lördag 19 januari 2013

Grillpremiär!

Gokväll i stugorna!

19 januari i almanackan och -10grader på termometern hindrade inte Peter från att ha årets grillpremiär idag:) Han hade fått för sig att han ville göra kamben med BBQ-sås. (jag fick kycklingfilé då kamben inte står på min favoritlista..)

Själv slapp jag stå på altanen och frysa då jag var inomhus och fixade salladen vi skulle ha till köttet;)


Grillmästaren himself!

 
 
 
 
Kamben och kycklingfilé stod på menyn:)
 


Tidigare idag var vi i Alingsås en sväng och besökte bla Hemlyckan. Fick med oss en fin sak därifrån som jag visar er en annan dag;)

Ha en trevlig söndag!

Kraam Jenny

29 kommentarer:

Unknown sa...

*Haha* Ni är ju helt underbara! =D

Vår grill är långt inne i uthuset bland alla prylar så här blir inget grillat än på några månader. Vi hade dessutom -24 i dag på förmiddagen, så jag vet inte om Fredrik hade varit så pigg på att vara ute. *fniss*

Härligt att ni kunde behålla den lilla sötnosen och att han passade så bra ihop med de andra hårbollarna. På bilderna såg han ju ut som om han alltid bott hos er.

Nu ska jag stänga av min dator och gå upp och lägg mig med Esmeralda, är helt slut efter att ha jobbat på hennes rum i dag. Men nu är det inte långt kvar till inflytt, max en månad.

Kram kram till er alla hemma på Kråkered!

Vardag och flärd sa...

Himmel så jag längtar efter att grilla! Nästa helg ska vi grilla på vår plats i skogen om det inte är för kallt men då blir det korv. Mysigt det också!
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men nu nö! Det var allt en tidig premiär. Men är det inte mer än kylan som hindrar en så varför inte. -10 är ju ändå rätt okej att huttra lite i!!
Gott ser det ut i alla fall!
Ha en fortsatt bra helg!!! KRAM!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men nu nö! Det var allt en tidig premiär. Men är det inte mer än kylan som hindrar en så varför inte. -10 är ju ändå rätt okej att huttra lite i!!
Gott ser det ut i alla fall!
Ha en fortsatt bra helg!!! KRAM!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Grillat :))
Men så gott!! Blundar och tänker på värme... gröna gräsmattor... blomdoft!! Kortyxor och linne :))
Hoppas ni haft och har en underbar kväll.. Här är det -16 nu... Brrr.
Stor kram
Jessica

Anneli sa...

Men varför sa ni inget hi....hi......så himla gott med grillat!
Vi hade planer på att grilla på nyårsafton, men det REGNADE ju heeeeela dagen och kvällen.

Ska bli kul att se hur den svarta saken blev hemma hos er...........

Kramen till er,
Anneli

promenader på landet sa...

Ni är ju för härliga.... Hoppas det blev gott! Kram från vännen Maria

Postadress Torslanda sa...

Det är alltid rätt til för att grilla :)

HannasHörna sa...

Det ser riktigt smarrigt ut!!( och kallt)!

Rose Garden Malevik sa...

hej Jenny Penny
hihi......visst e de MANLIGT att grilla :)
kramkram
HB

Sari sa...

Hejsan!
Åh, så smarrigt med grillat!
Det går ju faktiskt att grilla året om. På självaste nyårsafton gjorde svärfar en mumsig wok ute på altanen! Det såg lite lustigt ut... Mitt i smällkalla vintern...
Men det funkade ju!
Hoppas allt är bra med dig!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Sari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna takter gillas, och så är det ju så gott.
Kramar
AnnaMaria

Meta sa...

vad härligt, smakade gott antar jag, spelar ingen roll om man äter ute eller inne nu, en fick ju träna på det i somras. Huvudsaken man får grilla.Fin grill så jag antar att det blir mycket mer grilla framöver
Ha en fin söndag med.
Kram Meta

Nyanser av vitt sa...

Ha ha den var tidig men god hoppas jag. Ha en fin dag vännen
Kram Agneta

Anonym sa...

Det trodde jag var förbjudet, att grilla mitt i vintern, ha ha.
Låter som en mysig dag med en god avslutning.
Önskar dig en riktigt mysig söndag
Kram
AC

Älskade pion sa...

Haha....mysigt.Jag föreslog att vi skulle grilla på våran grill idag,gubben bara tittade på mig.....hans blick säger mer än ord om man säger som så.;))))Kram Ulrika

Photo by Maria sa...

Mmmm så gott.. Vi brukar med grilla på vintern men nu var det ett tag sedan =)
Grillat är godast =)

Kram Mia

Anonym sa...

Vår grill står på altanen, man skulle kanske tända den och grilla lite. Ser väldigt gott ut.
Kram Birgitta

Nylyckan sa...

Hej Jenny! Vad sugen jag blir på grillat. Det får bli snart känner jag. Vilket fint jugendbord med ribbor du hittade hos Annelie. Ha det gott! Kram

Hanna sa...

Härligt med grillning.
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Hanna

Bella sa...

Hi hi, underbart med grillat i januari :)


Ha en fortsatt skön söndag

Kramar Bella

Vita små hjärtan sa...

Härligt!!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Rapport till Vänfors sa...

Men haha, helt rätt...buss på vintern bara:) Våga vägra vinter;)
Tack för ett hoppfullt och uppiggande inlägg.
Ha en fin vecka.
Kram Annika

Sirpa sa...

Vad härligt det låter...GRILLAD!!! Måste ha varit gott:)! Har det bra!
Kram Sirpa

Unknown sa...

Brrrrrr säger jag men så gott med grillat så här i kylan. Vilken hjälte som står i kylan o grillar! :-)

Och gott låter det, vår grill står just nu lite illa till bakom krukor i växthus men man blir ju sugen på att kränga fram den!

Kram
Pernilla

Rosa i huset i vitt sa...

Varmt vid grillen i allafall..och gott ser det ut också

ha en bra kväll
kram Rosa

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Nämen vad myyysigt!:)

Ha en fin start på denna nya veckan:)

Kraam Izabell

katha´s kortmakeri sa...

Ett toppen initiativ tycker jag.
Ha de gott!
Kram Katha

Sallys hus sa...

Men ååå så smarrigt!
Jag ska nog skicka ut min grillmästare här snart med...det ser ju riktigt mysigt ut att se grillen i snön sådär...fniss..i alla fall om man får stå inne o kika..;)
Vilket fint bord du köpt också..
Kram Katarina