torsdag 3 januari 2013

Tulpaner!

God Fortsättning,

Hoppas ni alla haft en bra Jul och Nyår!

Julen firade vi hos mina föräldrar i Älvängen och på nyår var vi med min syster och hennes familj på deras lantställe i Strömstad, trevligt:)

Hur mysigt det än är med jul så tröttnar jag snabbt på allt pynt så fort det står januari i almanackan  (speciellt nu när all snö regnat bort här i Göteborgstrakten.. jag börjar redan längta efter vår, hihi!)

Idag har vi städat bort julen här i huset och istället tagit in härliga tulpaner!


 
 
 
 


Nu ska jag kika in till er andra, har varit jättedålig på att blogga de senaste veckorna.

Ha en mysig fredag!

Kraam Jenny♥♥

18 kommentarer:

Felix sa...

Här fick vi en härlig tulpanbukett lagom till jul, med röda tulpaner och blåbärsris. Vackert! Jag njuter gärna av julpyntet ett tag till så vi behåller julen till Tjugondag Knut då julen dansas ut...

God fortsättning!
Elisabet

Anonym sa...

Så härligt med tulpaner i alla olika färger.
Ha en skön kväll
Kram
AC

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej fina! Håller med dig tänker städa bort julen i helgen...är ju lite sugen på lite nytt nu när ljuset sakta börja komma tillbaka...en bukett tulpaner är en god början! stor kram från Maja

Jenny sa...

Tulpaner är precis vad jag också längtar efter, har precis städat bort det sista av julen och fått upp nya gardiner. Härlig tid vi har framför oss nu!

Kram,
Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Gott nytt år och en god fortsättning till dig med :)
Mysigt att fira med nära och kära...

Jag har kvar julen. Ska fixa och städa efter helgen. Det får bli renovering till helgen istället :)

Hoppas att allt är väl med dig ! Trevlig helg också :)

Halein Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

fast nu blev jag sugen på krispiga tulpaner jag med :)

Susanne sa...

Funderade precis på tulpaner ;)) Julen är kvar här me och än har jag inte tröttnat men rätt så ;))
kram susanne

Unknown sa...

Ja nu vill man verkligen blicka framåt mot våren och njuta av tulpanens tid.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Jenny.
God fortsättning :)
Jag har börjat städa ut julen och det sista åker ut i eftermiddag :)
Nu vill man rensa o fixa lite, det känns skönt.
Ska se om jag får med mig lite tulpaner hem :)
Ha en jättefin fredag.
Kram kram
Jessica

Margot sa...

Hej Jenny! Härliga tulpaner, riktiga vårlängtansblommor:) Här är också julen bortstädad, så nu får våren väldigt gärna komma! En härlig tid vi har framför oss!
Önskar dig en god fortsättning!
Kram Margot

www.InWhite4You.se sa...

Tack för denna ljuvliga bukett. Håller med dig, älskar Julen men sen ska den bort fortare än kvickt. Man blir helt prillig nu den här tiden på året precis som du känner, man vill ha vår, vår. Hörde varfåglar igår när jag var ute och det var ett tecken på att vi går mot ljusare tider. Ha en härlig fredag.
Kram Lena

Mandelhjärta sa...

Härligt krispiga tulpaner i underbar rosa färg! :)
Gott nytt år önskas dig!

vardagsvitt sa...

Hej Jenny
Härligt med tulpaner så här efter jul.
Länge sedan jag varit in till dig så nu ska jag kika runt en stund.
God fortsättning!!
Kram Marith

Hemmavid sa...

Japp, nu är man trött på julen och vill ha våååår!

Vi har massor av snö kvar, så det för räcka med att vårpynta inne med pärlisar och tulpaner!

Ha en fin helg!

kramen Jenny

Meta sa...

Det är allt bra härligt när man får plocka bort allt murrigt och ta in ljuset igen. Tulpaner är allt bra vackra.
God fortsättning!
Kram Meta

Rosa i huset i vitt sa...

julen är bortplockad här med ...man vill gå mot ljusare tider nu.
ha en trevlig helg
kram Rosa

Annas skattkammare sa...

Hej Jenny! Visst längtar man efter vår i det här milda vädret! Härligt med tulpaner! Trevlig helg!
Kram Anna

Bella sa...

Härligt med första tulpanbuketten!!

Här har vi också städat bort julen idag, det är lika mysigt varje år när man tar fram den, men lika gott att städa bort den några veckor senare när man går in i januri.

Önskar dig en trevlig helg!

Kramar Bella