måndag 5 juli 2010

Loose fit -Country style!

Hej!

Har ni sett de nya fina överdragen till soffor och fåtöljer som företaget Bemz tagit fram?? De kallar sin kollektion Loose fit - Country style och den sys i belgiskt linnetyg i lantlig romantisk stil! Överdragen passar bla IKEAs Ektorp serie som ju många av oss har hemma:) Jag tycker de är supersnygga och vill gärna ha dem till vår soffa och fåtölj i vardagsrummet. (fast först o främst måste vi tapetsera där inne så överdragen får väl bli en senare fråga..:))

Läs mer om kollektionen här!





Samtliga bilder lånade från Bemz.se



Idag har jag varit jättetrött så det blir tidigt i säng för mig ikväll, kikar in till er andra imorgon!

Ha det bra!

Kraam Jenny♥♥



40 kommentarer:

Nilla Q sa...

Hej Jenny!

Snygga saker du visar! Ser verkligen ut som något som skulle passa hemma hos dig!

Hoppas du har det bra i värmen. Här njuter vi:)

Ta hand om dig!

Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den som kom på att man kunde ha överdrag var ett geni, dessa var jättefina. Jag gillar det lite inte helt släta linnet, vackert.
Sommarkram
AnnaMaria

ååååååååå sa...

Åhh tack för tipset! Vi behöver lite nytt till vår Ektorp! =)

Kram Verra

Unknown sa...

Hej min älskade bloggvän!!
Vad fina saker du visar här, det har ju hänt massor sen jag var inne sist (sommarvädret är för fint, man hinner ju knappt blogga....!!) Vilka härliga smultron, jag tror jag har ätit sådana en gång och jag håller med, de var lika goda som de röda!

Kul att du gillade tapeten - jag hade nästan glömt ut hur den såg ut, den har ju legat nerpackad i över ett år, men den blev verkligen bra, bättre än förväntat! Och ja, det var en helt superduperkväll och vi fick väldigt bra kritik i tidningen igår med. Helt sjukt kul! Och jag hörde att det kommer troligen fler uppdrag i samma stuk som detta - helt sanslöst!

Men nu är man slut... Solot gick bra i fredags med och idag har Johans pappa varit nere så vi har haft en heldag på stan, Scooby och jag har suttit i skuggan på ett fik medans killarna åkte med den gamla brandbilen på en guidad rundtur i Ystad :) En riktigt bra slappedag!

Ta hand om er och stooooora kramen!!

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag läste om Bemz i en tidning häromveckan.

Kanonsnygga överdrag!!

Kram kram

Louise sa...

Vilka snygga överdrag!det skulle vara något för vår fula soffa.... kanske den får ett nytt liv trots allt :)

Mia sa...

Hej Jenny

Jag har faktiskt funderat på att köpa deras överdrag har nämligen en soffa som utgått från Ikeas sortiment men bemz har överdraget kvar till den.Just nu får ett vitt tyg ligga över eftersom det hela tiden måste tvättas då barnen suttit i den med sina sommar smutsiga fötter.

Du får ha en härlig sommardag i morgon.
Kram Mia

Carin sa...

Hallå vännen! Snygga överdrag!!!

Kan säga att man är trött i Finabo oxå... Bröllopsfesten blev toksen och hela dagen i går blev upp-och-ner vänd.... Så i dag har det varit en låååååång dag på jobbet! =) Men snart hägrar kudden!

Må så gott! Kraaam Carin

Unknown sa...

Hej Jenny!
Så bra att du tipsar lite! Synd att de inte har till jennylund, den har vi. Jag är så sugen att beställa från webbsidan som du visade en annan gång. De som sålde kläder.
Vila upp dig nu!
Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

SNYGGA :)
Hoppas allt e bra med dig i sommaren :)
Håkan

Anette sa...

Hallå där!
Jättebra tips! Det såg riktigt fint ut=)
Kraaaam/Nettan

Tulipa sa...

Hej Jenny!
Ser verkligen fint ut!

Och sen är det ju så bra att kunna förnya sin soffa på det viset!

Här blir det också sängen tidigt idag, ska börja läsa i en brittisk deckare...det är sommar det!

Kraam mariette

Country Hill sa...

Du är allt för go Du som visar så mycket fint.
Här är det också snart för sängen, en arbetsdag till sen är det semester ska bli så skönt.
Natti Natti!
Kram Lena

Villa Solgården sa...

OJOJ vilka snygga överdrag!! Och vi har ju (som så många andra) också Ektorp! =) Tack snälla för tipset!

Jag är också såå trött i dag, så nu blir det sängen!

Ha en fin tisdag!

Birgitta sa...

Fina överdrag. Vem blir inte trött av den här värmen. Ska visst bli värmebölja igen. Ska snart bli sängen för mej också.
Kramen Birgitta

HannasHörna sa...

Hej!

Åh vilka fina soffor/sofföverdrag. Vi har dock övergett ljusa tygsoffor. Det känns som om de alltid låg i tvätten:)

Ha det gott/Kram

Jessica sa...

Hej vännen,
hoppas ni har det bra i värmen!
Underbart fina överdrag, de kan de där Bemz :)

Må gott,
krma
Jessica

Helena sa...

Å vilka fina överdrag. Passar nog tyvärr inte våra soffor. Ha en härlig dag! Kram Helena

Signe 1 sa...

Åhh vilka fina överdrag, me like!:-) Synd att man inte köpte Ektorp då, hihi...

Ha en kanondag vännen!

Stora kramen Sofia

Ett Vitare Hem sa...

Visst är de överdragena helt underbara, har sneglat lite på dem innan ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramen/LenaS

Anneli sa...

Hejsan.

Mycket snygga överdrag!
Har den vita klädseln på min "Ektorp"grupp och är mycket nöjd annars skulle jag nappa på klädseln du visar.

Synd att du är så trött.....kanske värmen?
Hoppas du mår bättre idag!

ha det gott lilla du,
kram Anneli.

Sunnanvind sa...

Kollektionen är verkligen supersnygg, gillar Bemz jättemycket, de vågar ta ut svängarna och har både enkla men också annorlunda textilier. Brukar ofta gå förbi Bemz inspiration store på Odengatan och dom är riktigt duktiga på att visa sortimentet också.

Ha det bra!

Kram Carina

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Kanonfina sofföverdrag !!
Grattis till alla vinsterna !
...och va häftigt med vita smultron ! Mums !
Ha det gott ! Kram , Helen :0)

Tigris Predikantan sa...

Snyggt är det allt!
:)

Mjuka sa...

Har kikat på dessa och är så sugen på att beställa till vår ektorp soffa.
Kramen Malin

Lilla gårdshuset sa...

Åh det var snyggt! Kanske är lättare att trä på också när det är loose fit;). Jag tvättade alla delar till mina två Ektorp-tvåor härom veckan. Höll på att bli galen innan alla delar var på plats igen. Lät ändå tyget vara mera än fuktigt för att det skulle gå smidigare. Inte roligt alls;).

Kramis/Heléne

Lina sa...

Hej!
Wow, de var jätte fina! Undrar om de passar tillandra soffor också? Är liiiite trött på våra bruna som vi haft i 6 år nu. Men de tål ju att både ligga och ätas i =) Men vitt är ju så fint!

Jodå, altanen räcker till både för mat och pynt! =) Nu är de intagsstopp!

Må så gott, Kram, Lina

Livet på kyrkstigen sa...

Hej Jenny, jättefina överdrag! Hoppas du har en skön sommar:) Kram

Susanne sa...

En dröm att kunna ha det så,,men med smutsiga små fötter som tassar omkring är det ingen idé,,tyvärr..Vill så gärna ha Eketorp hörnsoffa men sambon gillar den inte..Varför skall dom alltid krångla;) Kram kram Susanne

VITA NYANSER sa...

Vilken fin inspiration du visar!!!

Kram L-L

Fröken Tindra sa...

Fina överdrag! Hoppas du kan införskaffa så´na efter omtapetseringen.
Jag hade också en "tröttdag" igår och la mig tidigt. Skönt! Det gäller att hålla ut till semestern nu. Åtta arbetsdagar kvar. Suck...
Ha en fortsatt skön vecka!!
Kramisar!

Therese sa...

Hej Jenny! Jisses så sugen du gör mig på en ektorp... ;-) Hoppas allt är bra sommarvärmen <3 Kram

Systrarna Hjertén sa...

Hej,

Hittade precis hit! Snygga bilder, det är så man vill ha det!

Mvh
Frida

mitt skärgårdsliv sa...

Hejsan på dig! Har kikat på den där sidan tidigare men det där överdraget har jag inte sett! Nu måste jag kika lite vad jag missat här har haft ont om bloggtid på senaste tiden men har inte slutat blogga kanske jag hittar mera tid framöver :) Ha en riktigt god fortsättning på veckan!

Annas Lycka sa...

Hej Jenny
snyggt är det verkligen.

Hoppas att allt är bra med dig och att du har en fin sommar! kram Anna

fånga dagen sa...

Hej där!
Tänkte bara kika in till min bloggvän och önska en riktigt härlig vecka. Överdragen var jättefina verkligen.
Skickar en stor kram
Lena

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej Jenny!
Hoppas att alt är bra med dej i värmen.
Tänk vad du hittar på grejer hela tiden...bra tips du kommer med. :)
KRAM

villasukka sa...

Helteisiä heinäkuun kauniita päiviä toivotan halien kera sinulle Jenny!

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hej Jenny!
Jag har varit inne tidigare på deras hemsida (till och med lagt den i favoriter) först måste jag dock skaffa mig en Ektorpsoffa;) Men det kommer hihi. Har du semster nu?

Kraam Izabell

Nina sa...

Jättefina sofföverdrag! Jag gillar även den i naturlinne, lite mer praktiskt med barn och djur. Tyvärr är de hiskeligt dyra. Till mina Tomelillasoffor och fåtölj skulle de kosta runt 11000:- och det känns lite mycket............tyvärr.
Det här var en trevlig blogg! Det är första gången jag besöker den. Men jag kommer att komma åter :)