tisdag 9 november 2010

Tisdagstemat:Köksinredning!

Gokväll!

Tisdagstemat hos Inspirationsfabriken den här veckan är köksinredningar!

Jag visar er några bilder från vårt kök som ni sett förut, håll till godo:)

Jag skulle gärna vilja göra om det i mer gammaldags lantlig stil men det ligger tyvärr låångt fram i planeringen.. (såvida inte Fru Fortuna gör ett nedslag på Kråkered;))





Kökssoffan och skänken som idag står i köket funderar jag på att flytta ut i matrummet när det är tapetserat sen, vi får se hur det blir:)


Önskar er en trevlig onsdag!

Kraam Jenny

52 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Jag tycker ni har ett jättefint och fräscht kök.
Vi hade också en soffa tidigare i köket och det är mysigt att kunna lägga sig och vila middag någon gång ibland. Golvet är ursnyggt. Jag tycker dina kuddar är så fina. Jag väntar just på varor från Nyblom o Kollén och det ska bli så kul.
Må så gott!
Kram från Maria

Linda sa...

Jättefint kök! Gillar golvet!!

Roses & Angels sa...

Ni har ett jätte fint kök. Vill också ha ett sånt golv i vitt och grått =) Kanske nån dag får jag det, kram

Mor Grön sa...

Jättefin färg på panelen (den gröna) tycker jag, och precis ett sådant golv jag vill ha i mitt kök. Mer "gammeldags" luckor skulle passa bra om du vill förändra,men inte måste det bli så dyrt att förnya ett kök. När vi förnyade vårt kök köpte vi marbodalluckor för 1500 spänn totalt på blocket, oanvända.

Lilla gårdshuset sa...

Oh vilket härligt "bonnakök"!

Kramis/Heléne

Malin sa...

ni har det så fint så, behöver inte göra om alls tycker jag. Älskar Hönsboken i hyllan (ist. för en leila-bok he he)
Snart dags att fixa vinterfönstren väl? Ska du ha ngt nytt "tema" i år? Kraaaaaaaam Malin, hon med Septemberhybris ...

Graadskan sa...

Ert kök är ju jättefint! Härligt öppet och ljust!
Jag själv kan ångra att vi inte har någon del med öppna hyllor... Men vem vet, en dag kanske?

Kram Camilla

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh vilket vackert kök ni har Jenny! Det är verkligen jättemysigt!!

Kraam

Signe 1 sa...

hello darling!! ni har ett så mysigt kök på kråkered, me like a lot! tycker om golvet speciellt!:-) hoppas allt är bra med dig, känns som hundra år jag var här inne, hihi...

ha en underbar onsdag!!

stora kramen s.

Lilla Vrån sa...

Gillar verkligen ditt kök...precis i min smak.
Kramar/Carina

Mie fra Mies Mirakler sa...

Er det en rosa Steltonkanne jeg ser der høyt oppe på hyllen? Jeg har akkurat maken :) Jeg ♥
min rosa kanne, og bruker den til varmt tevann hver eneste dag. De tre boksene rett ved siden av ovnen, og lampen over spisebordet var også utrolig søte. Veldig koselig kjøkken som også ser ut som det er veldig greit å arbeide i. Sånn skal det jo være. Fine bilder! *♥*

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker du har ett jättefint kök, jag hade inte ändrat på en enda sak, jag!
Kram

Marie sa...

Jag tycker erat kök är jättefint Jenny, så snyggt med det rutiga golvet!!!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar Marie

Mys och hemtrevnad sa...

jag gillar ditt kök och jag gillar kökssoffan...är svag för kökssoffor*ler de är likamed hemtrevnad...kramis semlan

Jessica sa...

Hej, å så fint så fint! Ser så mysigt ut, men det är ju så att man alltid vill ändra och förnya...
Vad söt hon är lilla Elvira, vad tycker Gösta?

Hoppas ni slipper det värsta ovädret!
Kraam Jessica

Noamaja sa...

Åh vad fint det är med rutiga köksgolv! Ser så fint ut att se ut i matrummet!

Ha det gott!
A

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Kikar in ibland eftersom jag inte haft ork att blogga så mycket. Det är alltid lika kul att kika in hos dig. Vad fint ni har det i köket. Jag gillade också den vita adventsljusstaken, den har en mysig gammaldags stil.
Må såt gott, här fick vi snö idag, så lite julstämningar börjar det bli...
Kram Susanne

Carin sa...

Hallå vännen! Köket i Kråkered är jättefint! Men jag vet hur det är... Man vill gärna sätta sin egen prägel....

Ha en härlig dag! Kraaam Carin

betong ute och inne sa...

Hej Jenny...
för min del tycker jag inte du behöver känna den minsta tidspress, jag tycker det är jättesnyggt...verkligen.
Ljust och frecht (dålig på hur det stavas :))
Ha en bra dag...
kram Malin

skifferhuset sa...

Vilket härligt kök du har, stort och med mkt bänkar! Kökssoffan gillar jag skarpt! Ha en fin dag! Kram Iréne

Vekarus sa...

Kaunista! Erityisesti pidän lattiasta!

alegni sa...

jag gillar ert kök jättemycket, men jag kan väl förstå att du skulle vilja ha det lite mer lantligt. golvet är extraordinärt vackert!
kram
ingela

Älskade pion sa...

Vackert kök du har vännen.Ha en riktigt skön dag.Kramar Ulrika

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Ni har så fint kök, älskar golvet det fångar verkligen ögat. Men jag förstår vad du menar, vi bytte till nytt kök för 7 år sedan men hela tiden gör vi om byter kakel tar ner något skåp m.m trot aldrig man blir riktigt nöjd. Har nog för många ideer i huvudet. Ha en bra dag.
Kram Theres

Cathrin sa...

Mmmm vilket härligt kök du har!

Kram
Cathrin

Teija sa...

Kaunis lattia, ihana tunnelma! Vaikuttaa tosi tilavalta myös. Hmm, kaapin ovet vaan vaihtoon, tuliskohan siitä jo sitä vanhanaikasta tunnelmaa?

Mukavaa keskiviikkoa! :)

Unknown sa...

Hej snäckan!
Tack för din söta hälsning! Jag trodde faktiskt inte jag kunde ta fler bilder på köket eftersom jag tycker jag visat det så mycket, men det blev ett par nya åndå! :)
Åååå, jag skulle sååå gärna vilja ha ert kök istället!! Det är ju superfint!
Ibland saknar jag verkligen att inte ha hus...
Visst kan man göra om i en lägenhet, men det är inte riktigt samma sak och det går ju inte att "slå ut en vägg" bara för att man vill ha ett större rum direkt *fniss*

Ni har det så fint hos er, riktigt avis!! Även om jag vet att det är mycket jobb bakom med :)

Ha det gott, vännen och ta hand om er!
Stoooora kramen!

Caroline sa...

Hej Jenny!
vilka underbara foton! Jag älskar din kökssoffa och skänk! Ni har ett mkt fint kök!
Ha en fin dag,
kram Caroline

Anonym sa...

Ni har ett vackert kök!Ha en skön dag.
Hemmafixare

Villa Vinkelhaken sa...

Hej Jenny!
Ni har ju så fint kök! Gillar kökssoffan och skänken! =)

Ha en bra onsdag!
Kram Jenny

Livet på Vestergård sa...

Jag tycker att du har fint kök !
Kram Kicki

ååååååååå sa...

Hej Vännen!

Ni har så otroligt fint kök!! Det är nog många som skulle vilja ha det så.
Men visst förstår jag dig..
Jag gillar vårt kök med..men nu i efterhand kommer man ju på saker man hade velat göra annorlunda. Men men...det är väl bara att gilla läget i ett antal år.. ;-)

Ha de bra!

Kramar Verra

Country Hill sa...

Ert kök är verkligen härligt ser så fräscht och hemtrevligt ut och golvet är jättesnyggt, sånt vill jag också i vårt kök.
Ha det gott!
Kram Lena

Lina sa...

Hej!
ja, oj va vi har haft de bra nu ett par dagar, men också väldigt tomt! De var skönt igår när lilla yrvädret var tillbaka igen! =)

Mmmm...giller er kök! Du har de mesta som jag drömmer om i ett nytt och större kök, rutigt golv, kökssoffa och en skänk! =)

Må så gott, Kram, Lina

Unknown sa...

Hallå där!

Ert kök känns väldigt fräscht och framför allt gott om plats så man får lust att baka och laga mat där. =)

Förstår att du funderar på att möblera om, det gör man ju alltid även om man är nöjd som man har det.

Gillar din gulliga Roberts radio, själv har jag så dåligt med plats i köket så jag funderar på att jag vill ha en Tivoli iPal att lyssna på. Jag vet att den är dyr och att det finns billigare varianter men jag retar upp mig på mig själv när jag är dumsnål ibland och köper billigt och så ska man stå där och försöka få in någon kanal på radion och det bara skrålar och brusar.

Jag vill att det ska fungera utan krångel och då får man oftast betala en slant extra. Men så väntar jag hellre till jag får råd och köper det som jag vill ha.

Jaja nu blev det en lång utläggning om radioapparater. ;-)

På frågan om stor mollygarderob så kan det aldrig nånsin bli för stor och jag ligger nog i lä när det gäller de stora OM-bloggarna. Faktum är att ibland åker det nån på Tradera för att jag ska få pengar till någon ny och för det mesta så köper jag på rea. De som köps för fullpris är ju såna jag får av Fredrik när han jobbar utomlands.

Ha en mysig onsdagskväll!

Kraaaaaaaam

Anonym sa...

Ni har ju ett jättefint kök! Golvet är ju hur snyggt som helst.
Ha en fortsatt härlig vecka! Här ÖSER snön ner så dottern är jätteglad :)

Tina sa...

Hej, gillar golvet du har, skulle inte tacka nej till det...
Kram Tina

Norregård sa...

Hej!!
Tycker ditt kök är så mysigt Jenny!!
Skänken skulle jag gärna vilja ha;o)

Kram Malin

Majas skafferi sa...

Hej! Finns inget att klaga på när det gäller ert kök! Det är precis lagomt lantligt trivsamt med lite moderna inslag, tycker jag! :) (Tänk om ni hade haft ett furukök med nikotingula snickerier runt om..;)

Ha det bra!

Jenny sa...

Hejsan!!
Köket är jättefint!! Verkar var mysigt att vara där. Självklart drömmer man alltid... Helt plötsligt så "händer det".
Hoppas vi ;)
Kram Jenny

millandante sa...

Så roligt att få se så mycket av erat fina kök!! Golvet är ju oslagbart!!!
Så fint med svart lampa också, det står på min lista!

KRAM du fina bloggvän!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Jag tycker ditt kök, det är en blandning lite gammaldags och modernt.
Kram Anette

Unknown sa...

Hej jag igen!

Trots att jag skrev så pennan glödde glömde jag säga att du så klart har en stående inbjudan till Gammelbo. Rätt som det är kanske du passerar Bergslagen och blir sugen på lite fika och då ska du veta att ni är välkomna. =D

Kraaaaaaam

A House With A View sa...

Åh vilket underbart kök, helt bedårande fiiint! Golvet är ju urläckert! Tror det är lätt att bli hemmablind, man blir lätt så van vid det man har. För oss som tittar in är allt bara heelt underbart fint!

kramizar aka

StrandviksVillan sa...

Ni har verkligen ett stort och inbjudande kök! Där kunde jag tänka mig att stå och baka :)
Trevligt att kunna ha lite extra möbler där också, iom att ni har matplatsen i ett annat rum.

Må så gott! kram!

House number 15 sa...

Gillar ditt kök!
Golvet är häftigt
till de vita luckorna.
Kram C

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket härligt kök ni har!
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Susanne sa...

Kram..hoppas att eran helg också blir fin..Susanne

Anna-Lena sa...

Hej Jenny!

Jag tycker att ert kök är jättefint och jag gillar mixen av modernt och gammalt. Men jag kan förstå att du drömmer om ett lantligt kök för det gör nämligen jag med, ett fint platsbyggt men det blir nog i ett annat liv... men vem vet. Drömmar kan ju slå in!

en fin helg önskar jag dig!

Kram Anna-Lena♥

promenader på landet sa...

Hej min kära bloggvän! Vinsten har kommit fram för länge sedan jag har haft så mycket denhär veckan att jag inte har haft tid att verken blogga eller kika in till andra! Jag blev i vilket fall jätteglad och duken är jättefin på mitt köksbord! Hoppas allt är bra med dig och ert kök är jättesnyggt och fräscht jag gillar den gröna färgen! Må så gott stor kram från Maria

Susanne sa...

När kan jag flytta in? :)
Kram Susanne

Unknown sa...

Jenny, var är du?!

Saknar dig och hoppas du inte är sjuk eller nåt...förhoppningsvis har du bara fullt upp med livet i största allmänhet. ;-)

Kikar bara in och önskar dig och de dina en fortsatt mysig helg!

Kraaaaaaaam