söndag 28 november 2010

Söndagsbilden: Förebilder!


God kväll i stugorna!

Hoppas ni alla haft en mysig första advent! Härhemma har vi ägnat oss åt att tömma ut matrummet och vardagsrummet (nu är det grejer överallt i resten av huset:)) inför morgondagen då målarna äntligen kör igång! (Det blir tapeter i båda rummen, de som jag visat tidigare här på bloggen)

Mitt bidrag till Inspirationsfabrikens söndagsbild blir dessa "före" bilder på ovan nämnda rum!


I matrummet blir bröstpanelen vit. Resten av väggarna får en gammaldags blåvit tapet från Boråstapeters kollektion Anno 1905.




I vardagsrummet blir det en randig tapet (Gustav) från Sandberg..

Återkommer såklart med efterbilder senare:)

Ha en trevlig kommande vecka allihopa!

Kraam Jenny

36 kommentarer:

Mjuka sa...

Det kommer bli såååå fint Jenny!!
Kram Malin

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hejsan!
Åhh såå spännande Jenny! Jag älskar före å efter bilder:)Det kommer garanterat bli jättefint!!

Ha en bra start på den nya veckan sötnos!

Kraam Izabell

Jenny sa...

Åh, vad spännande! Skönt att få hjälp av proffs! Jag tycker också om före och efterbilder!!
Ha en bra vecka, kram Jenny

Norrfrids Eija sa...

Så bra att du kommer ihåg att visa före bilder, det gör det hela mycket mer intressant! Själv kommer jag aldrig ihåg före bilderna, men det borde man verkligen knäppa så man kan känna sig ännu stoltare över framstegen....nu gjorde du mej nyfiken, kan inte komma ihåg vilka blåmönstrade tapeter det finns i Anno 1905 kollektionen, den tapetboken har jag minsann kikat i och det flera gånger!
Ha en fin adventsvecka!
Eija

Skogslyckan sa...

Ska bli spännande att se efterbilderna!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram Pia

kardemumma sa...

Men åhhhh vad kul att få se. Vad ni är duktiga så här innan jul. Själv stupar jag i säng varje kväll (julhandeln you know!) Lycka till med allt!
Största kramen Carina

alegni sa...

spännande! hopppas att allt flyter på i god ordning och att vi får se efterbilder snart :)
ha en fin ny vecka.
kram
ingela

millandante sa...

Det var nog de finaste förebilder jag sett...:) Så spännande det ska bli att se efterbilderna!!

KRAM från en som blev totalt förälskad i den där röda tröjan... får nog också tipsa tomten om den...;)

Caroline sa...

Hej Jenny!
vad roligt det ska bli att få se efter-bildersedan. Kan tänka mig att det kommer bli så fint!
Vi har ed haft hantverkare under helgen. Nu byter vi även fönsterna i barnens rum. Det blir otroligt rörigt och stökigt när de grejar. Men det är det ju värt!
Ha en fin dag,
kram Caroline

Designe sa...

Åh va fint ni har! Såå fräscht och fina fönster! Jag gillar det redan nu på förebilderna!:) Nu blir jag nyfiken på vilka tapeter ni valt!
Ser fram emot efterbilderna! Kram :)

Unknown sa...

Oj va spännande...ser fram emot att se resultatet.

Snälla ta en bild innan ni har flyttat in möbler och sånt också så att man får se.

Krya på er vännen!

Kraaaaaaaaaam

Vit dröm sa...

Ska bli kul att se resultatet sedan! Gud vad skoj att få lite omgjort :)
Kram Anna

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Det är ju fantastiskt skoj att få göra om hemma ! Låter som om det kommer att bli jättefint !!
Ha en underbar dag ! Kram , Helen :0)

Malin sa...

håller med ngn av de ovanstående, så fina före-bilder har jag aldrig sett, jag kan flytta in på en gång. När tror du att de är färdiga? kommer att bli fab.

Ylva sa...

ojoj, vad snyggt det kommer bli, kan precis föreställa mig :)

sussi sa...

Gud vad spännande och roligt att få fixa lite hemma. gud vilket härligt rum kram sussi.

Annas skattkammare sa...

Så roligt att få nya tapeter nu före jul! =) Ska bli så spännande att se hur det blev sen, kommer bli superfint!
Kram /Anna

Vita Falkens Lantliv sa...

Åhh så spännande det ska bli:)

Väntar otåligt;)

Kram Susanne

Therese sa...

Ha en fin vecka du med, och oj så vi nu ser fram emot efterbildr från ert vackra hem <3 Varma kramar från Sockenvägen!

Mina dagar sa...

Var ett tag sedan jag var här och nu blir jag sååå nyfiken på efterbilderna:)
Ha en fin start på den här veckan!
Kram

Bollan sa...

Oj va alla renoverar, spännande ska bli så skoj att se de när ni är färdiga. Hoppas ni hade en trevlig 1 advent.

kramizzar

Country Hill sa...

Nu är målarna säkert på gång, ska bli så spännande att få se resultatet kommer säkert att bli jättefint.
Ha en fin vecka!
Kram Lena

Nilla sa...

Vad spännande att få se resultatet.
Hoppas allt kommer att flyta på utan bekymmer.

ha de bäst !!
Nilla

Mariette sa...

Åååh så snygga tröjor du visade i förra inlägget! Vill ha allihopa!

Måste kolla in i den nätbutiken!

Spännande projekt nu...

Ska bli kul att se förvandlingen!

Kraam Mariette

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka mysiga rum ni har med mycket fönster.
Vad roligt och spännande att få se resultatet sen.
Ha det gott så länge i röran.
Kramar:)

Louise sa...

Ska bli jättespännande att se resultatet! :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vet hur mycket jobb och bärande det är och röja ur rum som ni har gjort, och lätt kaos blir det ju överallt. Vi hade köket som frizon när vi slipade golv. Jättekul att du tagit före-bilder, spännande och se hur det blir.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

himlaverket sa...

Så spännande att få se fortsättningen...
Tack för att du är med i mitt lilla lotteri...
Kram Ullamaria

20-talshuset sa...

Hej Jenny,
Vilka fina rum! Jag tycker det är fint nu, så vad ska det inte bli sen då... Tänk att ni tömt rummen helt?! Nu har hantverkarna svängrum i alla fall. :-) Ser fram emot att se "efter bilderna". Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

Hallo SUPERGULLIGASTE Jenny Penny
Tror det blir jättefint hemma hos Er :)
Hoppas du inte fryser fast :)
Kram HB

Vintage House sa...

Hej
Ser verkligen fram emot att få se efter bilderna:)
Ha en mysig kväll.
kram
sandra

Carin sa...

Halloj vännen! Det kommer bli supersnyggt! Här är vi i samma stadie med vår hall... Det var bara det att maken blev inringd på jobb... Han som skulle jobba åt mig! ;-) Attans... Nu tar det ett par dagar längre än vad jag räknat med...

Ha en bra kväll! Kraaam Carin

Nyanser av vitt sa...

Det kommer att bli superfint. Spännande!
Ha det bra du också
Kram Agneta

A House With A View sa...

Åh så himla fina rum, gah... Och gillar valet av den tapeterna, särskilt den blåvita för den har jag i mitt sovrum - ääälskar den!! Kommer bli kanon! Ska bli kul att se det färdiga resultatet!!

många kramizar från aka

Farfars stuga sa...

Å vad många fönster ni har! Så mycket ljus.
Ja ett hus i kaos känns igen, vi fick flytta tillbaka vårt vardagsrum i lördags å det blev så bra och skönt att få lite ordning. Nu återstår mysfixet innan jag är helt nöjd.

Kram Cia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Jenny!
Då vet du vad Finska-sisu är? :)
Det behövdes säkert när ni tömte rummet..
Jag förstog nästan att du är född i Sverige.
Men kul att du känner så!
Roligt att se resultat!
Vi gillar samma saker,Lexington,Himla,Sandberg mm.. :)
Förlåt att inte ha svarat.. Jag är ganska mycket själv hemma på veckorna..så det är ganska viktigt att umgås med min andra hälft när han väl är hemma..;)
Men nu har jag tid fram till torsdag!
Brukar ni vara mycket i Finland?
Vi har ett sommar ställe i Savonlinna. Men det blir inte så ofta att vi åker dit.
Vi hörs! Nu måste sova!
Kram Sirpa
Ps.. visst är det mysigt att gå på Lissebergs julmarknad..
Lite annat än här hemma