lördag 3 juli 2010

Härlig sommarvärme!

Hejsan!

Årets varmaste och soligaste dag har vi nog haft idag! Redan vid kvart över 9 imorse när jag gick ut för att hämta tidningen var det 25 grader varmt i skuggan! Och än varmare blev det under dagen, rena Greklandsvärmen kändes det som!

Nu ikväll strax innan kl. 21 när de här bilderna togs var temperaturen fortfarande över 25+!

Det har vi gjort oss förtjänta av efter den långa o kalla vintern, eller hur?! :)


(termometer i emalj från Lissboden.se)

Ett glas kallt vitt vin smakade alldeles utmärkt en sommarkväll som denna:)





Ha en fortsatt trevlig helg i solen kära Vänner!





Kraam Jenny♥♥

37 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken värme! Men här har det varit åskskurar i kväll och det har mullrat lite runt om. Mysigt och välbehövligt, gräsmattorna är bruna och fina nu...
Kram Anna

Livet på Vestergård sa...

Härligt med denna värmen :)

Rose Garden Malevik sa...

SKÖNT :)
Håkan

Skogslyckan sa...

Ja det har varit en underbar dag. Jag har druckit både ett glas vitt och tagit årets första dopp!
Kram Pia

Fröken Tindra sa...

Ja, visst är det underbart! Nu skall jag ut på altanen och dricka starkcisder och äta lite chips. =0) Är ingen vindrickare.
Kram!

Lissboden sa...

Visst har vi ett fantastiskt väder just nu och kvällarna är allra bäst!
Kul att du visar termometern, jag får tacka för reklamen.
Ett glas kallt, vitt vin smakar alltid bra i värmen, skål på dig!
Ha en underbar söndag!
Kram från Maria

Fru Purjo sa...

Visst är det underbart med sol och värme. Men man får röra sig långsamt och dricka mycket så man inte får vätskebrist....ett glas vatten till vinet kanske ;)
Kram Fru Purjo

Malin sa...

helt ljuvligt idag, har varit på bonnamarknad idag och sen grill i trädgården i Mullsjö. Sköööönt, och ledig imorgon med tjoho.

Jenny sa...

Ja, visst är det härligt!!! Allt blir så gott på sommaren också, grillmat, sallader och det goda drickat till!
Kramar Jenny

Ett Vitare Hem sa...

Hihi nog är det varmt alltid, vi hade en härlig bloggträff i värmen igår, svetten rann, vi shoppade, umgicks och hade det trevligt men idag hoppas jag på liiiiite mer vindar ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ja, inte behöver man åka utomlands nu för att njuta av sol och värme. Det råder ju verkligen rena greklandsvärmen utomhus, inomhus med för den delen hehe :)

På dagarna får man hålla sig till det lite mer skuggiga platserna men det på kvällarna är helt underbart att sitta ute, härligt att ta sitt ett kallt glas då också. Brukar vi med göra!

Tack för att du vill vara med i min tävling!
Ha en riktigt skön söndag.

Kram kram

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Det var helt ljuvligt skönt i går.
Hoppas du får en bra Söndag!
Kram Anette

Norregård sa...

Vilken underbara sommar, men det är vi värda som sagt!! Igår blev det några glas rött och grillat med goda vänner;o) Ljuvligt!!

Kram Malin

Signe 1 sa...

Hello vännen!
Phu!! Jag nu är det varmt, det går knappt att sova hos oss på nätterna pga av värmen!!

Här blev det ett glas vitt för mycket igår kan jag säga, så det känna idag, hihi, men gott är det!!;-)

Kram Sofia

Mys och hemtrevnad sa...

mmmmmmmmmmm härligt!!!!kramis semlan

Nilla sa...

Hej

Ovant med värmen och svårt att sova.
Här var det drygt +25 i morse ute när jag vaknade men gråmulet.
Hoppas det blir en fin dag.

Ha de bäst !!
Nilla

Hanna sa...

Härligt med sol och värme. Jag njuter i fulla drag.
kram
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Elsa och Helena sa...

Hej Jenny! Ja, visst är det härligt! Ett glas vitt vin sitter inte dumt i sommarvärmen:)
KRAM Helena

Fånga dagen sa...

Vad mysigt det är med värmen i alla fall och ett glas vitt smakar ju aldrig fel. Håller med om att det var varmaste dagen igår, helt otroligt faktiskt.
Vi har regn idag men det behövdes för det blir ju fort torrt.
Ha nu en härlig söndag också.
Kram Lena

ååååååååå sa...

Hej Jenny!

Jaa nu är sommaren verkligen här! Underbart! =)
Hoppas vi får sånt här toppenväder hela semestern.
Fast en och annan skur emellanåt förstås...*ler* som friskar upp..

Kramar Verra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej vännen.
Såna lördagar behöver vi fler av, trodde det skulle bli ett hemskt åskoväder efter den värmen, men det blev bara lite regn idag. Vilken fin termometer, extra fin för att den var vit.
Ha en mysig söndag
Kram till dig
AnnaMaria

villasukka sa...

Täällä sitä istuskellaan sisätiloissa paossa keskipäivän aurinkoa. UV-säteily on 6 ja se on jo melkein yli sallitun rajan keskipäivällä ja varjossakin on lämmintä+26 astetta.
Täytyypi lähteä illasta liikenteeseen.

Susanne sa...

Varmt! Javisst men underbart...Kram Susanne

promenader på landet sa...

Hej goa Jenny! Visst är der härligt mmed all sol och värme bara att njuta:) Må så gott och fin termometer du har köpt hos Maria! Stor kram från Maria

Malin sa...

Då SKA vi ses, så det så...

Sara sa...

Hej hej!
Vi har oxå haft jättevarmt!
Härligt, men ibland blir det nästan för varmt ;)
Jag har haft ca 34 grader på min balkong, blir som ett växthus där ute, så man kan inte sitta långa stunder mitt på dagen.
Gullig termometer föresten =)

ha det så bra!
Kram Sara

Marie sa...

Vilka fantastiska sommardagar vi har haft den senaste veckan, helt underbart!

Ha en bra vecka Jenny!
Kram Marie

Frida- trendenser.se sa...

Helt underbart med denna sommarvärme! Hoppas att den är här för att stanna länge!
/Frida

Bella sa...

Vilken värme det varit i helgen!! Riktigt gott efter den kalla vintern, det är vi väl värda!

Hoppas du haft en riktigt bra söndag

Kramar Bella

Joyforhome sa...

ja den här värmen har inte varit fel :) känns nästan som om man är utomlands med denna värmen :D

Kram Malin

Färjtorp sa...

Härligt att värmen äntligen har nått oss =) det är verkligen superskönt och något vi är välförtjänta av!!!

Ha en fortsatt varm och härlig vecka.
Kram Johanna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

När man har bytt stil mot den mer lantliga får man kvar mycket prylar som inte passar in och det var kul att prova på en gång, att sälja på loppis.
Ha en bra Måndag!
Kram Anettte

mammaxtre sa...

Sommartider är härliga tider :-)

Nyanser av vitt sa...

Hej Jenny
Ja visst har det varit helt underbart i helgen. Vi har solat och badat och bara haft det toppen. Man mäktar inte med mer....
Sköt om dig
kram Agneta

Sandra | Inspirera Mera sa...

Åh så härligt med sommarvärme!

Anonym sa...

Tack för mysig kommentar hos mig, och låt mig bara få berätta att jag tillbringade större delen av gårdagen, i den hetaste hetta, på ett gigantloppis på Österlen med tillhörande auktion (utan att ha smörjt in mig = bränd). Visst måste man vara en aning galen när man väljer bort stranden, för att gå och rota bland 'gammalt skit'... Jag hittade så många dejliga saker!!

Hälsningar Agneta

Susanne sa...

Jag skall skynda mig och virka färdigt väskan så du och alla andra får se. Den blir nog fin till min solbränna som jag får i Toscana om 3 veckor : ) KRAM