lördag 19 maj 2012

Auktion!

Gokväll i stugorna!

Idag har jag varit på auktion i Limmared som ligger några mil utanför Borås. Där fanns mycket fint till bra priser så det var en hel del som fick följa med mig hem! :)

Jag ropade in stolar, bord, glasburkar, trädgårdsmöbler,emaljprylar, badrumsskåp och en zinkbalja.

Vi får se om vi får plats med allt, hihi;)

Trädgårdsstolarna var ett fynd (fastän lite slitna..), har en sån möbelgrupp i grönt sen tidigare med soffa, bord och bara en stol, nu fick jag två till:) (och ett trasigt gammalt bord.. har dille på trädgårdsmöbler som ni kanske märkt;))





Såhär många stora glasburkar (Limmaredsglas och Kosta) behöver jag kanske inte, några hamnar nog på Tradera;)





Ha en trevlig söndag!

Kraam Jenny♥♥

38 kommentarer:

Tina sa...

Helt underbara saker, stolen är bara så fin!
Jag hittade en låda med liknande glas från Kosta o Surte härom veckan för 10 pix stycket. Lycklig blev jag..

kram

Puumuli sa...

Jag gilla också gamla trädgårdsmöbler men de är jädrans svåra att få tag på... Grattis till de fina fynden, vi ska också på auktion på söndag.

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Vad mycket fina fynd du hittade ! :)
Härligt !
Allt var så fint !
Super fina utemöbler du hittade
Jätte härliga stolar !
Ha en skön söndag! Kramar Sirpa

HannasHörna sa...

Kul att fynda!!! Ha en bra söndag!!kram

Photo by Maria sa...

Så mycket fina fynd du ropade in.. Trädgårdsstolarna är ju jättefina och kul att du hittade likadana som ni redan har =)

Ha en fin söndag..

Kram Mia

Anonym sa...

Men Jenny vilket flax!!!
Utestolarna skulle jag ha kunnat betala en rejäl slant för. Å allt annat du ropat in var också bara så tjusigt.
Ha det bäst idag, denna söndag.
Kram
AC

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, vad roligt med auktion! Och vilka finfina fynd! Nu blev jag allt lite avis... Hoppas du blir nöjd och får plats med det mesta!
Ha en fin söndag! Kram Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken bra auktion, bara fina saker du köpte. Stolarna är superfina, grattis till en lyckad auktionstur.
Kramar
AnnaMaria

Två systrar sa...

WOW!!! Det var till att shoppa!!!! :-) Grattis!!!! Kram

Det grå huset sa...

Åh vad mycket fint du har fyndat :) Här i norr har vi inte kommit igång med auktioner ännu.. Längtar :) Ha en härlig söndag! Kram/Elin

Maria sa...

Gud så härligt. Vad mycket fint...spännande!
Önskar dig en fin söndag Kram från Maria

Jenny sa...

Vad härligt med auktion, de där stolarna hade jag gärna ropat in!

Ha en härlig söndag, kram
Jenny

Nyanser av vitt sa...

Underbara fynd vännen. Ha en fin söndag du också.
Kram Agneta

Susanne sa...

Loppisens drottning är du Jenny!!
Som alltid så himla fina fynd, jag håller med de andra...trädgårdsmöblerna hade jag gärna ägt ;))
Ha en bra dag
kram susanne

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Så fina saker du ropat in! Tur du tog stora bilen...(läste på FB) ha det nu härligt! Kram Iréne

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken otroligt lyckad loppis för dig, här är en som blev avis direkt på de fina stolarna.

Längtar tills gårdsloppisarna börjar här omkring

Kram Teres

Fröken Tindra sa...

Det där måste du ju vara jättenöjd med. Kul! Trädgårdsmöbeln är lite nostalgi sen mormor och morfars sommarställe när jag var liten. Elvakaffet... Undras vart den möbeln tog vägen?
Kan du tänka, jag har varit ute och sprungit idag!
Ha en fin söndag!
Kram!

Elna sa...

Fina fynd och trädgårdsmöbler får man aldrig för många. Det är tydligen mer än jag som köper för många glasburkar *ler*. Du får ha en fin dag.

Kramen
Elna

Rose Garden Malevik sa...

Jisses JennyPenny
Jag vill ha ALLT :)
GRATTIS till fynden......stolarna är super :)
å missa nu inte....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.
redan 91 fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Hanna sa...

Så mycket fint du hittade på auktionen.
Ha en fin dag!
kram
Hanna

Anonym sa...

Hej!!! Vilka fina saker du hittat Jena Bena Hajfena. Hoppas att vi ses snart! Kram från oss alla/K

Anette Ryan sa...

Hej Jenny! Men så mycket fint du hittat. Det där tvättfatet skulle passa perfekt ihop med min vattenkanna i samma serie som jag har. Den står ännu så länge i garaget och väntar på sin rätta plats. Tror faktiskt jag har en tvålkopp till den också.
Kram Anette :-)

Unknown sa...

Supermånga roliga saker, vem vill inte ha vackra gamla trädgårdsmöbler så att man kann piffa trädgår'n. =)

Bamsekram

Rosa i huset i vitt sa...

Jösses så mycket fint ...dom stolarna helt galet fina


Kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Åh, det måste ha varit en lyckans dag!
Kram Eva

ååååååååå sa...

Oj vad många fina fynd!! :) gamla trädgårdsmöbler kan vara hur fina som helst :)

Kram Verra

Hagagård sa...

Godkväll!! Vad mycket fiint du hittade på auktionen..De där stolarna är så fina:) Ha det gott kram:)

Blåbärs och smultronstället sa...

Åh vad mycket fint du hittade!
Gillar gamla trädgårdsmöbler, är brödskrinet en Kockums? Ett sånt skulle jag gärna hitta:-)
Ha det fint!
Kram Susanne

Hanna sa...

Ja visst var det en bra idè med kakbok, men tror du jag vågar?.

ella sa...

mycket fint du hittade=)ha en fin måndag kram

ella sa...

mycket varmare hos dig=)här i dalarna är d segstartat med riktiga värmen,men snart så;)
mamma och pappa var från helsingfors=)och där har jag kusiner å fastrar
dom flytta hit när min stora syster var 8 har jag för mig.men finsk i hjärtat är man fast man ej bott där
kram ha en bra kväll

Industri house sa...

Å herrejösses! så mycket vackra saker du fått tag på! Verkar ha varit något utöver det vanliga på den auktionen! jag verkligen gillar allt :) Ha det gott! kram jessica.

Anonym sa...

Så mycket fina grejer du har ropat in, härlig trädgårdsmöbel.

Kram Birgitta

Ester sa...

Vilka fynd du gjort!

Kram Ester

alegni sa...

vad mycket fint du lyckades ropa hem, jenny!
jag tycker du ska behålla burkarna. man vet aldrig när du behöver dem, och de ser ju ännu finare ut i grupp än ensamma var för sig.
skoj att höra dig på webbradion i går, och grattis till vinsten än en gång!
kram
ingela

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara fynd!
Ha en riktigt härlig tisdag!
Kram/Lena

ella sa...

ja 22+iskuggan=)härligt!!hoppas du får en fin kväll=)

sån där zinkbalja skulle ja vilja ha blommor i=)

cat sa...

Helt underbar brödburk och för att inte tala om glasburkarna. Härliga fynd :))
Ha de gott. Kram, Catarina