söndag 3 maj 2015

Trädgårdsprojekt!

Hej på er! 

 Nu föll andan på att göra ett blogginlägg..:) Vad tiden går fort, vi är redan några dagar in i månaden maj! Här hemma är det stiltje på inredningsfronten, vi har börjat kolla på tapeter till gästrummet men det blir nog inget gjort innan hösten kommer.

Nu när våren är här vill vi hellre vara ute i trädgården och fixa..Vi har två projekt på gång, Peter har grävt ut i den gamla rabatten längst ner på tomten där växthuset tidigare stod, och jag har börjat skrapa finska trädgårdsgungan som behöver en ny omgång färg.

 Vi planerar att flytta ner gungan hit istället och göra lite planteringar i pallkragar bredvid den.


Vilket hästjobb Peter gjort med att få bort alla gamla växter/rötter och annat bråte i rabatten, finsk sisu:)


Trädgårdsgungan målade jag första gången 2011 (tror jag), nu är det dags igen.


Jag har skrapat bort en del färg i helgen men mycket är kvar..får se hur det går, känner tyvärr mer latmask i mig än finsk sisu;)


Avslutar med en bild på vår käre Diesel. Han mår äntligen bra igen efter diverse härjningar ute med både skadad svans och bett i framtassen som följd..





Ha en trevlig kommande vecka!

Kram Jenny

11 kommentarer:

Felix sa...

Oj, redan dags att måla om trädgårdsgungan? Det var inte många år som den färgen höll. Fast den står förstås ute året om så det sliter ju en del...

Det brukar ju bli en del projekt i trärdgården varje år, men i år har vi inga stora planer - än så länge i alla fall... ;-)

Skönt att Diesel är återställd efter sina äventyr.

Vårhälsningar
Elisabet

Anneli sa...

Hej Jenny.

Trodde du gått under jorden eller vad man säger..........
Kul att se ett inlägg från dig.

Mycket att fixa med nu i trädgårdarna, tycker för varje år att det blir tråkigare och tråkigare, allt måste göras om hela tiden.
Inget varar............

Är allt ok annars?

Varm kram från Anneli

Lena sa...

Åh, en sådan där gunga har stått på önskelistan några år.... Så söt Diesel!
Kram Lena

Jenny sa...

Söta diesel, vad ledsen man blir när de råkar ut för nåt. Trädgårdsgungan är ju så fin, men vilket jättejobb att skrapa den, plötsligt verkar det så enkelt att måla de möbler jag har på gång, där är färgen helt bortnött av sig själv. Smidigt,

Kul att se dig igen förresten,
Kram

Vardag och flärd sa...

Att hålla på med inredning nu känns inte riktigt rätt, det finns ju så mycket man vill göra utomhus. Och får inredningen vänta lite är det så mycket roligare i höst, då är man riktigt sugen.
Vi har trädgårdsmöbler vid stugan som väntar på färg men det känns som det aldrig blir av.
Kan tänka att Diesel varit ute på äventyr men han piggnar nog till snart.
Ta vara på våren, vännen!
Kramar Eva

Annas skattkammare sa...

Hej Jenny!
Här lyser flitens lampa ser jag! Så fin gungan är, och så mysig trädgård ni har.
Kram Anna

lillavillajansson.blogspot.com sa...

Hej Jenny, såååå länge sedan jag var här och va glad jag blev att du fortfarande är kvar:) Känns som att många av de "gamla" bloggarna lagt ner. Hoppas allt är bra med dej och er? Nu skall jag fortsätta läsa - har mycket att läsa i kapp. KRAM Camilla (gamla Lantliv på Holm)

Finaste mattan sa...

Det är trädgårdsromantik, en sådan gunga... : )

Mys och hemtrevnad sa...

Hej! Håller med om att det är mkt kul trädgårdsfix nu...kramis semlan

Hem och Lycka sa...

Ert hus är bara sååå vackert! kram Mia

Vardag och flärd sa...

Jenny, strö ut blodmjöl! Det har jag gjort och nu får mina växter vara i fred!
Kramar Eva