lördag 11 februari 2012

Lite matrumsbilder..

..bjuder jag på idag!


Skänkskåpet är ett Blocketfynd jag målat vitt! Tapeten är Borås Tapeters Anno 1905 som vi är nöjda att vi valde.


Det ena isskåpet från Temperator som jag köpte häromveckan har fått flytta in i matrummet,det ska bli Peters whiskeyskåp:) Skåpet ska få ha kvar sin gröna färg (känns fel att måla över..) även om det kanske skulle varit snyggare med en gråblåaktig nyans mot väggarna..


Ovanför isskåpet hänger ett gammal skolfoto jag ärvt efter morfar. Det är hans mamma Agnes som sitter i mitten med ett mörkt förkläde.


Imorgon blir det lite mer jobb i övre hallen, där finns det att göra;)

Ha en skön söndag allihopa!

Kraam Jenny♥♥

44 kommentarer:

Mjuka sa...

Hej mitt i natta Jenny!
Så fint och härligt harmoniskt ni har det!
Ser jättemysigt ut!
Kram Malin

Lilla Majken sa...

Vad fint du har det. Isskåpet passar perfekt i hörnet.

Kram Therese

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Jenny!

Jätte fint ! Häftigt med dessa gamla isskåp.
Ska bli så kul att få se ert hall där uppe.
Jag längtar också att vi hat fått grunden så vi kan jobba mer med huset.
Nu väntar vi på snickarna... innan det är det bara att drömma.

Ha en fin söndag! Halein Sirpa

Anonym sa...

Jamen det gamla isskåpet passar perfekt i hörndet.
Du har tame tusan en likdan skänk som mig. Vad roligt att se hur du har det på den,
Hoppas du får en härlig söndag
AC

Tina sa...

Vilken tur att ni bestämt er för att inte måla isskåpet, det är så fint i original!
Härligt du har det i matrummet.

Kram

Vintage House sa...

kanonhärligt rum och så läckert med isskåpet:)
ha en skön och mysig söndag
kram
sandra

Hem och Lycka sa...

Gud så vackert kök du har! Vaaaaanvettigt sotis på dina isskåp, hojta om du vill bli av med ett så kommer jag bums! ;-) kram Mia

Helena - ullvi32 sa...

Många fina möbler juh! Och jag bara älskar den där tapeten :)
Ha en solig söndag (ja här är det sol nu iallafall).
Kramen

Susanne sa...

Hej Jenny!
Alla dina fina fynd ;)) Synd att måla över kanske men jag håller lite med dig att det skulle klia lite i fingrarna att måla till en matchande nyans ;)))
Ha en bra dag
kram susanne

STENLYCKA sa...

Så fint matrummet är och isskåpet blev så bra,tycker det var bra att du behöll originalfärgen.
Söndagskram till dig!
Raina

Graadskan sa...

Hej Jenny!

Ser så mysigt ut! Tycker isskåpet gör sig riktigt bra i sin originallfärg!

Kram!

Anneli sa...

Mycket fint och hemtrevligt matrum ni har!
Gillar tapeten ihop med träpanelen.

Iskåpet gjorde sig bra där i hörnet, tror att det är klokt av dig att behålla originalfärgen.

Ledig någon dag i veckan?
Fika kanske?

Kram Anneli.

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperduperJennyPenny
Va fint ni har det :)
å vilken underbar dag de e :)
å missa nu inte.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

forsätter......
redan 94fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Désirée sa...

Hei!
Löysin blogisi muutama päivä sitten. Kaunista!

Vit dröm sa...

Älskar den där tapeten, förstår att ni är nöjda med den :)
Whiskey skåpet passar ju super där!!
Ha en skön söndag!
kram Anna

Anonym sa...

Härligt att du bevarade originalfärgen på isskåpet!
Du har ett mysigt och inbjudande kök och skåpet lyser som en färgklick där det står! Och jag bara älskar din kökslampa:)
Skorpan

Elna sa...

Vilket fint litet skåp och gamla foto är väldigt kul när man vet vem som är på bild.

Kram

Fröken Tindra sa...

Mysigt med ett så gammalt foto när man vet vem det är på det. Hoppas att ni kommer framåt så smått i hallen idag!
Kraaam!

Maj sa...

Jättefina bilder från ditt hem. Gillar som jag skrivit tidigare att du inte behandlar isskåpet på något sätt. Trevlig söndag! /M

Lise B sa...

For en nydelig tapet! Skulle ønske jeg hadde et hus den ville ha passet i. Vel, jeg har vel det, forsåvidt, huset vi har på vår lille gård utenfor byen, men der har vi grønnmalt perlestaff (perlspont), som var der originalt, så den beholder vi.

Fånga dagen sa...

Hej söta Jenny!
Vad fint matrum ni har och isskåpet ska vi bara inte prata om. Gör inte om det, ibland måste den gamla färgen få vara kvar och det är ju bara så läckert.
Hoppas du har en fin söndag också
Kram Lena

annashusidingtuna sa...

Hej!
Åååå så fina tapeter!!!! Verkligen ett jättefint val!!!
Såg att du vunnit en våg på tradera....har letat men inte hittat den rätt där än...smart med det vita fatet på.
Den där måttsatsen från ellis corner har jag också spanat lite på, de ser så himla söta ut.
Ha en bra fortsättning på söndagen!
Kram Anna

Hemmavid sa...

Hej Jenny!

Så fint ni har det i matsalen! Tapeten är ju helt underbar!

Inte illa att ha ett eget whiskeyskåp. Det skulle nog min Peter också vilja ha!

kramen jenny

Blåbärs och smultronstället sa...

Ni bor såå fint och matrummet är så gulligt. Kylskåpet passade fint där i hörnan:-)
Utlottning hos oss i Drömmar & Ting om du vill!
Kram Susanne

Vardag och flärd sa...

Du ska veta att ni har det så hemtrevligt! Roligt med det gamla skolfotot!
Kram Eva

Unknown sa...

Det är snyggt som bara den hos er Jenny och barskåpet gjorde sig jättebra där i hörnet.

Jag tycker nog att just den där färgen som skilde sig lite från resten var perfekt, den bryter liksom av lite och det gillade jag i alla fall. =)

För matchat kan ibland bli övermatchat om du förstår hur jag menar men jag tycker du har fångat balansen.

Tavlan är jättegullig och kul att det är en tavla från din släkt.

Hoppas ni har haft en mysig helg och fått mycket gjort(det har inte vi)! ;-)

Kraaaaaaam

Hanna sa...

Så fint.Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Karin - Mina Rum sa...

Skåpet gör sig fint där i matrummet även om färgen inte är "helt rätt". Men jag håller verkligen med om att vore synd att måla om det.

När jag ser ditt fina fotografi kom jag på att jag har två skolfoton, ett från mormor och ett från morfar. De måste nog få komma upp någonstans. Tack för tipset!

Kram!

Rapport till Vänfors sa...

Ni har det verkligen fint hos er...en fröjd att titta på dina härliga färger. Gillar tapeten skarpt:)
Kram Annika

Unknown sa...

Så fint ni har det i ert matrum. Ett whiskyskåp skulle allt mannen i det här huset oxå vilja ha ;).
Ha de gott vännen, kram Ing-Britt

Lotta sa...

älskar din tapet, är så sugen på den till hallen. Kram Lotta

lotta sa...

Tapeten och isskåpet är ju bara underbart! Ha en fin vecka! Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Ni har så mysigt Jenny!! Åh vad fint :) Vad mer ska man säga hihi. Jo, ha en fin dag!

Kram Josefin

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Så mysigt ni har det! Önskar en fin dag! Kram Iréne

Kristina sa...

Vilket fint rum! Isskåpet gör sig ju superbra där! Vilket lyxigt whiskeyskåp....hihi. Tapeten är gudomlig, det har jag sagt innan, en av de finaste tapeter som finns! Vad mycket härliga fynd du gör, vågen i förra inlägget är charmig.
Ha en bra start på veckan!
Kram Kristina

Vitspets sa...

Såå fint du har det ...
Kram Karina

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Tack för din omtanke och värmande kommentar hos mig!
Livet har varit väldigt jobbigt en tid.
Vad fint ni har i ert matrum, jag gillar tapeten så mycket.
Må så gott!
Kram/Maria

Anonym sa...

Skänken finns på flera bilder under fliken vardagsrum.
Alla hjärtanskramen
AC

STENLYCKA sa...

En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
Raina

ååååååååå sa...

Hej Vännen!

Ni har supermysigt matrum. Gillar verkligen tapeten. Den passar perfekt hos er.

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag!:)

Kram Verra

Jenny sa...

Mmm, så mysigt :) Den tapeten är riktigt snygg!

Alla hjärtanskram,
Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint matrum, kan tänka mig att många goda middagar intas där. Isskåpet smälter in fint, färgen är bara charmig, den ska du behålla. Och så söt liten svart stol.
En stor ♥kram till dig idag
AnnaMaria

Louise sa...

Så vackert och vilsamt för ögat hemma hos er!

Dröm vid havet sa...

Hej på dig! Hamnade här på din blogg och tittar mig runt...
jätte fina bilder! Ha en bra helg!
/Carola