söndag 22 februari 2009

Antikfynd & Snögubbe..

Hej på er!

Jag lovade ju att visa mina små fynd från gårdagens utflykt till Antikladan i Lilla Edet. Här är vad jag fick med mig hem (hade kunnat köpa mycket mer om plånboken hade tillåtit det..hihi)

Jag hittade den här söta lilla tavlan med svart ram som jag bara inte kunde motstå. Den kommer passa jättebra på nån vägg här i huset, jag har bara inte bestämt var ännu:)

Fick oxå elakartat habegär när jag fick syn på den här fina lilla barnstolen! Den roffade jag åt mig framför ögonen på Syrran (sorry Sis!). Den är ju perfekt för min lilla systerdotter Vera att sitta på när hon kommer o hälsar på Moster på Kråkered:)


Stolen har en sån härlig patina, den kommer jag inte måla om utan den får vara som den är.



Visar en bild på barnstolen bredvid en av mina matrumsstolar så att ni kan se hur liten och nätt den är.





Måste oxå visa en bild på den fina Snögubben min söta bonusdotter Tindra gjorde idag (med lite hjälp från Sambon). Visst är han söt?? Han heter Kung Snögubbe och har både krona och skägg (för skägg har ju alla kungar enligt Tindra:))
Tyvärr har det börjat töa så vi får se hur länge han "lever", men fin är han i alla fall tycker jag.


Ikväll har vi grillat korv över öppen eld på berget ovanför vårt hus, jättemysigt!
Ha en bra kommande vecka,
♥Kram Jenny♥





21 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Hej Jenny!
vilka fina saker du hittade. Kan se dig framför mig att dina horn växte när habegäret av stolen satte in, hihi.
Snögubben var väldigt fin.
Kram Åsa

ikris sa...

Snögubben är fantastiskt fin, hoppas han överlever ett tag! :) Korvgrillning låter jättemysigt, lyckliga ni som bor på landet. Blev ni inte insnöade igår förresten?

Sabina sa...

Barnstolen var mysig och vilken fin snögubbe!
Kolla tävling hos mig!
Kram S.

Maya sa...

Stackars kung snögubbe! Han har ingen chans mot töandet. Här har vi varken hunnit göra snögubbe eller åka pulka. Snön kom igår och på morgonen hade det redan börjat töa så det droppade överallt. Trist! Fin liten stol du fick tag på, har hornen försvunnit igen efter habegäret idag? ;)

Stjärnor & Champagne sa...

Hihi vilka fynd du har gjort Jenny, heregud det var evigheter sen jag fyndade antikt...

Kram Anne

Lina sa...

Hej!
Vilken mysig utflykt ni gjort! Har läst på flera bloggar om de här stället. Nu MÅSTE jag ta mig dit också! Tavlan och den lilla stolen är så fina!!!

Men va lustigt, här hemma på vår gräsmatta står de också en snögubbe med krona, vi kallar honom Kung Bore! ;- )

Mmmm...va gott med grillad korv utomhus! Här blev de bruch inomhus med hjälp av recepten från Tove! De var hyfsat enkelt och väldigt gott! De blir de fler gånger!

Grattis till den fina vinsten också!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Anonym sa...

Jätte fin snögubbe och fina fynd. Själv har jag åkt snowracer och ätit kokt korv ur termos. Det är den enkla vägen till grym lunch utomhus:o))sedan har jag faktiskt tränat step up. Kände mig som en strandad säl, det var tokjobbigt men vääääldigt välbehövligt!

Ha en grym vecka!

Kram Anna

Gnistrande snö sa...

Vilka härliga fynd och vilken rar snögubbe ni gjort!
Grattis till den fina vinsten, i föregående inlägg.

Ha en fin vecka!

Kram
Katarina

Engelska Villan sa...

Vilken ursnygg barnstol!! Den vill jag ha!! Stackars din syrra, hihi...
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Anna

Mjuka sa...

åh så fin! !
jag älskar gamla barnmöbler!!
kramen M

Anonym sa...

Hej! Va stolen passar bra hemma hos dig! Vera längtar efter dig!! Hon vill gärna sitta på stolen när vi kommer på besök! Det var jättekul på antikaffären.. Ska bli kul att åka dit igen när det är varmare ute!
Kram/Syster

Anonym sa...

Ja just det.. SnögubbeKungen är ju supercool!
Hälsa T!!
/syster

rosenskära sa...

Slogs ni om den?! Det hade jag gjort utan att tveka! Helt underbar.

Nu kommer Sune här och vill bli klappad och kammad, han har börjat tappa vinterpälsen så hela huset är fullt av ulligt Sunehår...

Kram/Lena

Malin sa...

Vilken härlig snögubbe!

Fynden är ju fantastiska och måste lägga Lilla Edets Antiklada på minnet!!

Ha en bra start på veckan!!

Kram

Nettan sa...

Hej Jenny! Vilka fynd du gjort! Supersöt stol..å läckert med det lite slitna svarta!
Kul att paketet kommit fram å att skylten passade bra hemma hos dig!!

Vilken jättefin förvaring du har i hallen!! Super!!

Kram Nettan

Hanna sa...

Hej Jenny!
Tack för din kommentar hos mig!
Vilken fin blogg du har!
Ditt kök va oxå jättefint!! Såg att ni har en likadan kaffebryggare som vi :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Bygatan sa...

Hej Jenny.
Vilken sööt stol, snyggt med svart oxå. Jag har en liknande med vit text runt sitsen.

Kul att se så mycket snö hos er oxå, så det kan göras snökungar:-) Här har vi otroligt mycket snö som jag vill och hoppas ska töa bort snart nog.

Ha det bra, kram Lena

mylovelygrandma sa...

Hej Jenny! vilka fina fynd! snyggt med den breda svarta ramen på tavlan och gud så gullig stolen var :) Kram på dig hoppas veckan fått en trevlig start!

Hemmalycka sa...

De hade korta tavellister på Indiska.
Kram Åsa

Maya sa...

Lycka till med rumsflytten då..:) Här var det ett himla stort projekt men jag var klar på 3 timmar, inga uppehåll att tala om. Mör i kroppen men jag sov bra i alla fall..:)

Kram Maya

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh vilka grymma saker du har hittat på loppis!! Såååå fin den är den lilla svarta barnstolen. Den får du verkligen inte måla - den är ju helt perfekt! :)

Kram Jenny