fredag 4 januari 2013

Ny kyl o frys!

Go kväll i stugorna!

2012 har det varit generationsskifte bland våra vitvaror här i huset. Både spis, diskmaskin och tvättmaskin har behövt bytas. I mellandagarna gav kylskåpet/frysen med sig så det blev till att skaffa nytt igen..suck! (nu hoppas jag att inget mer går sönder på ett bra tag:))

De vi köpte var det i alla fall rea på, alltid nått..Istället för vita integrerade kyl/frysskåp blev det de här i rostfritt från Electrolux. Skönt med gott om plats för mat och dryck, de gamla skåpen var så små och opraktiska.

 
Vi bytte plats på skåpen så att kylen och frysen som är lite lägre står längst till höger utmed ena köksväggen istället.
 
 
 
Helst av allt skulle jag vilja göra om hela köket i mer lantlig stil och slänga ut de tråkiga skåpen från IKEA som fanns i huset när vi flyttade in. Tills plånboken tillåter det får den här lösningen duga..ja ja, det kostar inget att drömma;)
 


Ha en trevlig helg allihopa!

Kraam Jenny

23 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Gokväll SuperDuperJennyPenny
jisses vad fräscht å fint.....
hoppas allt e väl med Er...
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Anonym sa...

Nej men, det är gratis att drömma. Jag tycker att ni har ett så fint kök.
Önskar dig en härlig helg Jenny.
Kram
AC

promenader på landet sa...

Hej vännen! Jag tycker ert kök är jättesnyggt och helst golvet:) Tråkigt när saker går sönder, men ändå roligt att få köpa nytt..! Må så gott kram Maria

Tulipa sa...

Hej Jenny!

God fortsättning!

Supersnyggt blev det med de nya vitvarorna i rostfritt.

Ha en skön helg!

Kram Mariette

A House With A View sa...

Åååååh det blev suuupersnyggt!!!! Och vad härligt med nya maskiner:))

Kraaaam aka

Fröken Tindra sa...

Äh, vad trist när allt gett upp samma år! Men det kanske var kul med lite nytt i köket?!
Om ni har ett IKEA-kök kan ni ju byta luckorna. Men de kanske inte har några ni gillar? Vårt kök är IKEA från -79. Vi har bytt luckor två gånger. Billigt alternativ till att riva ut allt. =0)
Hur har det gått med den söte lille Diesel?
Ha en skön helg!
Kram!

Nellie sa...

Tips! Har vänner som precis har bytt ut sina högblanka röda IKEA-skåpluckor mot lantliga vita, också fr IKEA. Klick klick och 40 min senare var allt bytt! Lådfronterna tog däremot lite längre tid. De sålde sedan luckorna till en granne i samma bost.rättsförening! Det moderna kaklet skall de täcka med pärlspontskivor. Ev skall de även byta ut bänkskivorna, men de ska testa ett tag till m de gamla. Gillar din blogg och tittar ofta in här!

www.InWhite4You.se sa...

Hej
Tycker det blev snyggt med rostfria vitvaror. Det blir lite lantlig stil och perfekt till det där golvet.
Ja jag har sett att du har de ljusstakarna. Snyggt att blanda med flera i olika storlekar. Funderar på svart eller antikgrön. Vad skulle du välja? Sköt om dig :)
Kram Lena

Annas skattkammare sa...

Hej Jenny! Visst är det tråkiga kostnader när vitvaror går sönder! Hoppas ni slipper krångel på ett tag. Jag gillar rostfritt, tycker om den lite råa känslan och vi valde också det när vi bytte vitvaror nu i köksrenoveringen. Ert kök är jättefint!
Kram Anna

Unknown sa...

Hejsan!
Tror snart vi oxå behöver byta kyl och frys. Det är det enda vi inte bör när vi byggde vårat kök men det ångrar jag nu. Blev fint med erat där längs den väggen.
Ha nu en bra helg, kram Ing-Britt

"Hemmet är min vrå" sa...

Det blev ju jättebra, kul att fixa lite ibland. Ha en fin helg. Kram MImmi

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Drömma kostar ingenting :)
Härligt med ny Kyl o frys :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Annes vita rum sa...

Rostfritt till erat fina golv,Sååå snyggt! Stora kramen...

Livet på Vestergård sa...

Så snyggt! Och jag gillar verkligen ert golv.
Kram Kicki

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Snyggt!:) Jag bytte ut mina vitvaror förra året, allt på en gång... ja du vet hur det är;)

Jättefina tulpaner!!! Jag får nog köpa mig en bukett snart!:)

Ha en mysig helg!

Kraam Izabell

A house by a lake sa...

vilket himla fint kök! Gillar kontrasterna.

Hemmavid sa...

Hejsan!

Snygga! Det brukar vara så att de flesta vitvaror pajjar samtidigt...
Vi måste nog snart köpa ny kyl och frys vi också.. Helst vill jag ha ett SMEG, men det vill inte maken - han tycker att de är opraktiska...
Hmmm...

Ha en fin lördag,
Kramen Jenny

STENLYCKA sa...

Snyggt blev det med nytt kyl/frys och golvet är också så snyggt!
Önskar dig en fin Trettondedagsafton!
ram Raina

Rosa i huset i vitt sa...

Det blev jättesnyggt med dom
kram Rosa

Karin - Mina Rum sa...

Trist är det när såna "onödiga" inköp måste göras. Men man behöver ju sina vitvaror och de ska helst fungera utan knussel. Det blev i alla fall bra med det nya kyl- och frysskåpet.

Kram!

Vardag och flärd sa...

Ditt kök är fint och olika höjder stör inte. Ska köpa ny kyl o frys till stugan så det är bra att få se lite tips.
Ha det fint!
Kram
Eva

cicci sa...

Vilken fin blogg du har, jag driver en blogg med fokus på lantliga, romantiska barnkläder, inredning. kika gärna in hos mig!
utivarhage.blogspot.com
/Cecilia

Farfars stuga sa...

Tänk att det alltid skall vara så att allt rasar samtidigt. Min kyl/frys är ganska precis 14 år den, eftersom vi kom hem från bb på lördagskvällen den 8 jan och på söndagsmorgonen vaknade vi av en hemsk lukt då kyl å frys brunnit. Bara att ut i den norrländska kylan med liten bebis och köpa ny.

God fortsättning!
Kram Cia