tisdag 23 november 2010

Tisdagstemat: Adventspynt!

God kväll i stugorna!

Den här veckans tisdagstema hos Inspirationsfabriken är adventspynt!

Här hemma brukar vi inte börja pynta förrän till första advent. I år får vi nog vänta nån vecka. På måndag kommer nämligen målaren (äntligen!) och börjar med vårt matrum och vardagsrum så det känns inte som det är nån idé att plocka fram julsakerna på söndag. (Vi får snarare ägna helgen åt att plocka undan så mycket som möjligt:))

Tänkte i alla fall visa er mitt senaste Traderaköp, nämligen de här fina glasflaskorna märkta med siffrorna 1-4 från favoriten House Doctor. De kommer passa perfekt som adventsljusstakar:)






Avslutar med en bild från förra julen på min adventsljusstake i zink som oxå är en favorit.


Ha en trevlig tisdagkväll allihopa!

Nu är det snart Såld på hus på TV4+, ett program jag gärna kikar på!

Kraam Jenny

50 kommentarer:

vardagsvitt sa...

Hej Jenny
Åh de är så fina de "adventsstakarna"
Tänk att det nyss var sommar och vips är det 1:a advent
Vi ska ju byta kök så här blir det inte pyntat nåt för alla fönsterbrädor och gardiner måste oxå bort...
Men oh så skönt när det är färdigt!!
Kram Marith

himlaverket sa...

Ja, så fina flaskor...
jag älskar ju zink förstås, så det fick bli en zinkljusstake från Iems hemma hos mej...
kram ullamaria

Vintage House sa...

Hej
De flaskorna är superläckra...
Kul att det börja hända lite:)
Ha en mys kväll
kram
sandra

Sara sa...

Hej hej!
Vilka härliga flaskor!
Jätte charmiga =)
Jag har satt upp min adventsljusstake redan,lika bra nu när det ändå är några dagar kvar ;)
Hoppas att du får en fin vecka!
Kram Sara

Rose Garden Malevik sa...

Men Jenny Penny
Riktigt läckert ju :)
Här e temat snöstorm.......utomhus :)
Kram HB

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej Jenny!
Verkligen suuuperfina!!! Vill ha. :)
KRAM

Vikkan sa...

Söta flaskor att ha ljus i! Har inte ens tänkt så långt att man kan använda flaskor till ljusstakar. Kanske något att ta efter?!

Roligt att målaren äntligen kommer till er så ni får fint i huset inför julen som ståndar, då kan man gott vänta några dagar med att pynta, inte sant.

Kram Vikkan

Jessica sa...

Hej Jenny, veckorna bara rusar på, tänk att det är advent!
Vilka fina flaskor, har jag aldrig sett förrut! Fina, man kan ju pynta inuti också.
Har en likadan zinkljusstake som du, de är också fina.

Vilket badställe ni varit på, ser verkligen häftigt ut!
Må så gott,
Kram

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så fine adventsflasker, en riktig original adventsstake det der *♥*

Norregård sa...

Hej!!
Vilka fina flaskor, bra idè;o)

Kramis Malin

Livet på Vestergård sa...

Vilken bra ide´med flaskorna som adventsljusstake!
Kram Kicki

Malin sa...

hej hopp, de var väl din stil till 100%, jättesnygga. Ska du fylla dem med ngt eller låta de vara som de är? polkagrisar, granris, minijulkulor, nötter, lussebulle (kan bli intressant att se möglets utveckling ).
Jag ska upp på vinden imorgon och leta fram lite pynt jag med, det blir vitt som vanligt. Har ni mkt snö hos er nu? Vi har bara storm med snö i men det lägger sig inte, Vättern you know.
Du måste ta bilder på arbetet, tycker det är så kul att se före/efter-bilder. P&K Malin

BLONDETTY sa...

Så himla FINA glasflaskor!
Mysigt med lite adventspynt. Det behövs nu i novembermörkret!

Ta hand om dig!

Kramar
BLONDETTY

Anette sa...

Åh så fina ljusstakar! Hoppas renoveringen går undan så du kan pynta!!
Kraaaam/Nettan

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Coola flaskor - passar utmärkt till adventsljusstake, vilken kul idé :-)

Kram från Australien♥

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh så fint Jenny!:) Du har bra smak du! Kul att målaren kommer nästa vecka, det kommer säkert bli jättefint:)

Kraam

Caroline sa...

Hej Jenny!
vilka fina adventsljusstakar du har! Båda två gillade jag.
Vad härligt att få ommålat!! :-) Vi väntar på nya fönster (att de ska monteras) i flickornas rum och det är med sorg jag ej tar fram stjärnorna på söndag till dem! Men hoppas snickaren jobbar på o det blir klart snart! (han lyser med sin frånvaro...)
kram

Linda sa...

Helt otroligt vad man kan hitta fina saker på Tradera!

Kram Linda

Handgjorda drömmar sa...

Det var ju himla snyggt! Annorlunda o kul :)
Må så gott i snöyran!
Kramar

mammaxtre sa...

Får jag erkänna att jag "också" skulle vilja skjuta upp första adevnt. Om bara för några dagar :-)

Lite skönt var således min reaktion på ditt inlägg...

Fina flaskor.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara flaskor! Härligt att de kommer och målar och såklart att man väntar tills de är klara med att pynta ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Teija sa...

Onpa kauniit pullot! Ja sinkkinen myös, tykkään ihan molemmista.

Tsemppiä remppaan! :) Palkitsee, kun valmistuu!

Marie sa...

Vad roligt att få nymålat till jul, då blir det ju extra kul att pynta sen!!! De där flaskorna är jättefina!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Mjuka sa...

Fint Jenny!!
kramar Grannen :-)

Farfars stuga sa...

Så fina flaskor!!!
Här kommer de och slipar golvet i morgon så tapetseringen borde kunna vara klar på lördag (säger hon som lämnar det till maken och drar med barnen) å sen kan jag börja pynta. För just nu är det som hos dig ingen idé då det är kaos med alla saker överallt här.

Kram Cia

Designe sa...

ÅH, de de flaskorna gillar jag! Så snyggt att de är olika höjd oxå! Jättefint! Kram :)

Designe sa...

blev visst så ivrig så jag började stamma :)

Villa Vinkelhaken sa...

Hej Jenny!
Jättefin adventsljusstake =)
Fint att de inte är i samma höjd.
Jag har inte heller börjat. Men på lördag åker de fram! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Unknown sa...

Oj vilka vackra flaskor, de har jag inte sett förut....sen har du ju fyndat dem på Tradera också vilket är extra skoj. ;-)

Förra årets adventsljusstake var också fin. Själv har jag inte fått upp mer än en gardin i stora rummet men ska nog pyssla lite mer snart.

I helgen kommer barnen och då blir det väl rörigt som vanligt och man inte hinner något.

Ha det mysigt nu!

Kraaaaaaaam

Mys och hemtrevnad sa...

ja det var söta flaskor du köpt...kul ideé...kramis semlan

Country Hill sa...

Dom flaskorna gillade jag riktigt snygga. Förstår att det är mycket nu men så fint det kommer att bli.
Ha det gott!
Kram Lena

Skogslyckan sa...

Jätte fina adventsflaskor! Jag har inte börjat knappt här ännu, alla är tidiga i år känns det som. Men nu måste stjärnan upp i fönstret i matsalen, för där skall fotas till månadens dukning, och det är ju så klart en juldukning...
Kram Pia

Snäckskalsdalen. sa...

Så snygga flaksor och fint arrangerade och förra årets ljusstake är också väldigt fin.
Kram

skifferhuset sa...

Hej! Kul med andra modeller på adventsstakarna och så fina flaskor! Ha en bra dag! Kram Iréne

Malin sa...

Hej!

Åååååh så fina flaskro! Perfekta till advent =)
Gillar verkligen din zink ljustake också. Så härlig utflykt ni varit på, vi var över med barnen innan dom byggde om, men nu ser det ju betydligt trevligare ut! Upplevelser i present är bra, barn har ju så mycket saker i alla fall.

Må så gott!

Kramar Malin

Fånga dagen sa...

Oj då Jenny, målare mitt i advent. Men det blir säkert himla bra i alla fall. Vilka häftiga flaskor, aldrig sett liknande störtskön ide.
Din zinkstake är fin den med men man har ju fler rum att ha den i eller hur?
Tänkte jag skulle skicka en stor kram till dig
Lena

Engelska Villan sa...

Jättesöta flaskor :) Du är allt en riktig tradera-haj ;)
Kram Anna

En vacker vardag sa...

Oj så fint med flaskorna! Jag har pytt på adventsljusstakar (eller uppsättningar egentligen) och dethär är en version som jag inte sett förr. Fyndigt!

Nu är det inte många dagar tills man får tända det första ljuset. Ha det gott!

Roses & Angels sa...

VILKA läckra!! Så ovanligt men fint. Hoppas du mår bra? här är det närmast snö storm om man vill inte alls ta sig ut. Ha en fin kväll Kram

Susanne sa...

Dom var så vackra och annorlunda..massa kramar och godnatt från mig..Kram

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Men vilket fynd!!! Helt underbara! Grattis :-)

Kram Helena /franska liljan

Carin sa...

Hallå vännen! Vi fick ett ryck i går och startade upp hallrenovering... Men det skall nog bli bra det med... Jättefina ljusstakar! Visst är det mysigt när man får börja sätta fram lite saker här och där? :D

Ser fram emot att få se bilder på ert projekt!

Ha en bra dag! Kram Carin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina! Jag har sett liknande från chic antique men inte lyckats få tag i. Jag har också gjort med flaskor, men små vinflaskor. Kommer och bli fint när du äntligen får ta fram dom när ni fått målat. Härligt och få nymålat till jul.
Varm kram
AnnaMaria

ååååååååå sa...

Hej Gumman!

Såå fina flaskor! Passar ju perfekt att ha till advent. Lite annorlunda.

Ha en fin dag!

Kram Verra

Signe 1 sa...

hej raring! vika fina adventsljusstakar, me like a lot!! hoppas allt är bra med dig....här är det fullt upp, puh!!

ta hand om dig!

stora kramen s.

millandante sa...

Åh hittade du dem på Tradera...?!! De är så fina, gillar det mönstret!
Vad extra kul det ska bli att pynta sedan när det är målat!! (här väntar vi på fönster som aldrig kommer...)

Ska kommentera i din fina tävling nu!
Ha det gott vännen!!

(eddas) sa...

Heisann:)
de flaskene var råfine...
ha en kos kveld
eddaKlemmer

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Åh så charmiga flaskor, verkligen fina!!

Hoppas pyntet hinner fram till jul iaf, den som väntar på något gott.. :)

Kram på dig!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

De var fina glasljusstakarna.
Ha en bra kväll och god natt!
Kram Anette

Åpent^hus sa...

så fine glassstaker!
takk for tipset
de skulle varit med i mitt galleri i går!

fin blogg du har
hilsen Åpent hus

ps - lotteri inne hos meg om du vil ta nogra lodd! :)