torsdag 24 november 2011

Inför advent..

Hej hopp!

Ser att flera av er redan börjat plocka fram adventsljusstakar och stjärnor inför den kommande adventshelgen! Det kliar i fingrarna på mig med att få börja pynta, ska passa på att göra det imorgon då jag är ledig. :)

Hyacinter ska såklart inhandlas, de doftar verkligen jul!


(bild från förra julen)


Ikväll åker jag och min syster K till auktionen i Rävlanda, den sista för i år. Kanske får något följa med hem därifrån;)

I mitt nästa inlägg blir det utlottning, hoppas ni vill vara med! :)


Kraam Jenny ♥♥

29 kommentarer:

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Hyacinter är bara så fina blommor å doften underbar! Hoppas du har tur med dig på auktionen och får med dig något hem! Kram Iréne

Vardag och flärd sa...

Ha det trevligt i Rävlanda! Jag SKA dit nån gång!
Kram Eva

Tina sa...

Är det dags för Rävlanda igen, då håller jag tummarna för dig!
Hyacinter är jul för mig men den har ännu inte kommit upp. Börjar imorgon..

kram

Färjtorp sa...

Japp idag har stakarna o stjärnorna kommit fram! Riktigt mysigt blir det. Glöggen är oxå sprättad ;) gott som bara den!

Ha en skön ledig dag imorrn.
Kram Johanna

STENLYCKA sa...

Hoppas du får med dig något fint från Rävlanda!
Jag har inhandlat två hyacinter men det får nog bli några fler imorgon.
Ha en fin auktionskväll!
Kram Raina

Fru B sa...

Såklart har du något med dig hem : ) Utlottning blir kul!

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, har du hyacint hemma, jag har ingenting, har inte förstått att det är advent till helgen. Måste upp på vinden och ta ner ljus och se om dom funkar......Lycka till på auktionen!
Agneta kram

Anneli sa...

I morgon börjar jag också adventspynta.
Då ska allt fram och ställas ut och förhoppningsvis fungerar allt.......

Hoppas att ni hittar många härliga fynd ikväll.

Ha det gott,
Kram Anneli.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du brukar komma hem med fina fynd när du är i Rävlanda, lycka till ikväll.
Kramar
AnnaMaria

Hildas hem - Sofia sa...

Så roligt med auktion. Jag har fortfarande inte kommit iväg till Rävlanda för auktion. Får se om jag lyckas med det nästa år :)

Hoppas att det blir några fynd!
Kram Sofia

dreamplanner sa...

Åh! Jag älskar doften av hyacinter!!!

kram

Lisa sa...

Spännande att se vad du fyndat sen. Ja visst är det underbart med hyacinterna. Jag ska köpa massor med mig till Norge sen. Ha de så bäst..

Kram Lisa

Helena - ullvi32 sa...

Önskar jag kunde pynta med hyacinter men tyvärr tål jag dom inte :(
Kliar i mina fingrar med att pynta, så det blir nog imorrn efter jobbet!!
Kramar från Helena

Vintage House sa...

Hej
hyacinter är ett måste nu i jultid..
hoppas ni hittar något på auktionen..
kram
sandra

Caroline sa...

Hej!
Vilken vacker vas! En sådan hade jag velat ha :-)
Hoppas ni hittar ngt fint på auktionen!
kram C

Susanne sa...

Ser att vi har samma zinkhyacintvas...Visst är de fina ;)) Hoppas det gått bra för dig i kväll!!
kram susanne

HannasHörna sa...

Lycka till på auktionen! O spännande med utlottning. Kram

Skogslyckan sa...

Spännande med både utlottning och auktion, hoppas du får med dig nån godsak hem. Jag har inte pyntat och haft svårt att få julkänslan att infinna sig. Men igår när jag fotade juldukningen kom den över mig... Har äntligen fått loss lite bloggtid och sitter här och kollar runt och inspireras. Missa inte min juldukning i helgen!
Kram Pia

Villa Tallbacka´s Home sa...

Hallojs!

Åhhhh vad roligt med auktion, ville vara med!:)

Hyacinter i massor är ett måste de! VITA eller vad!?:) Tror inte ens jag behöver fråga de!!!!!!

Lycka till på auktionen!

kram från mig på Tallbacka

Titta in hos Thess sa...

Jag får inte nog av hyacinter knoppar som utslagna,lika vackra vilket som.
Har börjat så smått med pyntandet här hemma jag oxå.

Kram Thess

Handgjorda drömmar sa...

Ja, nu är det adventspiff som gäller!! Imorgon börjar jag "fejandet".
Kul med auktion!!! Jag var percis o hämtade en kanonfint och bamsestort skrivbord som jag inhandlat på blocket... mmm!
Stor kram Marie

Lise B sa...

Hyasinter er virkelig fine, desssverre må jeg beundre dem på avstand, de er ikke helt forenlige med mine alle allergier! Jeg blir gjerne med på auskjon jeg også! Lykke til!

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Visst blir man sugen på att pynta nu. Det ser redan fint ut i ditt fönster:))
Jag jobbar tyvärr till kl 17 idag men det får blir lite imorgon innan jag öppnar Lissboden.
Ha en fin första adventshelg!
Kram/Maria

Carin sa...

Ledig dag... Låter underbart att få gå hemma och strosa bland ljusstakar och adventspynt... I Finabo kom stakarna fram i går... Mmmm... Det var sååå mysigt att få tända upp i morses! :D

Ha en härlig helg, vännen!
Kram Carin

Helenas Hem sa...

Jag har för ovanlighetens skull inte gjort nåt! :( men jag har ju inte varit pigg heller. :( Jo jag har ju faktiskt hämtat mossa i skogen! :)
Hoppas att du får en fin fredag! Kram kram

Unknown sa...

Hallå bruden!

Jag har också köpt hyacinter, 3 st vita. Fast jag har inte satt fram dem än, får fixa i helgen. =)

Hoppas du fyndade i Rävlanda, auktion är ju såååå kul. Fast jag har ju för mycket prylar jag. *suck*

Ska vara med i din tävling men återkommer i morgon och fixar det för nu måste jag förbereda kvällsmaten.

Kram och ha nu en mysig Aventshelg!

Susanne sa...

Hyacinter och alla andra jul dofter är så härligt...hinner inte med att blogga knappt och inte kika in hos er andra heller ,,men nu önskar jag er en fin helg..kram

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Smyger in och önskar dig en trevlig Adventshelg!

Kram från Australien♥

Postadress Torslanda sa...

Håller tummarna för fina fynd!
Hyacinter har jag inte hunnit med här hemma - ett blåbärsris finns på plats. Idag ska belysning och vita stjärnor fram.