söndag 6 november 2011

Nytt i köket!

Gokväll i stugorna!

Nu har tallrikshyllan jag köpte hos Julias vita drömmar häromsistens kommit på plats! Vi hängde den på murstocken i köket, där passar den bra tycker jag.



På bilden nedan ser ni en glimt av vår nya spis och diskmaskin som inhandlades tidigare i veckan! Skönt med nya grejer, de ska förhoppningsvis inte krångla än på länge:)


I dag har jag varit på auktion i Horla utanför Alingsås. Jag ropade in en fin spegelbyrå och två stolar i Carl Larsson stil! (Har inte hunnit fota dem än så jag får visa dem senare:)) På auktionen träffade jag min goa bloggvän Annelie/Hemlyckan och hennes man Christer, det är alltid lika trevligt att få prata lite med dem:)

Tack för alla kommentarer! Jag har knappt hunnit sitta framför datorn i helgen så jag ligger efter med att besöka er andra.. får ta igen det under veckan som kommer!

Ha det bra allihopa!

Kraam Jenny♥♥

35 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Den är riktigt snygg, jag har kikat och trånat efter den jag också- dock till barnens rum :)
Hoppas din vecka blir finfin!
Kramar Helena

Jenny sa...

Åh, så snyggt det blev när den kom på plats! Jag har köpt en på loppis som ska målas i morgon ;)
Jättefint i köket, skönt med fungerande grejer kan jag tro.
Kram Jenny

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Åh så jättefin tallrikshylla, vill oxå ha en sådan! Ni har ju såå fint kök!:) Mitt kök är oxå ganska fint men det är såå litet...*fniss*

Skönt med ny diskmaskin å spis kan jag tänka mig....:)

Ha en fin kommande vecka!

Kraam Izabell

Susanne sa...

Så fin den är och passar perfekt där ;))
Snygga rostfria grejer skymtar jag me...härligt med fungerande produkter ;))
Ha en bra vecka...
kram susanne

Fru B sa...

Så fin den är! Ja, jag hoppas verkligen att du tittar in till oss andra här i bloggvärlden och ser hur vi har haft det! KRAM

Hildas hem - Sofia sa...

Åh, vad kul att du var i Horla! Jag hade planer på att åka dit igår men det blev andra planer. Vem vet, kanske ses vi där någon annan gång :)

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Jenny !

Tosi hieno ja paikkakin hyvä :)
Kiva kun on tyytyväinen ostoonsa. miksikähön tämä suomen kielen kirjoitus on näin hankalaa vaikka suomalainen onkin? :)

Toivottavasti sinulla on ollut hyvö viikonloppu.
Hauskaa maanantaita. nyt pitää alkaa valimistumaan maanantaihin. Ida lähtee ihan ensimmäistä päivää päiväkotiin. Inskolning.
Outoa ku ollut mamman kans kotona 3 kokonaista vuotta...en raskis jättää.....

Kuullaan taas ! Halein sirpa

Mys och hemtrevnad sa...

jättefin tallrikshylla. Det vill jag med ha en...kramis semlan

Fånga dagen sa...

Hej härliga Jenny!
Vad fin tallrikshyllan blev, passade ju utmärkt där.
Ja förresten du har ju ett härligt kök förresten så det mesta gör sig väl bra där.
Vad kul med auktioner, ska bli spännande att se dina inköp.
Men ha nu en riktigt rin vecka.
Kram på dig
Lena

Titta in hos Thess sa...

Ååå vad fint det blev!!!jag skulle så gärna vilja ha en i köket men det finns som sagt ingen plats =(
Hoppas veckan blir bra.(vitvarorna passade verkligen bra.)

Kram Thess

Unknown sa...

Fint blev det med hyllan, visst är det kul att få pyssla lite nytt när man städar liksom.

Tråkigt att behöva köpa nya kökmaskiner men ni måste väl vara nöjda, det blev ju kanonsnyggt och passar perfekt till övrig inredning.

Sen är det minsann lite extra kul att diska och laga mat när det är nytt och fräscht, det kan ni ju leva på ett bra tag till. =)

Nu väntar dagens latte för mig och sen är det tvätt och strykdag framför tv:n.

Stoooooooooor Kram

Unknown sa...

Där passade den väldigt bra. Vad skönt med nya köksmaskiner och snygga.
Kul att du fyndade lite på auktionen, hoppas vi får se ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Färjtorp sa...

Finfint blev det!! Du har ju så snyggt kök!

Ha en fin vecka.
Kram Johanna

Carin sa...

Übernice! Passade perfekt! Härligt med nya vitvaror, även om dom gräver hål i plånboken... ;-) I Finabo investerade vi i nytt för tre år sedan till jul, så jag hoppas att dom håller lääääänge till... Hi hi....

Ha en bra start på veckan! Kram Carin

Therese sa...

Hyllan gjorde sig perfekt i ert fina kök <3 Ha en fin vecka! KRAM från Sockenvägen

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ni har så fint kök!!! Och hylla hamnade på helt rätt plats, supersnygg är den!!

Kul att se bilderna i förra inlägget!!
Kram och ha en bra vecka!!!

promenader på landet sa...

Så jättesnyggt ni har det i köket,gillar särskilt golvet:) Tallrikshyllan blev också såå fin! Må så gott kram Maria

Anneli sa...

Passade perfekt där på murstocken!
Hyllan är ju som gjord för den platsen...

Gillar färgen på väggen i ert kök, vilken är det?

Jättekul att träffa dig igen och stort Tack för hjälpen med skåpet!
Hälsa och tacka Peter.....
Din byrå var ju underbart fin, vad tyckte Tindra?

Hoppas vi ses på Söndag ,
Kram Anneli.

skifferhuset sa...

Å vad fint med hyllan där! Köket är så fint! Ska bli kul att få se auktions sakerna du ropade in! Kram iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin spis och diskmaskin, snyggt till det vita. Och tallrikshyllan är super, ångrar lite att jag inte köpte liknande modell.
Kramar
AnnaMaria

Postadress Torslanda sa...

Snyggt, snyggt i köket :)

Anonym sa...

Vilket fint kök du har...

Kram Birgitta

Vita små hjärtan sa...

Snyggt! Tallrikshyllor är så dekorativa. Jag är så glad att jag har en.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Tina sa...

Vill ha, får nog snickra ihop en så snart som möjligt! Så snyggt!

kram

ååååååååå sa...

Såå fint det blev! :)
Jättemysig hylla...och ni har ju så himla fint kök.

Ha de bäst!

Kram Verra

vadmalen sa...

Fin spis o diskmaskin o hyllan är oxå fin.
Kram
Birgit

Felix sa...

Så fint det blev med tallrikshyllan! Den passar bra där!

Hösthälsningar
Elisabet

Lilla Majken sa...

Superfint kök! Tallrikshyllan passade perfekt där!!!

Kram Therese

Vintage House sa...

Hej
Den blev kanon där:)
så kul att du kom hem med lite från auktionen...
kram
sandra

Ardisia sa...

Hej Jenny!
Kaunis keittiö, lautashylly on löytänyt aivan oikealle paikalle!

Jag har också vart på auktion i Horla nån gång länge sen. Kul med lite fynd =)

Ha en toppendag!
Kram Mia

Liza sa...

Så fint det blev med hyllan!
Vilken fin kristallkrona du ropat in, måste nog åka på auktion en dag! =)

Ha det bra!

Kram Liza

Nyanser av vitt sa...

Superfin och passar ju perfekt där.
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen. Ja jag önskar också att jag hade mer tid just för bloggandet men men...
Sköt om dig
Kram Agneta

Malin sa...

Hej!

Härlig hylla! Och roligt med fynd från Auktion, hade svärmor där på span men det jag ville ha blev för dyrt. Det kommer flera tillfällen.

Ha en bra vecka, Kam Malin

Happy Gunhild sa...

Vilket mysigt kök ni har! Inspiration :) Modigt med rutor, och snyggt!Jag gillart :)