lördag 28 april 2012

Lerumsloppet!

Gokväll i stugorna!

För ovanlighetens skull är det bilder på bloggerskan i detta inlägg;) Idag har jag sprungit ett lopp för första gången i mitt liv, nämligen Lerumsloppet! (motionsloppet på 5km, det räckte gott o väl för mig..) Det var jättekul och jag kom inte sist som jag trodde att jag skulle göra, hehe.. Ser fram emot att vara med nästa år igen:)


  Nya löparskor inhandlade häromveckan..




Uppvärmning med Friskis & Svettis på torget innan start!



Startskottet har gått!



På väg in mot mål, jag kom inte först men inte heller sist så jag är nöjd:)



Alla som deltog fick en liten plakett, jag fick även en röd ros av Peter. (matchar mitt röda ansikte;))




Jag har haft en liten "dator- och bloggpaus" den senaste veckan så jag har inte kikat in till er andra, ska göra det nu i helgen, tack för alla kommentarer ni lämnat!


Ha en fortsatt trevlig helg gott folk!

Kraam Jenny

33 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Hej JennyPenny
Jisses vad duktig du e.......SUperduperGRATTIS :)
Å du e så fin i rött.....
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
kramkram
HåkanBråkan

Tina sa...

Heja dig!
Bagges Torg känner jag igen..

kram

promenader på landet sa...

Hej Jenny! Vad du är duktig och hurtig! Förstår att det kändes härligt att springa över mållinjen:) Må så gott kram från vännen Maria

Therése sa...

Bra sprungit! På torsdag ska jag springa mitt första lopp, Vårruset i Växjö. Än så länge ser jag fram emot det :)
Trevlig helg!/Therése

Anonym sa...

Heja heja Jenny!!! Vad duktig du är, å fina skor å.
Skönt med en paus ibland, det går bara inte att hålla sig uppdaterad med allt som händer och sker här i bloggvärlden, det finns ju en värld utanför också.
Hoppas du får en riktigt fin och härlig Valborg.
Kram
AC

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad duktig du är, det var bra gjort. Ha en fortsatt fin helg. Kram Mimmi

Cattis sa...

Grattis Jenny till loppet! Bra jobbat tycker jag som aldrig sprungit något lopp.

Kram Cattis

Unknown sa...

Så himla duktig du är Jenny, stort grattis :).
Hade förhoppningen att övervinna soffan denna vår och började löpträna men gav upp efter påsk nånstans då jag inte riktigt mådde bra. Ska nog ta tag i det igen.
Blir det vårruset nu också då?
Ha de gott, kram Ing-Britt

Susanne sa...

Bra kämpat Jenny...grattis ;))
Trevlig helg
kram susanne

Mys och hemtrevnad sa...

bra kämpat!Själv hade jag max sprungit 2 meter...ler...kramis semlan

Millygarden sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg!

kram Marina

Photo by Maria sa...

Duktiga du.. Bra jobbat!!!

Ha nu en fin söndag..

Kram Mia

mitt skärgårdsliv sa...

Vad duktigt du är, jag har heller aldrig sprungit nåt lopp men kanske nån gång :) god fortsättning på helgen!

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vad duktig du är, bra jobbat!!!:-)

Ps jag får kolla in din placering i Lerumstidningen då;)

Ha en skön söndag!

Kraam Izabell

Anonym sa...

Hej där! Vad bra jobbat! Det låter kul att vara med och lagom längd också.

Ha en fin söndag!
Kram

Nyanser av vitt sa...

Vad duktig du är. Kul att delta i ett lopp. Ha en fin söndag
Kram Agneta

Vintage House sa...

Hej
men så roligt och bra jobbat:)
ha det så gott!!!
kram
sandra

ååååååååå sa...

Heja Jenny!!! :)

Jättebra ju!! Jag tycker oxå det räcker med 5 km ;) har sprungit en mil en gång. Höll på att avlida :P
Det ska ju vara roligt... Inte ett plågande ...ler

Kram Verra

Jenny sa...

Så duktigt gjort! Förklara inte bort dig att det "bara" är 5 km, det är ju en bedrift bara att anmäla sig och genomföra det ju ;)
Klart man ska pausa ibland, det är bara nyttigt, nu är det ju så härligt att vara ute och göra andra saker, jag skulle behöva ta tag i att komma ut på promenader och kanske en och annan joggingtur...
Ha en supermysig Valborg, kram Jenny

Anette Ryan sa...

Det är klart man inte kommer sist med så snygga springskor! Bra jobbat tycker jag som bara går PW här hemma på min maskin.
Kram och ha en härlig Valborg!
Anette :-)

ella sa...

bra kämpat=)jag orkar då ej springa hihi.;)lr mjo kanske d men går för det mesta ist.har inget bra flås:P
hoppas din helg e mysig och att solen skiner=)

Rosa i huset i vitt sa...

Bra gjort

Kram Rosa

Elna sa...

Så kul, grattis, och fina skor *ler*. Du får ha en fortsatt fin söndag.

Kramen
Elna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Jenny ! :)

Flitiga du ! Så duktig du är ;)

Hauskaa Vappua ! ;)

Kramar Sirpa !

Fröken Tindra sa...

Aha, ditt första lopp! Grattis! Vad duktigt av dig. Jag skall springa Vårruset om en dryg vecka. Vet inte vilken gång i ordningen men det var ett tag sen sist. Och om det blir så mycket springa denna gången är frågan. Är totalt otränad... Har ju klarat det förut ändå men som sagt, det var några år sen och jag är inte vare sig yngre eller har färre krämpor...
Spännande med er nya ytterdörr! Och hur gör du när du övervintrar pellisar?!
Hoppas att du haft en bra helg!
Kram!

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Så duktig du är Jenny :) Ha en fin Valborg! Kram Tilda

Dagar av lycka sa...

Åh, lerumsloppet har jag också sprungit ett par gånger. Fast det var ganska många år sedan nu. Men det är verkligen superkul att springa lopp! Väntar potatisjoggen i juni också nu då? ;)

Ha det fint!
/Anna

Vardag och flärd sa...

Åh, du är duktig! Och känslan när man genomfört ett lopp måste vara super!
Ha det fint!
Kram Eva

Hanna sa...

Så roligt.
Ha en fin Valborg och 1maj.
Kram
Hanna

Hemmavid sa...

Well done! Inte illa att ta sig runt 5 km.. vet inte om jag skulle fixa det faktiskt..

Ha en fin valborg!
Kramen jenny

Grodmamman sa...

Härligt att orka springa 5 km!
För mig har det varit sporren att ha något lopp att träna mot och de senaste åren har jag sprungit Tjejmilen. I år ska jag dock försöka mig på Göteborgsvarvet, får se om jag överlever!:)
Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Bravo Jenny!
Vad duktig du är och kul förstår jag. För några år sen var vi från jobbet med i Vårruset några år i rad. Nu är det ett tag sen...jag gillar att gå långpromenader snabbt och nu längtar jag till att jag orkar springa med min nyopererade fot...
Ha det fint!
Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det gjorde du bra. Och det slog mig när jag ser bilderna att du och Vera är väldigt lika, men så är det ju din systerdotter också. Och tack goa du för grattishälsningen.
Kramar
AnnaMaria