tisdag 12 juli 2011

Målning pågår..igen!

Hej på er!

Här hemma är det ju målning som gäller i sommar.. ikväll har jag
börjat med ett efterlängtat projekt, nämligen att måla vår finska pihakeinu/trädgårdsgunga vit!

 Det är ju en hel del jobb men det kommer bli jättefint sen när det är klart, det är jag säker på:)

("Efterbilder" kommer;))


Medans jag började måla gungan så byggde Peter färdigt ställningen på ena kortsidan av huset och skrapade ett av de små vindsfönstren (vindskivorna och fönstren ska jag måla, hoppas jag kan övervinna min höjdskräck;))


Återkommer som sagt med efterbilder sen, när gungan är färdigmålad:)

Ha en trevlig onsdag allihopa!

Kraam Jenny

33 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Den kommer.bli super.fin.fungan när den blir vit...
Barndoms minnen vaknar upp av gungan ;)

Ni kan komma.hit.och fortsätta att måla.när.ni.ändå är igång ;)

Ha.en fin kväll ! Nu måste jag sova !

Kram Sirpa

Johanna Stålros sa...

Vilket projekt- klart det kommer att bli fint! kram Johanna

Hanna sa...

Ni har många sommarprojekt förstår jag.
kram
Hanna

Susanne sa...

Hej Jenny!
Åhh den kommer bli jättefin i vit din fina gunga, måste vara härligt att sitta i den! Smart av Peter att bygga upp ställningar, min Pether klättrar på stegen och vågar inte ända upp ;))
kram susanne

Livet på Vestergård sa...

Nu är du riktigt i målartagen :) Gungan kommer att bli jättefin som vit!
Kram Kicki

Unknown sa...

Ni verkar inte ha brist på sysselsättning i sommar :). Men det kommer bli så bra.
Tankarna går lite till Madicken när man ser sånadär gungor.
Ha de så bra och lycka till med målningen.
Kram Ing-Britt

Anette Ryan sa...

Tänk så mycket målning det blir med trähus. Men så fint det är också :-)
Kram Anette :-)

Carin sa...

Kommer säkert bli toppenfint när det är färdigt! Det är ju få saker som faktiskt SYNS så mycket som just när man målat! Tacksamt... :D

Vårt verandaräcke skall få en omgång på semestern tänkte jag...

Nu kan vi nästan börja räkna ner, tycker du inte det??? :D

Ha en härlig onsdag! Kraaam Carin

Tina sa...

Det kommer att bli toppen, det där med höjder kan sätta mig ur spel ibland också. Beror lite på hur trött jag är och så...Men efter att ha bott i skyskrapa i Hongkong gick höjdrädslan över lite men ibland kan det spöka iaf.

Kram o kul att du gillade tanken på bloggträff, vi kan ju se fram i höst.

Mjuka sa...

Det kommer bli så fint!!!
Ha en fin dag Jenny
kramar malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en bra ställning, där kommer du stå säkert. Titta inte ner! Gissar att du har och göra med gungan ett tag, är många bräder och måla där.
Ha en bra dag med penseln
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

attans, vi missade ju att gunga när vi hälsade på. Den kommer att bli fin iallafall i det vita och matcha med altanräcket.
Ha det gott, kommer post till Tindra idag, kram Malin

Lisa sa...

Men vilken vacker gunga . Så fin den kommer bli, helt underbar. Tänk att få sitta där sen och mysa. Jobba lungt och ha de så gott..

Kram Lisa

Hildas hem - Sofia sa...

Ja, det blir mycket målning. Men det kommer att bli jättefint. Jag hade gärna haft en sådan gunga i vår trädgård :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Anonym sa...

Åh! Precis en sån gunga som jag vill ha! Den blir säkerligen riktigt fin i vitt=)
Kraam/Nettan

Lyckoslanten sa...

Din trädgårdsgunga kommer att bli jättefin som vit! Den är rätt vanlig där jag bor! :o)

Vit dröm sa...

Det kommer bli toppenfint Jenny!
Ha en fortsatt skön onsdag!
kram Anna

A House With A View sa...

Sååå jättefin gunga!! Jag skulle gärna vilja ha en sån på min tomt, jättecharmig! Har sett att de finns begagnade på nätet ibland :)

Ser fram emot att se det färdiga resultatet, gissar att det kommer bli kanon!!!

Stoooooooooooooor kraaaaaaaaaaam aka

Anonym sa...

En sådan gunga hade min mammas moster, de kallade den för Amerikansk gunga... vet inte varför.
Kram Birgitta

Lotta sa...

Jag tror att det kommer att vara värt mödan att måla den vit. Underbart att sen få sitta där och gunga i sommarnatten. bra val att måla vitt!! ha en skön fortsättning på veckan! Kram Lotta

ansku sa...

Hej!
Är såå avis ;) Gungan kommer att bli såååå fin som vit! Ååå vad jag önskar mig en sådan - en liknande hade vi hemma hos mamma och pappa, så en sån gunga påminner mig verkligen om min barndom =)
Halein Ansku

Anonym sa...

Vilken läcker gunga! Alltid är det något som ska målas varje år, i år är det innertak som jag grundmålat till vår nya hall ...

/Jenny

http://annelundstradgard.blogspot.com

Vita Falkens Lantliv sa...

Kommer bli hur fint som helst:)

Kram Susanne

mammaxtre sa...

Den kommer att bli fin i vitt.

Ha det så bra

STENLYCKA sa...

Kram och allt det bästa till dig, njut av sommaren och tack för alla dina vackra blogginlägg som jag får njuta av!!
Raina

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Samma här vi målar 35 fönster på huset, fast jag slipper....;)! Hoppas du har det gott på stegen! Kram Iréne

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Vilken jättefin gunga att ha i trädgården !!
Lycka till med målningen !
Ha det gott ! Kram , Helen

Industri house sa...

Hej jenny! Så glad jag blev att se att du gjort ett nytt inlägg=) Jag väntar med spänning att få se när målningen blir färdig! Ha det bäst, kram jessica.

himlaverket sa...

Skönt att få lite gjort åxå....
Det kommer att bli kanon, jag lovar!
kram ullamaria

Anonym sa...

Hejsan Jenny! En blogg som du säkert skulle gilla är It`s a house. De har förvandlat ett hus med 4 lägenheter till sitt drömhus.
Kram Carina

Fröken Tindra sa...

Vad fin gungan kommer att bli! Inget vidare målarväder i kväll dock... Semestern har precis börjat. Sköööönt!
Lycka till med resterande måleri. Du övervinner säkert höjdskräcken. Vad är det de säger "Titta inte ned!"?.
Kram!

Älskade pion sa...

Ahhhhh,det där fixar du galant....titta inte ner bara så går det bra ska du se.;)Vad fin den där gungan kommer att bli,super.Ha en härlig Fredag vännen.kram Ulrika

Caroline sa...

Hej!
Kikar in hos dig...Ni är så himla duktiga som grejar o fixar på semestern o allt...:-) Härligt att få det ommålat o fint! Ska bli roligt att se bilderna efteråt!
En sådan gunga skulle jag med vilja ha...Fast den får ju inte plats här så klart, men kanske p torpet? Får tänka på saken!
KRAMAR!