måndag 14 juli 2014

Målning pågår!

Gokväll i stugorna,

Hoppas ni har det bra! Har precis börjat min semester, skönt! Är gräsänka den här veckan, Peter har åkt till fjällen för att vandra (inte riktigt min grej, men har lovat att åka med nästa sommar...;)).

Jag ska passa på att ladda batterierna, det behövs efter en intensiv tid på jobbet..
Lite fix härhemma ska det ändå bli. Jag har börjat grundmåla pärlsponten som ska sitta i taket i blivande arbetsrummet. Blir det bra väder ska jag ge mig på altanräcket också..(Finska gungan som jag tänkt måla får nog vänta tills nästa vår..tror inte att jag orkar med den i år;))

 
I blivande arbetsrummet har Peter gipsat väggarna, senare i sommar ska vi göra klart taket och sätta upp alla lister. Efter det är det dags för tapetsering.


 
Avslutar med en lite finare bild..Gösta och Diesel hade ingen lust att vara ute när det regnade tidigare idag. De låg o gottade sig bredvid varandra på farstukvisten istället:)
 



Imorgon blir det en tur till IKEA:)

Ha det gott,

Kraam Jenny ♥

12 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Härligt att kunna fixa lite hemma i lugn och ro på semestern! Katterna ser ut att vila sig i alla fall.
Ha det fint, Jenny!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Så flitig du är! Fast jag hade nog hellre åkt med till fjällen. Om det inte är mygg där.
Agneta kram

Felix sa...

Flitig som alltid! Gillar katternas fina sovplats. Klart att man vill vara ute, men ändå skyddad under tak. ;-)

Sommarhälsningar
Elisabet

Anna Stenberg sa...

Tack för besöket! Den får absolut förbli prydnad. Funderar på att be henne göra en som jag kan lotta ut! Det är inte klokt så fint ni bor!!! Förutom alla spännande projekt så är ju er trädgård och omgivningen hur fin som helst! Hoppas att du finner energi igen i sommar! Och att semestern blir skön! Kram Anna

Annas röda stol sa...

Så fina katter och på bästa filten :) Ha en fin start på din ledighet. Kram Anna

Marie maräng sa...

Ojoj... så ni jobbar! Jag hade nog också stannat hemma... fjällvandring är inte min grej heller ;)

Så gulligt att dom ligger och myser tillsammans på den fina filten!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Lena sa...

Så mysigt katterna har på pläden!!!
Önskar dig en riktigt skön semester!
Kram Lena

Jenny sa...

Så mysigt de har, katterna. Och vilken fin filt de ligger på! Vad ni är flitiga och jobbar, här blir det inte många knop gjorda. Har ägnat någon dag åt att bryta bort kaklet i gamla köket, lyckades ställa till med en blodfontän på handen eftersom jag inte tänkte på hur vassa flisorna kan vara. Klantigt! Nu är det borta i alla fall och väggen ser hemsk ut. Däremot hittade jag en fin timrad vägg där bakom gipsväggen ...

/Jenny

Anonym sa...

Vilket härligt rött trähus, sådant man uppskattar som utlandssvensk. Trägungan påminner om min barndom. Kul att titta in hos dej!

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du haft bra dagar som gräsänka! Och att du fått gjort en del av det du planerat.
Så fina kattkillarna är där de ligger!
Här har den första semesterveckan nu gått. I en rasande fart!!
Kram!

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Hanna

angie sa...

ich liebe ihre katzen!!!!! angie