söndag 14 november 2010

Söndagsbilden:Pappsen!

Hej på er!

Eftersom det är Fars Dag idag får mitt bidrag till söndagsbilden bli de här gamla bilderna på min käre Pappa ♥P♥! Han är den mest generösa och hjälpsamma människa jag känner:) Idag var han och mamma här och åt middag (som JAG lagat för en gångs skull,hihi!) och hälsade på nya lilla "barnbarnet" Elvira:)

Bilderna har min bror Johan scannat in, de är från finska Karelen där min pappa föddes. Jag tycker det är så spännande att höra honom berätta om sin uppväxt alldeles vid ryska gränsen.


Stark som en oxe var han redan då och är det fortfarande;)

Riktigt snygg i sin militäruniform;)




Ha en trevlig kommande vecka alla som kikar in här hos mig!

Kraam Jenny

27 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, vad roligt med gamla bilder och att höra historier...spännande!!
Kram Jenny

Sara sa...

Hej hej!
vilka härliga bilder på din pappa =)
vi har firat våran pappa idag oxå med mumsig kalkon-middag =)
Hoppas att du får en fin vecka!
kramar Sara

millandante sa...

Förstår att det är spännande att lyssna till hans historia!!

Grattis till din fina vinst!

Nej det är inte lätt att fota nu... ha en fin vecka ändå i mörkret!:)
KRAM

Unknown sa...

Åh vilka fina bilder! Jag har ett par på min pappa med, det är så kul att ha! Min pappa växte upp i Arboga-Surahammar så han har ju en hel del att berätta med. Född 1935 i en stuga ute i skogen, ungefär *fniss*

Kul att du lagade maten, det spelar ingen roll vad det bli eller hur det smakar, huvudsaken är att dottern gjort det!

Ha en helt underbar ny vecka och ta hand om er!
Stooora kramen!

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Älskar gamla bilder och historia...! :)

Hoppas att du få en bra start på veckan. KRAM

StinasLoppis m.m sa...

Hej fina Jenny , vikka härliga kort på pappa jag har inte träffat min pappa idag bara talat med han i telefon då det är ganska många mil mellan oss .Ha de gött Kramen // STINA

Carin sa...

Hallå vännen! Härliga bilder på pappsen!

Starkt av Peter att erkänna sina "synder"... ;-)

Hälsa från mig och peppa!!!
KRAAAAM!Carin

Johan Rydell sa...

Hooray för pappsen på fars dag!

Kram

Lauras gård sa...

Vilka härliga bilder på din pappa! Ha en bra vecka! Kram Stina

Teija sa...

Nostalgisia kuvia! Edesmenneet isovanhempani olivat myös sieltä itärajalta päin.

Rose Garden Malevik sa...

SPÄNNANDE :)

och hos mig fortsätter
BLOGGPARTYT
även idag
VÄLKOMMEN
Håkan

Camilla sa...

Vilka fina, gamla bilder! Och visst är det underbart när någon sätter sej och berättar - förstår att det känns extra spännande med livshistorier ifrån ryska gränsen.

Önskar dej en fin vecka - kram kram!

Jessica sa...

Hej,
det är så kul med gamla foton! Enkelt nu när man kan scanna bilder, så man får in dem i datorn med de andra.

Här rinner regnet på rutorna, hua vilket novemberväder.

Hoppas du får en bra vecka, trots ruskvädret!

kram
Jessica

Handgjorda drömmar sa...

Vilka härlig foton!! Tycker så mycket om gamla fotografier och det är ju extra kul när det är nära o kära som modeller!
Må så gott/Marie

Country Hill sa...

Hej Jenny!
Fina bilder på Din pappa syns att han är en riktig karl.
Ha det gott!
Kram Lena

Norregård sa...

Hej!!
Vad stlig han är pappsen!!! Kul inlägg;o)

Kram Malin

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vilka fina bilder på din pappa:) Ha en bra vecka sötaste Jenny! <3

Kraam Izabell

Unknown sa...

Vilken tuffing din mamma lyckats slå klorna i ;-)

Måste bara berätta att jag minsann också har finskt påbrå, jag härstammar på min morfars sida från en finne som invandrade till Värmland från Savolax i början av 1600-talet.

Han var känd för att ha skjutit en massa björnar vilket var en bedrift på den tiden när det tog en evighet att ladda om bösan. *hehe*

Hoppas du får en lugnare vecka nu!

Kraaaaaaam

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga bilder, önskar jag också hade bilder på pappa som ung måste be om det ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

himlaverket sa...

Vilken stilig pappa du måste ha...
längtar efter min ibland, men han är en vacker ängel....som kikar ner på mej å hejar på mej varje dag.
kram ullamaria

Sari sa...

Ja, visst är det något alldeles speciellt med gamla svart-vita foton! Speciellt när bilderna har någon anknytning till en själv!
Vad söt hon är, lilla Elvira!
Ha det bra!
Kram Sari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina foton på din pappa, dom kan du rama in.
Härligt att ni hade en bra dag.
Varm kram
AnnaMaria

skifferhuset sa...

Vilka härliga foton på din far! Ha en trevlig vecka du oxå! Kram Iréne

Malin sa...

Hej!

Mysiga gamla kort du har hittat =)
Underbart att ha en pappa att fira! Min bjöd på kvälls mat i går =) Du får ha en härlig vecka du med!!!

Kramar Malin

Mys och hemtrevnad sa...

ja pappor är bra att ha*ler kramis semlan

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig.
Tusen Tack för dina värmande ord inne hos mig förra veckan då livet var i "kaos"....

Så fina bilder på "pappsen", vad skulle man göra utan dom! Dom har en stor plats i ens hjärta!

Kram Therese

Kia sa...

Visst är det kul att se gamla bilder och höra hur det var och såg ut då!
Min sambos mamma är från Karelen,från Outokumpu. Vi åker dit ca två ggr om året. Mysigt!

Kia