söndag 22 april 2012

Mårbackapellisarna på G!

Hej på er,

Hoppas ni haft en mysig helg!

Här växer mina övervintrade Mårbackapelargoner så det knakar. När det blir lite varmare ska jag ställa ut några av dem i trädgården:)


Den första blomknoppen på en av pellisarna i köksfönstret:)




Idag gjorde jag, Peter o Tindra en  utflykt till ett vackert naturreservat utmed Säveån en bit från där vi bor. Det var jättemysigt trots grått väder och lite regn. Vi hade med oss trangiakök och åt lunch ute, det blev korv med bröd, att det kan vara så gott;)

Ha en trevlig kommande vecka allihopa!

Kraam Jenny

40 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det lät med lunch ute, här har regnat hela dagen lång. Ja vad jag längtar tills värmen kommer så man kan starta med blommor ute!

Kram!

Cattis sa...

Härligt med utflykt tillsammans med barnen. Trangiaköket är en riktigt bra grej att ta med när man ska på utflykt.

Numera får det bli utflykter med barnbarnen för min del.

Titta gärna in hos mig.

Kram Cattis

Anette Ryan sa...

Det är fint med pelargoner. Har en del i små krukor som jag tagit med mig till nya huset från vårt gamla och vårt hyrhus. Väntar på att få till trädgården så att jag kan plantera ut dem snart. Här har de säsong nästan året om :)
Kram Anette :-)

Tina sa...

Vackert, de står så fint hos dig. Hos mig gillar de inte läget alls..

kram

Anonym sa...

Vilken mysig helg!!!
Så härligt att ha blommor som bott kvar över vintern. Här finns det inga såna, tyvärr!!!
Ha det bäst Jenny
Kram
AC

Bibban sa...

Hej jenny, så fina pelargoner:) mina är inte riktigt så glada, men jag ska försöka muntra upp dom litegranna. Dom har varit i ett kallt torp hela vintern och nu behöver dom lite omtanke.
Ha det gott
Kram Bibban

Anneli sa...

Växer så det knakar ser jag, kul att följa utvecklingen av små plantor.....

Mysigt det lät med er utflykt.
Extra gott att äta "ute".

Väntade dig i Lördags...............hoppas du kikar in en annan gång.

Kram Anneli.

Villa Vinkelhaken sa...

Låter som en riktigt mysig helg!
Fina pelargoner! :)

Ha en bra måndag!
Kraam Jenny

Älskade pion sa...

Vad mysigt det lät att sitta ute sådär och äta.Hoppas att du får en bra dag.Kram Ulrika

Camilla sa...

Ja, tänk att korv och bröd kan bli så gott när man kommer ut! Mina pelargonier verkar också arta sej trots den hemska hanteringen i vinter och de små skotten jag puttade ner i jorden verkar också ta sej - härligt. Ha en go vecka Jenny - kram kram!

Unknown sa...

Hejsan!
Så fina de är dina övervintrade perlagoner, kan jag tyvärr inte säga om min i år tyvärr.
Mysigt med en utflykt och korv med bröd smakar alltid gott utomhus men inget vidare som snabblunch hemma, konstigt nog ;).
Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh de är så fina mårbacka pellisar!!!:-)

Ha en skön måndag!

Kraam Izabell

Photo by Maria sa...

Mårbacka är fina pelagoner =)

Härligt när man kan luncha ute..

Kram Mia

Elna sa...

Vilken söt liten knopp! Mysigt med utflykt, det piggar alltid upp. Du får ha en fin start på veckan.

Kramen
Elna

"Hemmet är min vrå" sa...

Tänk, Pelargoner är absolut den bästa sommarblomman, den är så tacksam, enkel att övervintra. Den är också fin att ha tillsammans med andra blommor. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Korv med bröd smakar himmelskt ute, såna utflykter är alltid mysigt. Så fint dina pelargoner växer, du har klarat dom bra i vinter.
Kramar
AnnaMaria

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Vad mysigt med en utflykt och vad gott det smakar när man sedan ska äta! Kram Iréne

Blan betong och gammeldags pioner sa...

så söta! Mina pelargoner hade klarat sig i källaren...så nu står det på rad lite varstanns i vårt lilla hus! Så härligt mysigt att grilla ute och käka korv med bröd! Ha en härlig vecka du fina kram från maja

Rosa i huset i vitt sa...

Fin asmå pellisar.
Visst är det skönt at äta lunch ute
ibland

Ha en bra kväll
Kram Rosa

Anonym sa...

Härligt med utflykt, även med lite regn.

Kram Birgitta

Vardag och flärd sa...

Mårbackapellisar är så fina och de är ett måste i gamla hus och trädgårdar!
Så mysig utflykt ni gjorde med mat på trangiaköket, det är sånt man minns! Förstår att ni hann hem innan det enorma regnet kom!
Kram Eva

Susanne sa...

Så fina de är...duktig du är o sparar, jag har inte kommit dit än ;)) mysigt med utflykt med barna, saknar jag!!
ha en bra vecka
kram susanne

Hemmavid sa...

Hejsan Jenny!

men så härligt att de har övervintrat så att du kan njuta av dem igen!

Låter inte dumt med en utflykt och mat ute i naturen!

Kramen jenny

ååååååååå sa...

Åh så mysigt!! Allt smakar ju såå mycket bättre utomhus. :)

Fina pellisar! :)

Kram Verra

Mariette sa...

Vårutflykt, försommarblommor...
Låter som bara trevliga och mysiga saker!

Tack för din söta hälsning!

Må så gott!

Kram Mariette

ella sa...

sådde mårbacka förra våren å dom har övervintrat så bra=)dom e ju så fina!!

korv å brö e gott d;)
ha en fin dag

Änglarnas hus sa...

Ja det är alltid smarrigare med mat ute..spelar inte så stor roll vad..allt smakar bra i naturen!!

Mina Mårbackor börjar också ta sig nu..fina bilder på dina!!

Kramis sanne

Livet på Vestergård sa...

Jag köpte vårens första Mårbacka i dag :)

Annes vita rum sa...

Roligt när dom klarat sig, och blir så mycket finare när dom växt till sig,och dyra att köpa med. Ha en fin kväll, Kram Anne

Jenny sa...

Guuuu´ så mysigt det låter, jag tycker det kan vara ännu mysigare om det inte är tiptop-väder faktiskt! Jag var också utomhus i söndags...
Jag hade mårbackapellisar förra året, men har ingen plats att ställa undan dem, så jag får helt enkelt åka och köpa nya :)
Ha en fin fortsättning på veckan, det vankas lite värme till helgen tror jag visst!
Kram Jenny

Unknown sa...

så roligt att dina fina Pellisar börjar växa till sig så! Mina klarade tyvärr inte vintern så de får bli att köpa nya. De finns nog inget som smakar så gott på utflykt som korv m bröd:)! Ha en din vecka. Kram Johanna

Industri house sa...

Inget är så vackert som pelargonier, så fina! och roligt att de tar sig så :) Så mysigt det låter med lunch utomhus :) Kram på dig/jessica.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Jenny !

Härlgt med alla pelargonerna nu.
Det är väl en favorit ? ;)
Mina har också klarat eller snarare dom flesta.
Det var nog 3 som int överlevde ;)

Mysigt med utrlykt ! Och visst kan korv med bröd vara Gott ;)

Ha en fin fortsättning på veckan ! Kramar Sirpa

Vita små hjärtan sa...

Härligt,man blir ju så glad när de klarat sig...
Ha det så gott.
Kram Agnetha

Jenny sa...

Det är lycka när pelargonerna drar igång och får sina första knoppar! Förr läste jag att man skulle ta bort de där första så de fick koncentrera sig på att växa istället, men då blev ju blomningen jättesen! Nu får de blomma när knopparna vill komma!

Kram,
Jenny

Helena sa...

Hej! Lyckans dig, min mårbacka har jag lyckats ta livet av i vinter så det blir till att köpa nya.
Ha en skön fredag!
Kram Helena

Annas skattkammare sa...

Hej! Visst är det fint när pelargonerna börjar knoppas, riktiga vårkänslor ger det med! Mina är på g de med, växer så det knakar. Önskar dig en trevlig helg!
Kram Anna

Hanna sa...

Hej!
Som du säkert märkt har jag haft saå stora problem med min blogg, som jag tyvärr inte lyckats få ordning på.
Men jag har nu i alla fall dragit en vinnare i tävlingen. Hoppas du hittar svaret.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Lämnar ett pyttelitet förkylt tassavtryck och önskar att ni har det riktigt mysigt! ;-)

Kram från Bönan!

Kristina sa...

Så fint du har klarat dina pellisar!
Korv med bröd i naturen är inte att förakta, så mysigt!Det är sånt där man borde göra oftare!
Vad roligt med en ny ytterdörr, ska bli kul om du vill visa den när den kommer på plats!
Ha en fin helg!
Kram Kristina