onsdag 9 november 2011

Litet skänkskåp!

Hej på er!

Igår på väg hem från jobbet hämtade vi upp detta fina lilla skåp som jag hittat på Blocket! Gissar att det varit en kommod eller liknande från början. Tanken var att vi skulle ha det som tv-skåp i Tindras rum men när Peter fick höra att de tidigare ägarna haft det som whiskeyskåp fick han griller i huvudet, hihi! Ja ja, vi får väl se vart det hamnar;)

Jag funderar på om vi ska behålla det avlutat som det är eller måla vitt, vad tycker ni??

 (På bilderna ser skåpet "gulare" ut än vad det är i verkligheten, svårt att fotografera i dessa mörka tider:))




Ha en fortsatt trevlig onsdag allihopa!

Kraam Jenny

35 kommentarer:

Fru B sa...

Vad fint det är! Vitt eller inte? Den eviga frågan : ) Det beror antagligen på var det hamnar, vilka möbler som finns omkring. Förresten, har du sett sockarna? Bild finns i min blogg! KRAM

Norregård sa...

Fint Jenny, får se vad det hamnar då:))

Kram Malin

Tina sa...

Så jättefint skåp!
Var det än hamnar så kommer det att bli toppen!

kram

Mys och hemtrevnad sa...

verkligen ett fint skåp...kramis semlan

Maria sa...

Vilket härligt skåp. Ja nu skall vi se om det blir whiskey eller TV i skåpet...Hi hi. Snyggt vilket som. Färgen...ja det beror ju på vart du skall ha det. Tycker det ser charmigt ut som det är, egentligen.
Kram Maria

Mariette sa...

Hej Jenny!

vad mysigt det såg ut i köket, med tallrikshyllan och allt!!

Whiskeyskåp ja det är klart, kan vara bra att ha...*ler*...

Jag vet inte ang färgen, tycker egentligen vitt, men det beror så klart på vart det ska stå.

KRAM Mariette

Betong ute och inne sa...

Superfin, vilket fynd ni gjort...fint vilket som, men faktiskt ganska snyggt som det är...

Kram Malin

Fånga dagen sa...

HEj Jenny!
Jaa du det där med färg är svårt men vitt är ju alltid fint förstås. Jag har ett par saker som är i den där färgen du har nu och jag kommer inte att måla dem, en del saker måste få vara som de är.
Läckert var det i alla fall och garanterat kommer det till användning där det passar bäst.
Ha det gött och pussa dina små liv, de är ju så goa. :)
Kram Lena

vitagavlar.blogspot.com sa...

Måla vitt, såklart!
Jättefint skåp!
Kram Lisa

Unknown sa...

Vilken fint skåp ni hittat, så lättplacerat. Sånt som man alltid har användning för. =)

Jag tycker inte vitt utan någon annan färg, men måla inte förrän du är riktigt säker på hur du vill ha det. Kanske kan låta det mogna in lite, stoppa in lite whiskeyflaskor och se vilken färg som passar bäst till. ;-)

Ha nu så himla mysigt så får vi se hur det går med skåpet i framtiden senare.

Kraaaaaaaaam

Postadress Torslanda sa...

Jättefint skåp. Vilket fynd. Jag är för att måla. Vitt, vitt eller kanske grått. Om det passar in hos er. Grått känns nästan som mitt nya vita ;-)

Anonym sa...

Beror på var man skall ha det, ibland är det fint att låta det ha sin ursprungliga färg...

Kram Birgitta

Unknown sa...

Hejsan Jenny!
Tror du har hittat exakt det skåpet jag söker som tvbänk till mitt vardagsrum. Vill ju gärna ha ett lite högre skåp med glasdörrar, Vill ju gärna se tv:n även om man har dågot står på bordet. Jag hade nog målat skåpet men det beror ju på vart det hamnar, är ju även snyggt som det är.
Ha de gott, kram Ing-Brtt

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Jenny !

Jätte fint skåp. Den blir så fin vart den nu hamnar.
Den är ju så fin som den är men den vore säkert jätte fin i vitt eller i ljusgrått ?
Man är ju så svag för det målade.
Jag hittade också idag lite Fynd hos Loppis gubben i Hjo.
Ett länge efterlängtat halv måne bord som samtidigt är ett slag bord.
Den är också i samma färg. Har samma funderingar om den men den blir nog vit ska du se. Jag tror att alla dessa svarvade detaljer kommer fram på helt annat sätt.

Ska målar tvätta ikväll och grunda och måla första lagret imorrn.
På fredag så kommer våra kära vänner och sen ska vi ha 3-års kalas här hemma för våran Ida på söndag.
Nej nu måste jag frysa ner alla nybakta bullar och åka iväg jobbet och lämna kommande arbets tiderna.
Man måste ju jobba för att kunna handla roligheter ;)
Eller hur ?

Ha EN JÄTTE FN KVÄLL !

Halein Sirpa

Marie sa...

Jättefint skåp Jenny, blir spännande att få se var det hamnar!

Kram Marie

Jenny sa...

Hihi, alltid detta dilemma ;) Ja, vänta så blir det naturligt efter ett tag hur man vill göra. Jag väntade med mitt soffbord och det är jag väldigt nöjd med idag!
Låt skåpet "bo in sig" så känner du nog hur du/ni vill ha det :)
Ha en fin kväll, kram Jenny

Livet på Vestergård sa...

Ja nu blir det spännande att se var det hamnar :)

millandante sa...

Så fint skåp!!! Och... vitt eller ej... Du får börja utan och ta till penseln när du tröttnat;)

Du har så fint kök, som gjort för den nya tallrikshyllan!!

Kram

A House With A View sa...

Oj vilket charmigt skåp!! Vilket fynd!!!!! Jag tycker nog att det ska målas, men i vilken färg beror på omgivningen omkring skåpet, vitt, ljusgrått eller varför inte bryta av helt med en stålgrå/svart färg, det kan faktiskt lyfta ett helt rum!! Jag tycker att lindblomsgrönt eller grönt med mycket grått i är supersnyggt också!! Men som sagt, det måste funka med resterande möbler och bilda en enhet med resten i rummet!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Bella sa...

Vilket charmigt skåp!! Ett riktigt fynd tycker jag som jag hade målat vitt om jag varit dig :)

Ska bli kul att få se hur ni gör och vad det kommer användas till!

Kramar Bella

Kristina sa...

Vilket fint skåp!Jag hade målat det vitt men det är fint som det är också. Tänk vad man kan hitta på blocket! Fantastiskt!
Ha det så fint!

Therese sa...

Vilket uuunderbart skåp, du/ni har verkligen ögon för fynd. Måla elelr ej, oavsett vad ni väljer blir det nog bra. Det där med att måla beror helt på omgivningen, jag hade ett brunt skåp som var så fint i brunt så länge det stod i rätt miljö, men nu mot grå vägg blev det inge vidare så då åkte vita penseln fram... Lämnar en drös kramar å blir sugen att se vad blocket har att erbjuda i mina trakter... KRAM

alegni sa...

jag har ju lite svårt för möbler i den färgen (har målat om eller gjort mig av med våra gamla i fulfuru), så jag skulle nog måla det. svart eller vitt.
kram
ingela

Hildas hem - Sofia sa...

Ett mycket fin blocket-fynd! Jag har ett liknande, men dock utan glasdörrarna och så är det i lite mörkare ek och vi har det till att dölja fula apparater under tv:n :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Vintage House sa...

Hej
Ett mysigt skåp ska bli kul och se vad som händer med det!
kram
sandra

Carin sa...

Hallå vännen! Ett riktigt "Kråkereds-skåp"!!! :D

Kommer bli fint hur du än bestämmer dig för att göra! Jag själv kan vara lite mesig vad det gäller att dra färgpenseln över vissa saker, då jag får en känsla av att jag "förstör" orginalet.... Men jag tror alldeles säkert att det kommer göra sig som vitt!

Kraaam Carin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett jättefint skåp, jag skulle måla vitt. Fast ska Peter ha det till whiskey skulle jag vara lite vågad och måla svart, sen skava av lite färg med en kniv så det ser gammal-målat ut.
Kramar
AnnaMaria

A Cup Of Emilia sa...

Vilket fint skåp Jenny! Jag hade haft det avlutat ett tag och känt efter hur jag skulle vilja göra med skåpet. Den får liksom "bo in" sig lite :)

Kramar från Emilia

Jenny sa...

Vilket fint skåp! Känns som att det är fint vare sig du målar det eller inte, men det är väl för fint för att ha whiskey i!!!

Kram,
Jenny

Lilla Majken sa...

Det var ett fint skåp du har fått tag på! Ja, det är nog så att det beror på vad du har runt omkring. Som AnnaMaria sa så skulle det bli fint svart. Det säger jag som målar nästan allt vitt.

Kram Therese

Skogslyckan sa...

Vilket spännande skåp/kommod. Så fint att pynta i överdelen. Som vanligt säger jag måla men inte vitt. Men du skall göra det som passar bäst hemma hos er... Ha nu en mysig helg!
Kram Pia

Industri house sa...

Hej jenny!! Så läckert skåp, svårt det där om du ska måla det...Det kommer bli lika fint vad du än bestämmer dig för :))Ha det gott, kram jessica.

Ardisia sa...

Oj vilket fynd! Du hade tur som hitta skåpet, såna är så lättplacerade.
Skåpet är fin som det är, men ser det ljusgrått framför mig? eller vitt aningen brutet mot grönt?

Ser fram emot & se vart det hamnar & hur det blir!
Trevlig helg på er med!
Kram Mia

Fru B sa...

Titta gärna in hos mig och var med i min utlottnin. Passar samtidigt på att önska dig en riktigt lugn och skön helg!

Fru B sa...

Så synd att du inte kunde lägga till dig som följare : ( Under "utlottningarna" finns "Följare av Fru B´s blogg"... provade du där?