fredag 8 juli 2011

IKEA PS

Hej på er!

Nu är jag tillbaka, bloggtorkan verkar ha gått över för den här gången:) Tack för alla kommentarer ni lämnat här hos mig!

Förra veckan var vi på IKEA och köpte ett plåtskåp i PS serien för att ha som tv-bänk i vardagsrummet. Det funkar alldeles utmärkt som det tycker jag, skönt att ha ett skåp att gömma undan alla dvd:erna och boxarna i. (Att det dessutom var på rea var  en extra bonus:))



Min "handy-man" Peter satte ihop skåpet. I bakgrunden skymtar den förra tv-bänken i oljad ek som inte riktigt passade in. Den ska nu få flytta till syrran istället:)



När vi var på IKEA fick jag ett spännande telefonsamtal! Det var från en tidning som ville komma hem till oss och göra ett reportage! De kommer om några veckor, berättar mer då;)

Imorgon ska jag fixa i trädgården, har köpt blommor till både krukor och rabatt. Jag ska oxå tvätta av "finska gungan" som snart ska målas vit! (färgen är redan inhandlad, nu hoppas jag bara på soligt väder den kommande veckan!)

På söndag får vi besök av en kär bloggvän och hennes familj!! Det ser jag verkligen fram emot:)

Sköt om er och ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

28 kommentarer:

Unknown sa...

Great!!!!! I like it!!!!
Hugs Tanja

Caroline sa...

Hej!
Åh vilken fin tv-bänk, den passar ju perfekt i ert hem! spännande med reportage i tidning, Ha en fin helg,
kram!!

Tina sa...

Så jag funderat, så många ggr jag varit nära på Blocket..att köpa ett Ps skåp!
De är ju så fina, kanske jag ska köpa ett jag med iaf. Kul att du är tillbaka, så kul att titta in o se vad du pysslar med.

Kram på dig!

Anna sa...

Jag har också kikat på det skåpet fast i rött! Synd att jag har lite för långt till IKEA bara!
Stor kram!

Anonym sa...

Spännande med reportaget måste få veta vilken tidning... nyfiken. Skåpet blev väldigt snyggt.
Kram Birgitta

Susanne sa...

Hej Jenny!!
Så kul att du är tillbaka ;)) De är fina, har alltid tittat lite extra på dessa skåp! Spännande med reportage ;) Allt väl med Gösta och Elvira? Herrarna tycker det är varmt!
kram susanne

Anonym sa...

det är ju vi !!! ska bli asaroligt å se er igen. Jag ska kolla varenda sak hemma hos er ... både ute å inne mohahahaha.

Rose Garden Malevik sa...

Heeeeeeeeeeej Jenny Underbara Penny :)
Skönt att du e tillbaks........
Hoppas helgen e bra
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
HåkanBråkan

STENLYCKA sa...

Snygg bänk!
Kul med ett reportage, spännande att höra mera.
Önskar dig en fin helg!
Kram Raina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Jenny !

Kul.att.få höra av dig...
Men alla vi får.nog.en bloggtorka i mellanåt...

Vad bra.det blwv mwd.tv skåpet... Ikea har myckwt fint.och praktiska saker...
Kul med bloggträffen.
Ha.en fin helg! Kuullaan. halein Sirpa

Hanna sa...

Så spännande med tidningsreportage och en jätte fin TV-bänk du har köpt.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Hejsan Jenny!
Härligt att höra från dig igen.
Dessa plåtskåp är riktigt fina, hade ett rött i Evelins rum när hon var liten. Skulle ha sparat det och lackat om.
Önskar dig en fin helg, kram Ing-Britt

Anneli sa...

Hejsan.

Bloggtorka, ja.....det kan man få ibland.
Just nu mitt i semestertider och sommar och sol så vore det väl konstigt annars.....

Undrar så vilken tidning som ska göra ett reportage om ert fina hem denna gång......ska bli spännande!

Besök av en bloggvän låter kul........kanske kunde vi boka in en fika någongång på Alingsås nya kafé?

Ha det gott,
Kram Anneli.

Maria sa...

Hej Jenny! Även jag har fått tillbaka inspirationen, måste vara sommarvärmen och semesterkänslorna !

Så fint ni får det!!
Kram

Älskade pion sa...

Guuuuud,va snygg,den skulle även passa väldigt bra här hemma.;)Vad kul......med ett reportage,grattis!!!!Ha en fin dag vännen.Kram Ulrika

Unknown sa...

Åh vad spännande med ett repotage :)

Snyggt det där skåpet blev som tv bänk.. Passade hur bra som helst

Ha en skön helg
Kram Maria

Lisa sa...

Men guuu så kul med ett reportage. Grattis till dig. Häftigt med ett plåtskåp, jättefint. Ha de så fortsatt bäst och ser fram emot reportaget...

Kram Lisa

Livet på Vestergård sa...

Det blev jättefint med er nya tv-bänk!
Så mycket spännande du har på gång :)
Kram Kicki

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan:)

Snyggt det blev med plåtskåp! Guud så skoj med repotage, grattis! Ska bli kul att få höra fortsättningen om det:)

Kram Susanne

mammaxtre sa...

Hemma har jag två vita och på landet en röd. Jag gillar nämligen också PS serien :-)

Ha det fint i sommarvärmen

Jenny sa...

Hejsan Jenny!
Vad spännande med reportage, det blir nog jättebra i ert fina hem!
Kul med träff med bloggvän! Det är riktigt roligt med likasinnade :)
Skåpet är ju så fint, jag är också sugen på det, men jag har fortfarande en tjock-tv... Så jag väntar tills jag köpt ny tv.
Ha en skön fortsättning på helgen, kram Jenny

Mia sa...

Läste idag att plåtskåp är det senaste tänk att Ikea rear sina då. Hur som helst passar det väldigt fint in hos er.
Spännande med tidningen antar att du kommer att ha fullt upp med att fixa hemma nu.

Önskar dig en fortsatt trevlig helg
kram Mia

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Vad trevligt att höra från dig!
Jag tycker ert nya TV-bord passade mycket bättre än det gamla hemma hos er.
Visst är det härligt att få plantera lite mer blommor i krukor, det är precis vad jag gjorde igår när jag fyndat Mårbackor på torget.
Du och din syster är välkomna att beställa gardiner av mig. Jag vill dock ha två veckors leveranstid på mig.
Ha en fortsatt fin sommar!
Kram/Maria

Unknown sa...

Hihi....googlade på kitler och fick mig ett gott skratt. =D

Faktum är att hon gått under namnet lillhitler här hemma så även vi har uppmärksammet muschen.

Det blev kanonsnygg med den nya tv-bänken, jag gillar den där serien. Har spanat på den röda lilla lådbyrån i många år men jag vet inte vad jag ska ha den till, tycker bara den är så söt.

Se nu till att ha en mysig söndag på Kråkered!

Kraaaaaaaaaaam

Hjemmekjær sa...

Hei hei Jenny, der var du jo:)
Så moro med reportasje fra deres hjem!! Tenger du gleder deg!!:)

Tv-skapet er kjempegreit, et sånt kjøpte vi til en av jentene for en stund siden:)

Ha en fin ny uke!

Helena sa...

Så mycket kuligheter du har framför dig, spännande med reportage!! Skåpet blev ju skitbra!!
Ha det gött, kramar Helena

Nyanser av vitt sa...

Det blev ju jättefint vännen. Åh din fina gunga...det kommer att bli så himla fint med lite vit färg på den.
Vad kul med reportage. Det måste du berätta mer om sen.
kram Agneta

Anonym sa...

Jag har med köpt just samma skåp för några år sen till tv-bänk. Kunde inte hitta nåt annat som jag gillade som samtidigt gömde undan allt man inte vill se:) Ni kommer nog med att älska de många år framöver!
Hälsningar Anna V