måndag 14 januari 2013

Jugendbord med ribbor!

Hej på er!

Tack för alla tips till Icka/Skimmelgården i  förra inlägget, ni är guld värda:)

I lördags var jag i min gulliga bloggvän Annelies butik Hemlyckan i  Alingsås och köpte det här fina lilla jugendbordet med ribbor (som jag är så svag för som ni vet;)).

Det passar utmärkt i ena hörnet av vårt matrum:)

 
 
 
Jag har lite sagoböcker på bordet och i korgen för våra nära och käras barn som kommer på besök. (planerar att göra en liten "barnhörna" här) Den stora 5-liters glasburken från Kosta funkar bra till värmeljus.
 
 
Den lilla svarta barnstolen  är köpt på Antikladan i Lilla Edet för några år sedan.
 


Ha en trevlig tisdag!

Kraam Jenny♥♥

24 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Det samma önskar jag dig ! :)
Så fint bord !
Härligt med ett liten hlrna för små gäster :)
Det blit nog uppskattad.
Ha en bra dag imorrn...nu ska jag jobba vidare ! ;)
Kram Sirpa

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fint litet bord, nu blir de små glada som får en liten egen hörna. Ha en fin tisdag. Kram Mimmi

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilket vackert bord Jenny.
Att få besöka hemlyckan .... Vilken lycka, dom verkar ha så mycket fint!
Bordet är jättefint och passar perfekt hos dig!
Kram kram
Jessica

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Så vackert bord Jenny! Det blir en fin liten hörna där!:)

Ha en fin tisdag!

Kraam Izabell

Jenny sa...

Vad roligt med en egen liten hörna till små gäster! Jag tycker det är så mysigt med barnböcker, kan sakna den tiden med barnen när man läste sagor på löpande band. Kanske får man barnbarn i någon framtid. Den boken du har på bordet hade jag också när jag var liten, minns att jag tyckte den var så fin men jag tyckte inte om själva sagan vad jag minns.

Kram,
Jenny

Vardag och flärd sa...

Jenny, vilken fin liten sagohörna du gjort, du tänker på alla! Min dotter har ett likadant bord men det har två lådor under skivan så det är ett skrivbord. Men visst är det fint! Jag letar också efter små barnstolar, det finns ju nya att köpa men jag vill ha gamla. Det är så längesen jag var till Antikladan, måste åka dit snart!
Ha en fin vecka!
Kram Eva

Annes vita rum sa...

Såå gulligt du gjort och så välkomnande för dina små gäster:)
Älskar oxå Jugenstilen! Kan tro det finns massa fint hos hemlyckan:)
ha en fin vecka..krammmmmm

ååååååååå sa...

Så fint du har gjort det! :) Bordet passar ju perfekt där.

Såna enkla burkar är ju så fina att ha ljus i. Det är nåt jag ska spana efter på loppis i sommar :)

Önskar dig med en superbra Tisdag!

Kram Verra

Anette Ryan sa...

Hej Jenny!
Vet du vad mina ogon foll pa meddetsamma? Kotavlan!
For visst ar det en sadandar kotavla man har i ladugarden? Sakert har de nagot annat namn. Jag gillar dem jattemycket, ja jag gillar kor ocksa ;-)
Bordet ar ocksa fint och jag gillar din tanke med en liten bokhorna for besokande barn. Gullig tanke.
Kram Anette

~ INA ~ Inas☆House sa...

Bedårande bord! Jättesöt!

Ha det bäst!
Kraam
Ina

himlaverket sa...

Hej,
vilket ljuvligt litet bord du hittat.Där kan du ju till och med blogga;)
Jag har en ganska rejäl korg med saker som jag tar fram när det kommer barn.
Alltid lika populärt.
Kram Ulla

Photo by Maria sa...

Vilket fint litet bord du hittat.. Passade ju perfekt där..

Kram Mia

Villa Carl Larsson sa...

Men hallååååå, precis ett sånt där bord är jag ute efter. Helt otroligt fint. Snacka om att jag blev avis nu :)

Hoppas allt är bra med dig, Jenny.
Många kramar Josefin

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint bord,förstår att det fick följa med hem
Ha en skön kväll

Anonym sa...

Tänk vilka fina, rejäla möbler de gjorde förr som håller i årtionde .

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Tack för din kommentar hos mig!
Det är bra med mig men visst stressar jag för mycket så de böckerna är bra att läsa:)
Hoppas att det är bra med dig också!
Vilket underbart fint bord, helt i min stil:)
Må så gott och ha en fortsatt fin vecka!
Kram/Maria

Annas skattkammare sa...

Hej Jenny!! Så fint bord! Mysigt med böckerna i korgen till barnen!
Kram Anna

Blan betong och gammeldags pioner sa...

jisses vilket vackert bord....o stolen var bara såååå söt...har varit på lite "loppis"besök i dag men jag hittade inget denna gången.....HA en fin vecka kram från Maja

Elna sa...

Vilket vackert bord och så trevligt med en barnhörna, det borde jag också ha.

Kramen

Nyanser av vitt sa...

Åh vilken söt liten barnhöra. Ha det gott vännen.
Kram Agneta

Karin - Mina Rum sa...

Ser verkligen mysigt och fint ut med ditt nya bord.

Kram!

Jennie sa...

Hej och vad fint du har det! Jag är ofta in och inspireras av din blogg. :)
Om du någon gång skulle sälja den där ko-tavlan du har på bordet får du gärna höra av dig till mig. Jag jobbar på jordbruk och är helt till mig i allting som har en anknytning till äldre tiders lantbruk (det kan förklara den stora mjölkhämtaren vi har inomhus som agerar förråd till hundmaten ;) )

Mvh Jennie

blockethuset sa...

Vilken vacker tapet..(ser att alla tittar på bordet och stolen, men jag såg bara TAPETEN..jättefin)
Kram
C

Malin ~ inredning och annat sa...

Jättefint bord!! :)