fredag 5 november 2010

Nya ljusstakar!

Hej!

Jag har sett så fina ljusstakar i gjutjärn hos flera av er bloggvänner, nu har jag oxå fått tag på några!

Ställde dem på skänken i vardagsrummet så länge. De kommer säkert få flytta runt sen när det är färdigt med tapeterna härinne och i matrummet:) (målarna kommer förresten i mitten av november!).



Den här hittade jag hos Inred Presenter och sånt i Lerum. Tyvärr var det den sista de hade, jag hade gärna köpt två i samma modell. Jag får hålla utkik och se om den finns i någon annan butik.


De övriga 3 (tror att modellen heter Nero) har jag "klickat hem" från nätbutiken Syster Lycklig!



Idag kom jag äntligen ut i motionsspåret efter ett långt uppehåll (det bor en envis latmask i mig..;)). Jag lyckades ta mig runt 5km banan även om det inte gick snabbt, "maklig joggingtakt" kan man väl kalla det, hihi!

Imorgon är det Alla Helgonadagen och som vanligt ska vi åka till Peters pappas minneslund och tända ljus, både för honom och för alla andra kära släktingar som inte längre finns med oss.

Önskar er en trevlig helg!

Kraam Jenny♥♥

51 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

U
N
D
E
R
B
A
R
A

LOVE :)
Håkan

Anonym sa...

Helt fantastiska ljusstakar, ja jag kan tänka mig att de kommer att flytta runt lite men det är ju SÅ roligt att ändra om hemma.... :)
Kram Annika

Mie fra Mies Mirakler sa...

Vakre lysestaker, likte spesielt godt de to som var like, med blomster nede på stetten :)

Apropos å tenne lys for de kjære vi ikke har blant oss mer...

http://miesmirakler.blogspot.com/2010/10/et-dikt-til-de-vi-savner.html

Fred over minnet ♥

Vit som snö sa...

Superfina ljusstakar! Och just nu börjar ju tiden på året då man faktiskt behöver oäääändligt massa ljus:)
Grattis till er Elvira också:) Jag har ju en egen Elvira (min 11-åring) o jag tycker förstås att ni valt ett uuunderbart namn!!!
Ha en fin helg!
Kram Cilla

Carin sa...

Såååå fina ljusstakar! Kan man väl inte få för månag av??? :D

Duktig du är som tar dig ut i motionsspåret! Jag kommer inte längre än till tanken....

Ha en härlig helg! Kraaam Carin

betong ute och inne sa...

Hej Jenny
Jag gillar vitt, supersnygga...
Kram Malin

Fru Purjo sa...

Fiiiint att du lyckades ta dig ut i motionsspåret. Märkligt det där att det skall vara så svårt att börja motionera... ;-)

Ha en bra dag :)

Huset utanför stan sa...

Å de är ju så fina de där gjutjärnsljusstakarna! Vill också ha!

Hoppas ni får en fin helg! Kram

StrandviksVillan sa...

Så fina dina ljusstakar är!!
Jag har en i svart i liknande modell den där med fötter, älskar den och skulle gärna ha flera.

Ha en fin lördag!
kram, A-C

Snäckskalsdalen. sa...

Snygga!
En trevlig Allhelgonahelg!
KRam

Country Hill sa...

Såå... vackra ljusstakar snyggt med många i lite olika höjder.
Ha en fin helg!
Kram Lena

skifferhuset sa...

Så fina ljusstakar, trevligt i olika höjder oxå! Ha en fin helg! Kram Iréne

Anneli sa...

Hejsan.

Jättefina ljusstakar du fått tag på!
Så snyggt att ställa tillsammans i en grupp.

Bra kämpat...skam den som ger sig...tyvärr har nog inte jag riktigt din envishet när det gäller motion.
Skulle också behöva ett antal rundor i joggingspåret.....
Har riktigt dålig kondition nu.

Ha en fin helg,
Kram Anneli.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina ljusstakar, det var extra fint att det var olika modeller. Och så och ha alla på samma ställe, snyggt!
Önskar dig en lugn fin helg
Kramar
AnnaMaria

Vekarus sa...

Ihania ja sopivat niin hyvin paikalleen!

Mukavaa viikonloppua!

STENLYCKA sa...

Underbara ljusstakar. Vackert i grupp!
Vi har en vacker vinterdag här med lite frost på marken och en svag novembersol, känns bra idag när mitt hjärta gråter. Det är ett år sedan min mor gick bort och en dag som denna kommer alla minnen tillbaka, känner en oerhörd saknad, men jag tror det är viktigt att få sörja för att senare kunna gå vidare. Livet kan vara krokigt men aldrig utan mening.
Stor kram till dig!
Raina

Livet på Vestergård sa...

Jättefina ljusstakar! Jag har faktiskt hållit i just såna där ett par gånger men det har inte blivit av att köpa. Jag har så många ljusstakar redan, men inte sååå fina förstås.
Ha en fin alla helgons helg! Kram Kicki

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka fina ljusstakar som du har fått tag på och så fint kakelugnen skimrar i spegeln i bakgrunden.

Vi ska också tända ljus och tänka på våra när och kära som inte längre finns med oss på jorden längre.

Kram och trevlig lördag

millandante sa...

Superfina!!! Det är sådana där som står sig livet ut på något vis!:)

Och lilla Elvira... herrejisses så liten och söt! De är bara för goa när de är små!!
Kul överaskning för Tindra!

Hoppas du har en skön lördag vännen!
KRAM

Villa Vinkelhaken sa...

Hej Jenny!

Vad fint det är att sätta några ljusstakar ihop sådär! Fint att de speglar sig i spegeln! =)

Ha en trevlig lördag!
Kram Jenny

Älskade pion sa...

Jättefina ljusstakar,mysigt det ser ut vännen.;) Ha en skön lördag. kram Ulrika

Joyforhome sa...

Så snygga dem var. Passar verkligen ihop med varandra :) ett mycket bra köp

kramar Malin

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hej Jenny! Vilka vackra ljusstakar!! Jag brukar jogga två gånger i veckan, jag har noll koll på hur långt..hehe fast det är svårare å komma iväg när de är så mörkt ute tycker jag.

Ha en trevlig helg!

Kraam Izabell

Grodmamman sa...

Jätte fina ljusstakar!
Lyckades också ta mig ut i spåret igår och det gick inte direkt fort, men runt kom jag!:)
Kram

Camilla sa...

Underbara ljusstakar - visst kan man inte få för många...

Va duktig du är som kommit ut i spåret. Här kan vi för tillfället skylla på en stor mage - men sen skall/MÅSTE jag också ut:)

Jag och Alice var också vid våra gravar i går kväll och tände ljus. Så vackert och så fint på kyrkogården.

Hoppas du har en skön lördagskväll vännen - kramar från oss på Holm

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så snyggt måste kolla på loppis.
Kram Anette

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fina ljusstakar!
Vad duktigt gjort att jogga 5 km. Jag hade kommit igång men så blev jag ju förkyld och sen har det bara gått utför:( Får försöka ta mig i kragen igen.

Kram Susanne

Roses & Angels sa...

Vackra ljusstakar du fått tag på. Passar bra där. Kram

betong ute och inne sa...

Hej Jenny, igen :)
Hurva ligger ca 1 mil utanför Eslöv nere i Skåne....och Eslöv ligger väl ca 3 mil norr om Lund.

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen
Vad duktig du är som joggat. Ljusstakarna är superfina.
Kram Agneta

A House With A View sa...

Vad fint du gjort Jenny, verkligen super! Gillar ljusstakarna massor, så snyggt med olika design och höjder, stämningsfullt!

Många kramizar till dig!

//aka

Marie-Louise sa...

Vilka vackra ljusstakar :) Jag tycker dom passar mycket bra där på skänken :)

Lantmusen sa...

Fina!

Vinn fint kuddfodral på www.lantmusen.se

Trevlig helg!

mammaxtre sa...

Golvljustaken var supefin. Den vill jag också ha :-)

Sirpa sa...

Fint!
Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa

Tulipa sa...

Hej jenny!
Fina ljusstakar. Det kan man aldrig få för många av... Kul att variera sig också.

Vad duktig du är som sprang, ju mer du kämpar ju lättare går det!

Skön söndag!

Kraam Mariette

anapanda sa...

har en tävling i bloggen just nu som går ut på att du ska lista ut vilket intro det är jag spelar på piano :) kika in och se om du vet vad jag spelar!

Norregård sa...

De är så fina Jenny!! Har flera stycken jag med;o)

Kraaaaaaam Malin

Mia sa...

Hej Jenny

Visst är de fina järnljusstakarna som ser ut som trä. Jag har en mysig butik i närheten som har sådana kanske dags att köpa med mig några hem nästa gång jag besöker henne.
Systerlycklig har så mycket fint jag var i riktiga butiken i somras trångt och fullt av fina saker.

Önskar dig en trevlig kommande vecka
Kram Mia

Roses & Angels sa...

Tack Jenny för gratulationerna på Sandras dag och gör dom fina orden om korten. Hoppas helgen varit bra kram

Annas skattkammare sa...

Så vackra ljusstakar och så fin liten Elvira som flyttat hem till er!!
Hoppas ni haft en skön helg!
Kram /Anna

villasukka sa...

Kaunis rauhallinen tunnelma, kynttilät luo valoa ja lämpöä tähän vuodenaikaan.
Mukavaa alkavaa viikkoa halien kera sinulle Jenny!

Lilla Vrån sa...

Verkligen fina ljusstakar.
Hoppas din helg har varit bra!
Kramar//Carina

Anna-Lena sa...

Vilka vackra ljusstakar! Vad du är duktig som tar dig ut i motionsspåret. Det känns alltid så skönt efteråt och så kan man ju unna sig något exta med, hihi..

Ha en skön söndagkväll!

Kram Anna-Lena

lyckobo sa...

Härliga ljusstakar, de passar så fint till kakelugnen i bakgrunden! Grattis till dig som orkade ut i motionsspåret, det borde jag också göra, men, men...Tror jag själv e värsta latmasken, kan inte bli mycket värre tror jag ;) p.s heter inte Carina ;) ...

Lina sa...

Hej!
Mmmm...jätte fina ljusstakar! Så himla snyggt med flera tillsammans!

Förstår att Tindra blev eld och lågor över lilla Elvira! Lilla E är hon mina föräldrar ett par dagar och där leker hon med deras kattunge, gullefjun...hon har inte tid att prata i tel när vi ringer. Gullefjun är hennes allt nu! =)

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Caroline sa...

Hej där!
Åhhh vilka ljuvliga ljusstakar! Verkligen underbara!
Vad härligt o komma ut o jogga! Jag längtar ihjäl mig tills jag mår så bra så att jag kan jogga,
stor kram till dig!

Villa Solberga sa...

Jättefina ljusstakar!
Hjärterum i Borås har flera olika modeller och storlekar av vita gjutjärnsljusstakar.

Kram Jenny

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka läckra ljusstakar du har fått tag i.
Blir riktigt sugen att åka och titta hos Syster Lycklig eller kanske önska mig i julklapp.
Kramar:)

Mys och hemtrevnad sa...

Lampan är en "halloweenmåne" istället för en "kräftmåne" påträdd på kökslampan....vad kul att höra att du saknat mig...skönt att få höra det...kramis semlan

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Jag tycker också om de ljusstakarna och förra gången jag fick hem dem till Lissboden sålde jag dem första dagen. Jag väntar hem nya nästa vecka så det ska bli spännande.
Vad duktig du är som kommit igång med löpningen igen. Jag sprang också en säng igår och det är så härligt nu när vi haft så vackert väder. Nu blir det väl snart vinter och kallt så då känns det lite svårare att ta sig ut.
Ha en fin vecka!
Kramar från Maria