha en mysig helg själv bär det av till göteborg
kram
sandra

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Underbart fina julkuddar - vilket mysigt mönster!
...kommer passa er kökssoffa alldeles utmärkt!

Kram från Australien♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina de var!
Ha en finfin dag!
Kram/LenaS

20-talshuset sa...

Ja tiden bara springer iväg... bara en vecka till advent. Ska bli mysigt att få ta fram ljusstakar mm. Ska ut och hitta några minigranar också som Malin på Norregård inspirerat till på sin mysiga blogg. Här har vi fått snö under natten så nu önskar man ju att det hade varit advent imorgon redan. Jättefint ute! Kuddarna är väldigt fina. Så lagom juliga. Ha en riktigt bra helg! Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

SUPERFINA :)

Dags för SATURDAY SHOW OFF
hos mig.....
VÄLKOMMEN att vara med :)
Ha det gott
Håkan

vadmalen sa...

Sygga och stilrena kuddar tycker jag. Du väljer så fina saker.
Kram
Birgit

Anna-Lena sa...

Helt ljuvliga! Funderade också på att köpa dem tills jag blev smittad av beigt och rosa. Helt galet... Kuddarna kommer att bli jättefina i ert kök.

Ha en skön lördag!

Kram Anna-Lena♥

Ps. Nu har jag länkat till tävlingen.

Fröken Tindra sa...

Jättefina kuddar! Har en del att läsa i kapp både här och där förstår jag när du nämner din tävling! Skall kika in senare för nu skall vi strax åka och titta på en liten bebis som vi fått i släkten. =0)
Nu har jag lagt ut mina rykande färska julkort...
Ha en skön helg!
Kramisar!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka fina kuddar med härlig julkänsla.
Måste nog in och titta i den shopen.
Ha det gott:)

Farfars stuga sa...

Jättefina kuddar!!

Själv behöver jag hitta en pausknapp på tiden, för den räcker inte alls.

Kram Cia

Malin sa...

Hej Vännen!!

Underbara kuddar!! Det kommer bli perfekta i soffan nu i jule tider!! Så klart vill jag vara med i din utlottning, och länkar gör jag så klart!

Fortsat trevlig helg.
Kramar Malin

Norregård sa...

Så juliga och fina kuddar!!!!!

Kram Malin

Lissboden sa...

Hej Jenny!
De kuddarna kommer att bli jättefina i din kökssoffa. Jag ångrar mig nästan nu att jag inte beställde de kuddarna men man kan ju inte få med allt man vill ha.
Ha en fin söndag!
Kram/Maria

Fånga dagen sa...

Hej Jenny!
Jag vet att kommentarerna kommer glest från mig men sånt är livet nu.
De där kuddarna var i alla fall helt underbara och helt i min smak.
Hoppas det är bra med både dig och Gösta i alla fall. Jag vill skicka en stor kram till er båda.
Lena

Nyanser av vitt sa...

Såååå fina Vännen.
Ha en fin söndag
Kram Agneta

Marie//Tekla Maräng sa...

Härlig söndag.
Om du vill så har du en award att hämta hos mig:)

mitt skärgårdsliv sa...

Fin fina kuddar. Ser fram emot juletider en vecka kvar till första advent men julpyntet börjar redan vara framplockat ;) Ha det bra!

lyckobo sa...

Ja verkligen härliga kuddar, de ger ju en riktigt gammaldags julkänsla med sina fina broderier!!! Ha en fin ny vecka!

Rose Garden Malevik sa...

Hej JP
Vet du om att det finns en blogg i Tyskland som heter
Miss Jenny Penny ?? :)
Lite kul
Håkan