tisdag 15 februari 2011

Tisdagstema:Tallrikar och bestick!

Hej!

Tallrikar och bestick är den här veckans tisdagstema hos Fabriken!

Några av mina favoriter som hängt med i många år är dessa tallrikar och skålar från Gant Home! (Det var deras första kollektion om jag inte minns helt fel..) De känns tidlösa och lite somriga med sina mönster tycker jag. Förutom tallrikarna har jag även muggar och en stor skål i samma serie. Under årens lopp är det tyvärr flera delar som gått sönder så det finns bara några stycken kvar av varje sort.



Besticken i rostfritt från WMF har jag fått i present av en vän, de använder vi varje dag:)



Bordstabletten i jeanstyg från Spira har oxå hängt med i många år..jag gillar den lilla fickan för besticken:)



Kika gärna in hos Fabriken för fler inlägg om detta tema.



Tack för alla gulliga hälsningar om brudparet i förra inlägget förresten, ni är goa ni:)


Ha en härlig onsdag Kära Vänner!


Kraam Jenny♥♥

37 kommentarer:

Farfars stuga sa...

Härliga bilder!

Tänk hur det är med saker som hängt med ett tag och som tiden "gått hårt åt" men som man inte kan skiljas från.

Fina bilder från brölloppet!

Kram Cia

Tina sa...

Hej Jenny!
Snyggt uppdukat, skulle passat till min sommarfrukost idag. Då hade jag valt att äta brunch istället..gillar underlägget!

Kram Tina

Malin sa...

I LÖV IT ! har sagt det förr när jag såg demi din tallrikshylla. Har ni återhämtat er från festen nu? Var det livat eller bara kaffe och tårta?
Ha det, kram malin

Kia sa...

Hej! När jag såg din logga ramla jag tillbaks i tiden. : ) Åt alltid blåbär med mjölk när jag var liten och vi hyrde stuga i Dalsland.
Vilken fin tavla din syster fick! Kul med bröllop.

En finsk gunga skulle jag vilja ha i trädgården. Min sambos moster har en gammal en i Finland som hennes pappa byggt. Kanske ska få sambon att bygga en?!

Ha en bra vecka!!
/ Kia

Vit som snö sa...

Åhh vilka häftiga bordstabletter!
Tycker det känns sommar över dukningen på något sätt... Superfräscht med blå-vitt!
Trist när det inte går att köpa på sej fler av ett porslin man tycker om sådär mycket...
Ha det gott Jenny!
Kram Cilla

Vintage House sa...

Absolut tidlösa:)
läckert.
kram kram
sandra

Susanne sa...

Hej Jenny!

Jättefint porslin...gillar mönstret ;))

Kraaam susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Underbar dukning, ser så där riktigt fräscht ut. Nån gång hade jag blåvitt porslin, men inte alls lika läckert som ditt. Det var verkligen snyggt och nu blev jag köpsugen!
Agneta kram

Birgitta sa...

Så fint med blå-vitt porslin.
Kram Birgitta

Nyanser av vitt sa...

Så snyggt - jag har också Gants porslin :0)
Vilken vacker brud och er present var ju otroligt personlig.
Sköt om dig vännen
Kram Agneta

Hildas hem - Sofia sa...

Det är så snyggt och fräscht med blåvitt porslin, tycker jag. Jag gillar underlägget med fickan skarpt :)

Ha en fin dag!
Kram Sofia

mammaxtre sa...

Vilka fina bordtabletter. Fickan för bestick var lite rolig.

Ha en fin onsdag

Marie sa...

Hej Jenny!

Så fint det där porslinet är. När jag bodde i Göteborg kommer jag ihåg att det var en butik där som sålde Gants porslin och jag kommer ihåg hur snyggt jag tyckte att det var. Superfint med den jeansblå bordstabletten till.

Ha en bra dag!
Kram Marie

Teija sa...

Kaunis kattaus! Tuo jo kesän mieleen.. Tykkään kovasti juuri tällaisesta sinisestä "merellisestä" tyylistä.

Iloa viikkoon!

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilket härligt porslin!
Håller med dig om att det ser somrigt ut!

Ha en härlig dag!
Kram Annica

Camilla sa...

Fina bilder! Jag har också tabletterna i jeanstyg från spira - älskar dem! Fast borde de inte haft fickan för besticken på andra sidan? Hihi!

Ha en fin onsdag!
Kram Camilla

Vit dröm sa...

Hej Jenny!
Så härliga bilder du bjuder på, tycker porslinet är riktigt somrigt och fint!
Ha en bra dag!
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Unknown sa...

Nämen vilken häftig servis, jag gillar starkt att den är olika men ändå hör ihop. Ofta kan det bli för mycket av ett och samma liksom.

Underlägget i jeans var jättegulligt med den lilla fickan. =)

Samlare som jag är så har jag samlat porslin för många år sen och har ett antal serviser, vardagsservis, helgservis, finservis, julservis och påskservis.

Den som ligger mig varmast om hjärtat är en som jag inte har så mycket av, den heter Maria och kommer från Gefle. Den är vit med svart dekor runt om och en liten guldkant, den gjordes också i grön men jag samlar på den svarta varianten.

Här är en bild på en terrin, själv har jag bara tallrikar:
http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/13470/273186.html

Ha nu en härlig onsdag på Kråkered!

Kraaaaaaaaaam

Country Hill sa...

Så fräscht och fint gillar underläggen och besticken från WMF är så stilrena och fina.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Den där Victoria sa...

Åh vad fint, gillar bordstabletterna skarpt!

//Elvira

skifferhuset sa...

Underbar servise och så i blått! Bordstabletterna var så mysiga! ha en fin dag! Kram Iréne

Unknown sa...

Hej Jenny!
Den servisen är verkligen fin. Jag gillar när det är olika mönster på de olika delarna. Sen får tabletterna bli pricken över iet.
Ha de så gott, kram Ing-Britt

Helenas Hem sa...

Snyggt med blått och vitt! Tabletterna var jättefina. :)
Ha det så bra Jenny!
KRAM

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hej vännen! Jättefina tallrikar och bestick! Och coola tabletter, har aldrig sett sådana!:)

Ha en toppen onsdag!

Ps har du läst klart boken om Bruce Dickensson, kom ej ihåg vad den hette..

Kraam Izabell

Jenny sa...

Oj, vad snygga grejer! Jag älskar de färgerna! Har ju de i köket...ja, och snart kommer ju min radio, tihi. Jag har inte vunnit nåt förut och jag blev så himla glad! den kommer att passa fint i mitt kök!
Ha det så himla bra, kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det porslinet är en riktig klassiker, supersnyggt! Du får vara rädd om dom du har kvar, fast man vill ju använda det också. Jättefin dukning du gjort.
Kramar
AnnaMaria

Malin sa...

Hej!

Villket fint brud par!!! Härligt att gifta sig på vintern också, det gjorde vi också. Ditt porslin gillar jag verkligen.

Må så gott, kramar Malin

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Vilka fina tallrikar och bestick samt de tuffa jeansunderläggen. Jag som gillar blått tycker förstås att det påminner om sommar och sol.
Jag har missat dina fina bröllopsbilder med det fina brudparet. Jag kan förstå att ni hade en trevlig dag:)
Ha det så bra!
Kram från Maria

Designe sa...

Snyyyyggt! Gillar särskilt tabletterna med sydda fickor! Smart! :)

Gunillasljusglimtar sa...

Himmelen va snyggt porslin! tack för titten jenny...Ja nu blir det barnbarntid för hela slanten...Kramis Gunilla♥

Hanna sa...

fint.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Mjuka sa...

Fint och fräscht tycker jag! Och tidlöst! KAN SÄKERT KOMBINERAS MED annat blåvitt porslin:
hOPPAs att er runda runt byn inte var alltför kall. Gjorde nästan ont i ansiktet i dag när jag var ute.
Kramar Malin

Marie-Louise sa...

En riktigt snygg dukning. Det där jeansunderlägget var verkligen snyggt, och ja porslinet också.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Jenny!

Nu har jag äntligen tid att sitta ner en liten stund och skriva några rader! :)
Har inte haft så mycket tid till bloggandet dom senaste dagarna :)

Tack för alla rara kommentarer hos mig med!
Vad mysigt med lilla systers bröllop!
Förstår att du fällde någratår, sån är jag med!

Det är mysigt med småbröllop med, det är ju kärleken som är viktigaste! :)

Ha en fin torsdag!

Halein Sirpa

Fröken Tindra sa...

Fräscht! Synd att du blivit av med delar bara. Men så kan det ju vara när man faktiskt använder sin saker man tycker om. =0)
Kram!

Drömmar och Verklighet sa...

Så snyggt! Men vad synd att det har gått sönder en del frö dig :( Bordstabletterna är ju riktigt coola och den där fickan var verkligen pricken över det hela.

Hoppas du får en underbar Torsdag och Helg! Kramar från Anna