tisdag 6 juli 2010

Trädgårdsbilder!

Hej på er!

Idag bjuder jag på lite trädgårdsbilder, har inte så mycket inomhus att visa er just nu, på inredningsfronten råder stiltje:)

Gräsmattan har jag klippt ikväll, gillar när det är nyklippt! De vita däckstolarna ni ser framför huset väntar på att bli målade, ska försöka hinna med det i veckan.


Ormbunkar har vi flera stycken av på tomten..



Klätterhortensian på husfasaden blommar för fullt, jag tror den behöver klippas snart:)


Plymspirean blommar oxå, det är en fin växt som passar bra i äldre trädgårdar tycker jag.



Det är fullt av humlor i Spirean, de verkar vara väldigt förtjusta i dess blommor!


Ser ni vem som sitter i "finska gungan" där i bakgrunden?? :)


Gösta har blivit en fullfjädrad utekatt, vi ser knappt röken av honom på dagarna:)


Önskar er alla en trevlig onsdag!


Kraam Jenny♥♥

62 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

VAD FINT NI HAR DET :)
Håkan

Tigris Predikantan sa...

Vad fint du har det! Verkligen! Och visst är gräsmattor aldrig så fina som när de är nyklippta?
:)

Malin sa...

fina Gösta på äventyr, han fick det bra hos er. När jag skaffar hus så ska jag oxå ha ormbunkar, de är väldans fina. Och jag ska ha en självgående robotgräsklippare YES !!! Sov gott sötis, Malin

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh vad fint ni bor Jenny jag blir riktigt avundsjuk!!

Haha din katt Gösta han verkar vara en riktigt rolig katt! *hihi*

Ha det fint! <3

Kram Izabell

Jessica sa...

Hej vännen ,
vad fint ni har det! Ser så mysigt ut! Ser ut som Gösta trivs också!

Hm ja inredning blir det inte mycket just nu, får vara nöjd om köksholvet är nymoppat :)
Ska till min systers lantställe i Vårgårda och hälsa på om ett par veckor, då ska jag åka förbi Balders Hage! Tänkte på dig, du har visat så fina bilder därifrån. Ska lämna Ola å barnen på Mc Donalds under tiden tror jag ;)

hs det så skönt i din fina trädgård
kram Jessica

Felix sa...

Härliga trädgårdsbilder! Att Gösta törs klättra på gungan så där...! Han var en modig en.

Sommarhälsningar
Elisabet

Linruz sa...

Underbara trädgårdsbilder vännen.
Klätterhortensia är verkligen en av favoriterna.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Lina

Carin sa...

Hallå! Härlig trädgård ni har!!! Precis som du skriver, inne händer det inte mycket nu.... Men man kan ju fundera ut saker att göra till hösten??? ;)
Gösta verkar verkligen ha hitta hem.... :))

Kraaam Carin

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så fint ni har det...vilken ljuvligt fin trädgård..och huset, tycker det är sååå fint med hus som har brutna tak..
Och lilla Gösta, han trivs ute nu..härligt..Vår katt Maja ser man inte heller så mycket av nu..de njuter också av sommaren..
Ha det gott
Kraaam Anette

Anonym sa...

Gösta är ubercool & hela upplägget på Ditt sommarliv såååååååååååååååå tilltalande. Har ingen sommarsemester då jag vill vara extra länge i Indien detta året och får därför spara mig till december.... men då djävlar ;)

Agneta

Teija sa...

Huomenta ja iloista keskiviikkoa :)

Todella kauniita puutarhakuvia! Tykkään paljon tuosta köynnöshortensiasta; omaltakin pihalta sellanen löytyy. Ihana Gösta myös :)

sylvia sa...

hei.
ååå så nydelig en hage du har,her var det mye vakkert,spennende rundt hver en krok,
kos deg masse i sommer.
klem fra sylvia

HannasHörna sa...

God morgon!

Vilka härliga bilder från er fina trädgård!

Ha en bra dag!

Hanna

Unknown sa...

Hej Vännen!
Det finns inget mer svenskt än röda hus med via knutar! Så mysigt du har i din trädgård. Jag får inte till det så hemma då vi har mer långsmal tomt. Skönt att Gösta gillar att vara ute, vår Tova är inne hela vintern och nu är hon mestadels ute. De gillar sommaren också!
Kram Anna

Signe 1 sa...

Åhh vilken frodig och härlig trädgård ni har, och vilken fin och tät gräsmatta också....

Jag jobbar nästa vecka också, sen är det 5 härliga veckor ledigt!!! Åh vad jag längtar!!

Skönt att kunna ta en sån där spontan semesterdag oxå, hoppas den blev lovely!:-)

Ha det bäst!

Kraam Sofia

Nilla sa...

Vilken fin och lummig trädgård.
Rena idyllen.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken mysig trädgård ni har!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Louise sa...

Javisst är det så att det inte blir så mycket fixat inomhus just nu men det är tur att det finns mycket fint utomhus som man kan fota :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbar bilder från din vackra trädgård !!
Här behövs gräsmattan knappt klippas längre och den börjar se ganska sönderbränd och torr ut :-(
Men , men !
Ha en fin sommar nu !
Kraam/lotta

Karin - Mina Rum sa...

Det ser verkligen mysigt och inbjudande ut. Jag gillar gruset närmast huset, det passar så bra till ett äldre hus. Skulle också vilja ha grusgångar men det är så mycket meck med att anlägga det, så det får vänta.
Ha det bra. Kram!

Skogslyckan sa...

Åh vad idylliskt det ser ut... Ja min gräsmatta skall klippas idag, vi bor omgivna av åkrar så hela gräsmattan är full med klöver...så den är vit just nu... Mina två katter lever livet här på landet! Ha en underbar dag!
Kram Pia

Vitt och Blått sa...

Härliga trädgårdsbilder! Vi har också en gammal trädgård med ormbunkar och plymspirea. :) Humlorna verkligen älskar de buskarna och surrar runt. Det är så fint i trädgården nu (förutom kring borrhålet och där maskinerna kört) speciellt när det är nyklippt och nytrimmat. Ha en bra dag! Kram Ewa

Maria sa...

Härligt med en gammal trädgård, vi har också en gammal men mer vildvuxen... Vår katt kommer bara in och vill ha mat nu på sommaren, undrar många gånger vad han håller hus hela dygnet?

mitt skärgårdsliv sa...

Så mysig trädgård ni har! Ha en trevlig onsdag du med!!

Lantliga drömmar sa...

Nu blev jag riktigt avundsjuk på din gräsmatta min ser gulaktig ut trots ivrigt vattnande ! Ha det gott ! Nilla

kardemumma sa...

Underbara sommar bilder!
Tack för din söta hälsning!
Du ät alltid så himla gullig!
Kram Carina

Ett ögonblick sa...

Vilka fina trädgårdsbilder, det ser så himla mysigt ut. Gösta verkar stortrivas!

Ha det så gott i sommar!
kramar lisamaja

Monica sa...

Jättemysig trådgård du har! Nyklippt gräsmatta gillar jag också. En sån "finsk" gunga har mina svärföräldrar vid sin sommarstuga.
Ha det gott!
Kram Monica

Unknown sa...

Så fint du bor och vilken härlig trädgård!
Visst är det en tillfredsställelse med nyklippta gräsmattor? Har alltid gillat att göra fint i trädgården eftersom det varar lite längre än städning inne ;))
Ha en härlig dag!
Kram Allis

Hem och Lycka sa...

Å så vackert och skönt att Gösta trivs så bra!

kram Mia

annika sa...

Det var en lummig och fin trädgård som du har. Nyklippta gräsmattor är en njutning. Här törs jag inte klippa för det är så torrt så jag tror att det blir brunt och bränt.
Läste tidigare inlägg om vita smultron...har jag aldrig hört om ...kul.
Grattis också till dina fina vinster.
Kram annika

StrandviksVillan sa...

Längtar så tills vi också har en gräsmatta! Eller, vi har på en liten snutt redan, där lekplatsen finns. Men nu har vi börjat planera resten av trädgården.
Visst har det varit kokhett ute på sistone!! När vi körde i Skåne förra veckan mätte vi som varmast 31,3 grader!

Ha det skönt i värmen, hoppas den håller i sig!
kram, Ann-Christine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gösta har blivit en riktigt cool katt, i gungan ligger han bra. Det var en del gräs du har och klippa, ser ut som det lutar lite också. Men jag håller med, det är fint när det är nyklippt.
Ha det gott
Kram till dig vännen
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skrev en kommentar men den försvann ut i rymden...
Gösta har blivit en riktigt cool katt, han ligger bra där i gungan. Håller med dig om att det är fint med nyklippt gräsmatta, du hade en hel del och klippa.
Solig kram till dig vännen
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det gjorde den ju inte då!!
Men nu har jag hälsat rejält till dig..fniss
Kramis
AM

Claras hem på byvägen sa...

Hej!
Vilken mysig trädgård ni har. Det var första gången jag var inne här hos dig, och jag blev verkligen inspirerad=).
Ha det bra! Kram Clara

Nilla Q sa...

Hej Vännen!

Vilken fantastisk trädgård ni har! Förstår att Gösta njuter!;)

Och så fin gräsmatta, vår är alldeles brun:( Jag orkar inte vattna... Men hellre än brun gräsmatta än en regnig sommar;)

Ha det bra!

Kram Pernilla

Caroline sa...

Hej vännen!
Verkligen underbara bilder, jag riktigt kan känna lugnet när jag tittar på dem!
Kan tänka mig att du har många goa stunder i din trädgård, där du får lugn o ro och avkoppling!
I morgon ska vi åka till mitt torp, premiär för i sommar. Inte en granne på flera km, ser såååå fram emot lugnet och ensamheten!
KRAM!!

Villa Carl Larsson sa...

Hej Jenny! Vad längesen..! Jag bloggar inte mycket själv nu, men kikar ofta in hos många andra, bla dig :) Du har så fint och mysigt här på din blogg. Men det är nog för att du verkar vara en sån fin människa och att du har ett fint hem som du delar med dig av. Själv jagar vi tomt och hus. Jag blir snart tokig.. jag vill ha ett hus, helst igår hehe. Det vore min dröm. Att få inreda ett alldeles eget hem. Jag hoppas det inte dröjer allt för länge. Jag tror att mitt intresse för bloggen kommer att blomma upp den dagen jag får börja inreda som jag verkligen önskar så jag kan fota det som jag verkligen tycker om. Allt i en fin miljö. Min tid kanske kommer.

Jag hoppas att du har det bra. Jag har inte glömt dig även om jag inte är lika duktig på att skriva kommentarer.

Kram Josefin

Fröken Tindra sa...

Plymspirea, klätterhortensia och ormbunke. Katt. Hmmm... Är det hos oss tro?! Nej, det är det ju inte! Ingen nyklippt gräsmatta i sikte här. ;0)
Jättemysig trädgård ni har!
Kramisar!

Malin sa...

Hej hallå!

Er trädgård är verkligen underbar! Kan tänka mig att ni sitter där och njuter en hel massa nu på sommaren =) Själv så sitter jag hälst på trappen, det är så härlig kvälls sol där.

Ha det gott.

Kram Malin

Mitt smultronställe sa...

Hej!!!

Har också lite torka på inredningsfronten....
Det är ju så roligt att vara ute i det fina vädret..
Gillar din trädgård!

Hoppas du haft en bra dag, kram Camilla.

Annas Lycka sa...

Hej söta rara

Hoppas att allt är bra med dig och att solen skiner på dig. Här har det vart en lång blogg dvala men nu har jag fått lite blogglust igen :)

Ha det fintKram Anna

Mia sa...

Ni har verkligen en mysig tomt jag älskar klätter hortensian.
Plymspirea har jag köpt som väntar på en plats i trädgården jag vet inte riktigt var den skall få bo. Vår granne hade en stor fin som de tog bort jag blev så upprörd de tyckte den skräpade ner, med vad vet jag inte men de var nog rädd för humlorna.

du får ha en fortsatt trevlig vecka
kram Mia

[ c o y o t e ] sa...

Hej Jenny!
Ooo vilken garden ni har! Vilken grön gräsmatta.. Vi har en gulbränd hömatta vi.. Suck.. Den finska gunga bara älskar jag! Min mor och far har en som jag ofta sitter i..

Ha det gött!

Kram Mia

Anette sa...

Men duuuu så fint ni har det i er trädgård! Och så gullig lilla katten var i gungan=) Gungan var helfin...precis en sådan skulle jag också vilja ha. Skulle passa perfekt på vår tomt...
Ha en härlig sommar!!
Kraaaam/Nettan

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho vännen....Härlig trädgård ni har. Ja jag håller med om att det är stilte på inredningsfronten. Men nu är vi på landet så då kanske jag kan vaska fram lite bilder hihi. Ha det bäst/ Kramkram Anne

Fånga dagen sa...

Hej kära Jenny!
Ja Gösta är min favorit det du, vilken goding. Katter ska vara ute jag ser knappt min nu.
Fina bilder från din trädgård och klätterhortensian ser härlig ut. Jag satte ut min innehortensia när den hade blommat klart och nu ser de ut som om det kommer skott igen, konstigt va. Mina mormor hade en sån inne och när hon ´planterat den ute blev det värsta uteblomman av den. Kom år efter år med enorma klasar av blommor.
Jag hoppas du njuter avdagarna som är sköna nu för det gör jag.
Stor kram Lena

Susanne sa...

Vilken härlig plats ni bor på..Huset och trädgården en plats att njuta på ,,många kramar Susanne

Anonym sa...

Vilken mäktig Klätterhortensia. Fin trädgård ni har att njuta i. Må så gott! Kram Sofia

Hanna sa...

ha en fortsatt bra sommar.
kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Hej Jennyvännen,
Jag gillar också när gräset är nyklippt. Det och lite fina krukor är tillräckligt för att jag ska tycka att min vilda trädgård är fin.
Vad härligt för Gösta att vara ute hela dagarna.
Sköt om dig
Kram Agneta

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Ja speciellt de rosa rosorna de är också mina favoriter:) Ha en fin kväll!

Kraam
Izabell

villasukka sa...

Kauniita puutarhakuvia.
Helle senkun jakuu.
Halein.....yritetään jaksaa mennä tässä tropiikissa.

Tulipa sa...

Hej Jenny!
Visst är det fint med en nyklippt gräsmatta!

Jag tycker ni har en jättemysig tomt och lantliga rabatter som passar ert hus... Uppvuxna träd och stora perenner... Ser ut som en idyll!

Trevlig helg!
Kraam Mariette

Vekarus sa...

Onnistuukohan kommentointi kotoa!?

Kaunis on talonne ja niin on puutarhannekin!

Toivottavasti teilläkin jatkuvat kesäsäät!

mammaxtre sa...

Ormbunkar är jag förtjust i.

Vekarus sa...

Nyt sujui hyvin, ei ruvennut tällä kertaa availemaan miljoonaa exploreria. Jippii!

Cathrin sa...

Vilka härliga trädgårdsbilder du bjuder på. Nu vill man ju ändå mest vara ute, känner själv att det blir lite gjort inomhus (och sanningen att säga tog golvslipandet o -målandet nästan musten ur mig - men bra blev det!)

Stor kram
Cathrin

Gabriella sa...

Vilken underbar trädgård ni har! Förstår att ni njuter av den...

Nu ska jag kika runt här en stund, ser att det finns mycket gott att kika på :-)

Bella

Kat's Purrfect Boutique sa...

I found your blog from Visiting ' Male ' s Rose Garden . " My parents are from Sweden so I love to look at Swedish blogs . I miss Sweden so much! I Have Been Back Since My note 1978th morster in Bromley Ice and Ice Visiting us in California in October . My mother just Turned 80 and Stina Turned 75th Party Time again! 5 years ago we went to Disneyland Resort for their 70th and 75th birthdays.


Katharine @ Kat's Almost Purrfect World
http://katspurrfectboutique.blogspot.com

Joana sa...

Ihania kesäkuvia! Suloinen talo!

Joana