söndag 16 januari 2011

Söndagbilder: Jugendskåpet!

Hejsan!

Mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild blir idag de här på Jugendskåpet jag köpte av antikhandlaren i Lerum i höstas. Det har fått flytta upp till Tindras rum och i det förvarar hon böcker, spel och lite annat smått och gott:)

Den fina prickiga klänningen har farmor Sirkka-Liisa sytt. Tindra har växt ur den men jag tycker den är så söt så den får hänga framme som prydnad:)

TopModel målarböckerna är populära:)


Burken från House Doctor kommer från Cosas, det söta lilla spöket i papier maché har Tindra gjort i skolan för några år sedan.


Det fina tre-i-rad spelet i trä har Tindra köpt i Skagen.


Familjen Barbapapa fick Tindra i sin adventskalender för några år sedan..


Kika gärna in hos Inspirationsfabriken för fler söndagsbilder!



Ha en trevlig kommande vecka Kära Vänner!




Kraam Jenny♥♥


53 kommentarer:

House number 15 sa...

Fina skåpet!
Vissa plagg passar att pryda framme
och klänningen är så söt.

Ha en trevlig kväll!
Kram C

Anneli sa...

Hejsan.

Så fint skåp!
Ångrar lite att jag var så snabbt att sälja vårt.

Barbafamiljen var ju helt underbar, så charmiga.

Vi har varit i Horla idag, men gjorde inga stora fynd.
Ropade in 2 st. sängbord som jag tror kommer bli fina med lite fix.

Hur går det med ditt pottskåp?
Fick du sålt det?

Ha en fin vecka,
Kram Anneli.

Norregård sa...

Vilket fint skåp & vilken fin ordning hon har Tindra;o)

Kram Malin

Riitta sa...

Vackert skåpet !
Ha en trevlig vecka ♥

Joyforhome sa...

åhh vilka söta leksaker och vilket fint skåp du fått tag på. Gjorde sig perfekt där ju

Kram Malin

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilket fint skåp!
Härliga bilder med kul saker!

Kram!

enannanhelena sa...

Så ung och redan ett "eget" jugendskåp... Heja Tindra! :) En egen Barbafamilj skulle jag inte tacka nej till, så gammal jag är...
/helena

Fröken Tindra sa...

En massa fint på Tindras rum! Jag tror min bror hade en Barbafamilj när han var liten. Undrar var den är nu? =0)
Kram!

Vit dröm sa...

Oj vilket fint skåp! Och den där klänningen! En duktig farmor på att sy må jag tro:)
Hoppas du har en skön söndagkväll!
kramar Anna

Vintage House sa...

Vilket härligt skåp hon har...
fin fint där på oxå...
ha en fortsatt skön söndag
kram
sandra

Sanna sa...

Åhh helt underbart skåp, har önskat mig ett liknande i åratal.. =)

Kraaaaaam
Sanna

Jenny sa...

Jättefint skåp! Jag kan sakna tiden jag hade lite yngre barn så man kunde inreda med deras fina leksaker :)
Ha det så bra, kram Jenny

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

God kväll! Vilket vackert skåp!:)Hur är boken om Bruce Dickensson?? Är den nyutkommen? *nyfiken* Nu ska jag snart se på Morden i Midsomer:)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kraam Izabell

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefint skåp och bra plats för massor med saker. Det är bra när en del är bakom dörr så man kan ha lite mer saker där utan att de syns.

Kram Teres

Hanna sa...

Ha en fin söndags kväll.
kram
Hanna

Unknown sa...

Så puttesött det är, skåpet!
Jag hittade något likande på Blocket för ett tag sedan men visste inte riktigt var jag skulle ha det, så jag köpte det aldrig. Så här i efterhand så ångrar jag mig, hade passat bra i hallen :)

Hoppas ni får en helt underbar vecka och stora kramar!!

Farfars stuga sa...

Vilket fint skåp!!

Målarböckerna känns igen, tror de finns i varje tjejrum här hemma.

Kram Cia

Tulipa sa...

Hej Jenny!

Mycket Top MOdel blir det, en klar försäljningssuccè!!

Härligt skåp att förvara i!

Och den prickiga klännigen, gudomligt söt! Jag är så förtjust i prickigt...

Kul att få kika in hos Tindra!

Kraam Mariette

20-talshuset sa...

Vilket charmigt skåp. Och va bra med både öppna hyllor och en skåpdel. (Skönt att kunna lägga undan lite saker bakom dörrar också). Många kul saker Tindra visar i sin hylla! /Kram Anna

Sara sa...

Hej hej!
Vilket härligt skåp,passar ju perfekt till alla hennes söta saker =)
Jag har lagt in en beställning till min käre far som ska snickra ihop ett linneskåp och fälla in ett gammalt fönster i dörren,kan nog bli bra tror jag ;)
Hoppas att du får en trevlig vecka!
Kramar ifrån mig

Mamma Miaa - Gravid sa...

Otroligt fint skåp det där :)

A House With A View sa...

Vilket urcharmigt skåp, jättejättefint!! Klänningen är helt underbar, passar perfekt att hänga på sidan av skåpet! God ordning i skåpet också minsann, hihi. Tre i rad-spelet var riktigt fint tycker jag!!

Önskar dig en bra vecka!

kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Nylyckan sa...

Hej Jenny! Skåpet passar ju jättefint i Tindras rum. Både du och hon har bra smak. Kram Åsa

Älskade pion sa...

Det är så otroligt fint det där skåpet,lyckliga du som är ägaren till det.ha en fin vecka.Kram Ulrika

Camilla sa...

Hej rara Jenny!

Tack för din hälsning - värmde så gott. Skall i alla fall försöka vara tillbaka även om inspirationen inte riktigt infunnit sej. Adam kommer inte att bli frisk så det är så fruktansvärt mycket annat som snurrar i huvudet. Men det känns som att det är viktigt att försöka tänka på något annat emellanåt.

Vilket underbart skåp Tindra fått i sitt rum!

Nu har jag en massa att läsa i kapp här:)

Stor kram
Camilla

Teija sa...

Heissan! Mukavaa maanantaita sinne! Kaappi on kaunis, ja kaikkea kivaa tavaraa täynnä :)

Åppå Källbackan sa...

Hej!

Vad kul att få kika in i ett barnrum också! :) Spöket är ju jättefint!! :D Och barba-familjen också! :) Jadå, små kläder får hänga framme som prydnad :)

Kram Sandra

Mot nya äventyr ! sa...

Vilket fantastiskt vackert skåp !!
och praktiskt oxå !
Ha en fin dag ! Kram , Helen

Snäckskalsdalen. sa...

Skåpet är så fint så fint och med dom pyssliga och mysiga sakerna i så blri det ännu finare.
Papier maché spöket tycker jag var jättefint, en liten konstnärstalang där kanske?
Agneta kram

Annas skattkammare sa...

Älskar gamla skåp, detta var superfint, och så bra med förvaring åt Tindra.
Kram /Anna

Therese sa...

Vilket fint skåp, perfekt för förvaring! Kram från Sockenvägen <3

Stina sa...

Ohh dom är så fina de där skåpen..... Hittar jag ett någon gng så hugger jag det direkt!

Kram,
Stina

millandante sa...

Skåpet är verkligen fint!!
Och Tindras rum verkar vara ett sådant där rum som man gärna blir kvar i en stund... även som vuxen...;) tänk att jag fortfarande kan gå igång på målarböcker:)

KRAM och tack ännu en gång för duken snälla Jenny, den är så himla fin och jag har provat att ha den både här och där...:) Den är ju toppenfräsch, luktar ju t.o.m gott!!:) Så bra att jag fick din adress bak på paketet också!:)

Mina drömmars hus sa...

Vilket fint skåp!!!!

Härliga detaljer också.....

AC

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint det blev! Passar ju perfekt i barnrummet! :)
Ha en fin kväll!

Kram Sofia

Unknown sa...

Ett riktigt fint skåp som rymmer många fina saker. Gillar familjen barbapappa :).
Ha en fortsatt skön start på veckan, kram Ing-Britt

Drömmar och Verklighet sa...

Hon har ett så fint rum Tindra. Vem skulle inte vilja flytta in där :) Trevlig kväll! Kram Anna

Vitt och Blått sa...

Jättefin möbel! Söta saker hon har Tindra.
Ha en bra vecka - kram E

Skogslyckan sa...

Snyggt och användbart skåp! Ha en mysig kväll!
Kram Pia

StrandviksVillan sa...

Ett sånt skåp skulle man gärna ha!
Hos oss är det TopModel som gäller nu också :)

Må så gott!
kram, A-C

vardagsvitt sa...

Hej Jenny
Så fint med skåpet och det är bra med hyllor för de har ju så många saker de här småtjejorna ;)
Hoppas allt är bra med dig, jag repar mig allt eftersom men konsentrationen och lugnet får jag nog leta efter ett tag till...
Massor av kramar Marith

Louise sa...

Jättefint skåp och du har rätt klänningen tål nog hänga framme! Den är så söt!

Vita Falkens Lantliv sa...

Så bra skåpet passar i ett barnrum!

Tack Jenny för att du påminner mig att man får mer träningsvärk efter 2 dagar;)*S* Kommer antagligen inte kunna sätta mig ner i morgon då;)

Kram Susanne

Malin sa...

Hej!

Härliga prylar i en härlig hylla!
Odd Molly mjukisarna får gärna flytta in hos mig med =)

Kramar Malin

Stjärnor & Champagne sa...

Så fint skåp:) Och jag älskar barbapappa, tittade alltid på det när jag var liten. Ka-chingen den korta är jättefin och skön. Ha det bäst vännen/ Kram Anne

Bella sa...

Vilket vackert skåp och så fint inrett det är i Tindras rum :) och klänningen är ju ljuvligt vacker, klart den ska hänga framme!!

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Unknown sa...

Halloj!

Det där jugendskåpet är bara så vackert, jag hade kunnat tänkt mig ett sånt på Esmeraldas rum.

Nu får hon i stället ett annat gammalt skåp, ja eller rättare sagt en skänk. Men först ska den målas för att inte tala om att hon ska ha ett eget rum först. *ler*

Det är så pyttelite kvar av Emmis rum och sen är det hennes tur. Emmis har ju själv valt tapeter och sånt men på Esmes rum får ju jag greja som jag vill och det ska bli vitt och ljust rosa med lite få röda detaljer tänkte jag.

Spelet från Skagen var jättegulligt, jag gillar färgerna i den danska flaggan, mycket finare än gult och blått. ;-)

Vi kanske drar till Skagen igen i vår, den här gången med hela stora familjen.

Nu är det dags för dagens latte. *mums*

Ha nu en kanonvecka!

Kraaaaaaaaam

Anne sa...

Vilket fint skåp!
Och så fint ordnat i skåpet me många fina saker.

Kram

Sanna sa...

SV:
Hej Jenny!
Jo jag är verkligen evigt tacksam att det gick så bra som det gick för alla inblandade.. <3

Och ja ordet settekasse är danskt men jag gillar liksom "klangen" utav det..hihi..ja vi har kast här i svenskan..tryckerikast bla.. =)

Ha en fortsatt fin vecka!
Kraaaaam
Sanna

Kristall & Pynt sa...

Hej vännen!
Så fint skåp Tindra har i sitt rum, och den prickiga klänningen gör sig bra där.
Ha det gott
Kram Sofia

Signe 1 sa...

superduperfint skåp vännen!! passar ju perre där i tindras rum söta:-))

hoppas allt är bra med dig, själv är jag helt sluuut efter 1 km simning, puh!!;-)

kraaam s.

Designe sa...

Finfint skåp och så söt klänning! Ha en bra vecka! Kram :)

Ylva sa...

det var ett riktigt fint skåp!

nu förstår jag varför jag aldrig hittar några fina skåp: alla andra bloggare har hunnit före...
/Ylva