onsdag 28 juli 2010

Hästhage nästgårds!

Hej på er!

Ängen bredvid vår trädgård har tillfälligt förvandlats till hästhage till min och Tindras stora glädje! Det är vår granne som tagit hem sina två hästar Saga och Ilona för att de ska beta där tills på söndag. Vi tycker förstås det är jättemysigt med hästar inpå knuten och har redan varit där och matat dem med morötter:)

De här bilderna tog jag i eftermiddags:







Vad kul att så många av er är med i utlottningen av den söta plåsterasken förresten:)


Ha en trevlig kväll allihopa!



Kraam Jenny♥♥

30 kommentarer:

Unknown sa...

Där trivs de kan jag tänka mig! Mysigt med hästar runt knuten, vill jag ha någon gång!
Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

Fin Pippi häst :)
Håkan

Norregård sa...

Hej!
Vilka sötnosar som flyttat in brevid!!

Kram Malin

Malin sa...

Hej!

Ser jätte mysigt ut. Det var länge sedan man hade hästar in på knutarna... Och inte kan jag tänka mig att någon av mina pojkar börjar och rida, det är bara traktorer, fyrhjulingar och cyklar som gäller. Men man vet ju aldrig.

Kram Malin

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt..känns som i Bullerbyn !! Hästar också ert underbara hus !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Skogslyckan sa...

Härligt med djur kring huset. Sitter just och tittat på rådjuren som snart är tama och det gillar inte mina blommor alls...
Kram Pia

Livet på Vestergård sa...

Hästar och får skulle jag gärna ha inpå knutarna, bara det är andra som sköter dem :)
Det ser så idylliskt ut hos er!
Kram Kicki

Country Hill sa...

Åh vad lilla Tindra ser ut att mysa, härligt med hästar in på knuten.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Lauras gård sa...

Visst är det härligt att titta ut genom fönstret och se djur i hagen! Vad stor Tindra ser ut! Kram Stina

vadmalen sa...

Vad söt flickan är....och hästarna.
Ilona heter en av mina favoritarbetskamrater.
Ha en bra torsdag önskar
Birgit

Fröken Tindra sa...

Vad kul med hästar in på knuten! En gång när jag var i tioårsåldern hörde jag en massa konstiga ljud utanför när jag vaknade på morgonen. Tänkte att det var hästarna i hagen intill tills jag kom på att hästarna var tagna därifrån. Vred upp min persienn och kikade ut men såg inget. Gick till vardagsrummet och tittade ut mot trädgården. Kossor! I mammas grönsaksland! Där stod de så käckt och åt lök etc. Vilket uppvaknande mamma fick när jag kom inrusande i sovtrummet!! =0)
Mys på med hästarna!
Kram!!

mammaxtre sa...

Vilken idyll!

Nilla Q sa...

Åh, vilken fantastisk lyx!! Det skulle min Julia bara ääälska. Vilken lycka! Och en riktig Pippihäst dessutom! Måste visa henne dina bilder.

Ha det bra!

Kram pernilla

Mys och hemtrevnad sa...

jag förstår att du just nu har en lycklig liten tjej med tanke på hästarna...idylliskt! kramis semlan

Lilla huset på prärien sa...

Men gud så härligt med hästar! De passar verkligen där. Du borde säga till henne (grannen) att göra hagen permanent tycker jag :)

Kram Jenny

Carin sa...

Men åååå! Då har ju du det som vi i Finabo!!! :D Visst är det mysigt med hästar som går där och mumsar!
Vi har det toppen i Björkäng! Stugan är ju mina föräldrars, men jag är väldigt tacksam att vi får låna den och ha den till "vårt" lilla paradis.... :))

Ha en härlig dag och ut och mata hästarna nu! :)

Kraaam Carin

Aratorps Lena sa...

Å vilka härliga bilder! De kommer att äta av och göra så fint i hagen! Hoppas ni mår riktigt bra denna underbara sommar! Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Ni bor i en total idyll, så måste det vara och med Lilla Gubben (heter inte Pippis häst så...?och kompis i hagen! Lycka!
Underbara bilder!
Agneta kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt och så bra att de kan få beta av ängen, det blir alltid bäst där djuren får sköta det....
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

StrandviksVillan sa...

Åååh, är det Lilla Gubben ni fått som granne? :D
Så mysigt med hästar så nära!

mitt skärgårdsliv sa...

Mysigt med djur i närheten! Så idylliskt det ser ut! Önskar dig en riktigt trevlig dag!

Älskade pion sa...

Vad mysigt det såg ut med hästarna in på knuten.ha nu en riktigt skön helg vännen. Kram ulrika

Mot nya äventyr ! sa...

Så mysigt med "nya grannar" !!
...och så söta dessutom ! :0)
Ha en underbar dag ! Kram , Helen

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hej Jenny!
Vilka fina sommarbilder du bjuder på! Guud så mysigt att ha hästar så nära inpå:)

Kram Izabell

Annas skattkammare sa...

Hej Jenny! Äntligen har jag lite tid över för bloggen.. Inte klokt vad dålig jag varit denna sommaren.. Så härligt med hästar inpå knuten! Härliga somriga bilder..
Kram /Anna

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det var verkligen till att ha hästar in på knuten, så läckert. Förstår att Tindra och du njuter i fulla drag och att morötter har införskaffats.
Vilka härliga sommar bilder.
Kramar:)

Roses & Angels sa...

HEJ VÄNNEN! Så härligt att ha hästar å där nära inpå. Ser fint ut på bilderna och någon verkar njuta riktigt mycket hihi kram

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

MYSIGA bilder! :)
Jag tycker också att det är mysigt med mina grannars hästar på vår åker! :) Det som är tråkigt är alla broms som de drar med sej... :(

Förlovningsringar!!! Åh vad spännande.
KRAM

Caroline sa...

Hej på dig!
Hoppas du har en härlig sommar. Och njuter för fullt. Vi har vart på torpet i 1.5 v så jag har haft lite dator- och bloggpaus. Det är skönt det med! ;-)
vilka härliga foton! Förstår att du njuter av att ha djuren så nära inpå!
Ha det gott,
kram Caroline

Luuuuuua sa...

superbe fotografii,felicitarii