lördag 10 juli 2010

Göstas lördag!

Hejsan!


Vilken härlig sommardag vi haft idag! Det var rena Medelhavstemperaturen redan vid 9-tiden imorse:) Vi har varit hemma och fixat, jag har piffat lite på altanen (visar er bilder imorgon) och Peter har försökt få igång sin moppe som skadades när det brann i hönshuset tidigare i år.


En som däremot tagit det väldigt lugnt och softat i värmen är vår käre Gösta. Här följer en bildkavalkad på hans dag i skuggan där han föredrog att ligga, seg som sirap:)








Ha en härlig söndag!



Kraam Jenny♥♥

35 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Visst e det VARMT :)
Söt katt :)
Håkan

Norregård sa...

Hej!
Vilken goding han är Gösta!! Saknar våran kisse så...Har ju gamle Nisse oxå han är gammal och så slö nu....Men vilken härlig sommar vi har!!

Kram Malin

Stjärnor & Champagne sa...

MMMmmmmm håller med GÖSTA!!!!!/ Kramis A

Fröken Tindra sa...

Det där ser ju härligt ut! Båda våra har varit ute större delen av dagen. Så härligt så för dem.
Ha en skön söndag!
Kram!

vadmalen sa...

Visst är vädret underbart. Sitter fortfarande med dörren öppen i sommarstugan o bloggar. Och klockan är 00.00. Katten myser säkert på din fina kudde.
Kram
Birgit

HannasHörna sa...

Hej hej!

Vilka härliga bilder...

vad mer kan man begära när det är så här varmt.

Kram

Ett ögonblick sa...

Hej Jenny!
Gösta vet hur man ska göra...bara slappa och ha det skönt. Så´na här varma dagar borde man inte göra annat...men det finns ju dom som
t ex kör in ved...så att det kan bli värme i vinter;) jag tillhör inte dom idag:))
Hörde förresten att det ska bli varmare imorgon...gäller väl för oss båda eftersom vi bor på ungefär samma breddgrad.

Ha en fortsatt skön helg!
kramar lisamaja

Unknown sa...

Inget går upp emot ett kattliv! ;))
Våran busfia slappar även hon i skuggan hela dessa varma sommardagar, men sen är det full fart på nätterna... I fredagsmorse fick jag slänga ut, inte mindre än, fyra möss! Efter en sån jaktlycka så behöver man ta det lugnt på dagarna ;))
Ha en skön söndag du med!
Kram Allis

Anonym sa...

Vad är det fjortisarna säger.... jo nu vet jag!! Gösta ÄGER!!

Fan så cool han är, och Du hade DÖTT om Du hade sett mina uberljuvlingar till kattungar. Mamma Milda är en fisförnäm Ragdoll som är ohjälpligt KÄR i härardsbetäckaren i min lilla byhåla. Jag har presenterat henne för Mats (en ÄKTA ;) ragdollkille) som jag köpte.... just för att jag ville ha 'barnbarn' som skulle ha samma ras till föräldrar. Vad händer tror Du?? Milda skiter fullständigt i Mats, som hon tycker är en fjant till karl, rymmer ut till den 'brutala härardsbetäckaren' och får KULL NUMMER TRE med honom. Jo jag lovar, det är samma fassa. Varenda unge är en avbild av en hårding, som alltid sitter på span utanför mitt hus. Milda som hölls inomhus i två veckor, för att Mats skulle få en ärlig chans, lyckades trånande rymma ut till honom, och lämnade en kärlekskrank Mats (som dagen efter blev kastrerade, då jag gav upp)....

Agneta

Du, Dina kommentarer hos mig ÄGER också!

Country Hill sa...

Gösta gör det enda rätta i sommarvärmen, han ser för cool ut.
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram Lena

Malin sa...

han är ljuvlig, bild tre med halvöppen mun, så gott han mår. Kram Malin

StrandviksVillan sa...

Hihi, som våran kisse!
Han hade verkligen saknat oss när vi var borta en vecka, sen ville han bara ligga där vi var, ute som inne :)

Vill gärna se altanbilder!!
kram på dig!

Malin - Ebbas änglar sa...

Störtskön kille!!!!
Katter är ju helt underbara, dom gör bara PRECIS det som dom själva vill =)

Må så gott i sommaren!

Kram Malin

Ett Vitare Hem sa...

Precis som Gösta gör borde alla göra nu, bara vara och njuta ;o)
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den gossen vet hur man bäst njuter en ledig lördag.
Man skulle göra som Gösta.
Ha en härlig sommar
Kramar
AnnaMaria

Nilla Q sa...

Där hade vi en som vet hur man njuter! kanske man skulle ta efter..! Vi håller också på att fixa på altanen, det är ju där man bor nuförtiden:)

Ha en skön dag!

kram pernilla

Felix sa...

Vilken livsnjutare Gösta är! Ser jätteskönt ut. Det är väl ungefär vad man orkar med i värmen. Men framåt kvällen piggnar vi till...

VARMA och soliga hälsningar från
Elisabet och Tiger

ååååååååå sa...

Hello Jenny!!

Ja nu är det ju rena tropikerna! 34 grader i skuggan visar det här! Sånt trodde jag bara existerade i Thailand. *puh*

Vilka underbara kläder från Odd Molly! Dom skulle jag kunna ha allihopa! *ler* =)

Kram Verra

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Gösta är precis en katt som skulle passa min hund, superslapp och supercool:-)
Synd att resten av min familj är allegiska mot katter;-/

Ha de skönt i värmen, Jenny! Slappar du också?
Hillevi

Sagas blommor sa...

Härligt med värmen! Jättevarmt här oxå,söt katt! Jag hade gärna haft men är allergisk:(
Hälsn.Saga

Fånga dagen sa...

Hi hi!
Ja du Jenny så har vi det här också på kattfronten. Liggandes i skuggan och bara sover alltså. Vilka små livsnjutare.
Så du har gjort lite nytta du med den här helgen. Vi har gjort färdigt i vardagsrummet vi och jag blev riktigt nöjd med resultatet.
Ha en skön vecka nu och njut vidare av det vackra vädret.
kram Lena

Villa Carl Larsson sa...

Så där känner jag mig också idag haha. Helt utslagen. Det är ju så otroligt varmt ute. Nästan så man smäller av. 35 grader har vi haft här idag och det är fortfarande väldigt varmt.

Kram Josefin

villasukka sa...

Ihania kuvia. Kylläpä Gösta viettää leppoista kesähellepäivää.
Hellepäivät jatkuu ........haleja sinulle Jenny.

Therese sa...

Hi hi ser att Gösta har lika lata dagar som mig ;-P Har dock inte helt hållit mig från bloggarn i stsugan, utan tjuvläst favoriter per mobil *ler* Kram till dig vännen <3

Unknown sa...

vilken goding, katter är mysiga djur!
Här har det varit varmt också och det ska fortätta i veckan, vilken sommar vi har!
Hoppas du har glädje av din vinst:)
Kram Anna

Lissboden sa...

Gösta ser ut att ha det bra i värmen. Det är skugga som gäller här hemma på tomten. Ska man vara i solen är det bad i närheten som gäller.
Jag hoppas på en åskskur imorgon så kanske luften blir lite svalare.
Ha en underbar sommarvecka!
Kram från Maria

Anonym sa...

Sicken livsnjutare herr Gösta är :). Ha en skön vecka! Kram Sofia

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Han ser ut att njuta till fullo, så söt han är Gösta!! :)

Klart jag kommer att rapportera om bygget när det drar igång. Kanske startar jag en till blogg parallellt.

Ha det så härligt i värmen vännen!
Kraam

Sara sa...

Hej hej!

ja visst har det varit varmt idag!
Jag jobbade större delen av dan och det var varmt...tur att vi har ett kylrum som vi kan gå in i ;)

åhhh lilla gösta han är så söt =)
Jag vill så gärna oxå ha katt, men Robert är allergisk så det får nog bli en ute-katt sen när vi skaffar hus.

Hoppas att du får en skön kommande vecka, jag börjar min semester imorn så jag ska minsann njuta =)

Kramar Sara

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Guud såå söt han är eran katt Gösta:) Mina katter har oxå varit såå slöa, jag tycker nästan synd om dem! Skönt att det kom lite regn ikväll:)

Kraam Izabell

Susanne sa...

Helt underbart att se att han trivs så gott hos er...Vet du man skulle egentligen vara smart som katten när det är så varmt.o bara siesta vila.Men nej då man springer omkring och flämtar med vattenkannan i högsta hugg..Ser fram emot veranda bilder..Kram Susanne

Bella sa...

Härliga bilder på Gösta, inte lätt att vara katt i värmen vi haft i helgen, riktigt medelhavsvärme som du skriver...

Hoppas du har sköna lata sommardagar

Kramar Bella

Nyanser av vitt sa...

Hej Jenny
Åh vad han njuter i skuggan lille Gösta. Så söt han är
Kram Agneta

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilka goa bilder. Seg som sirap är ungefär vad man själv blir också i den här värmen. Men härligt är det!

Therése sa...

*skratt* ja katter de kan det där med att koppla av! :-)