torsdag 3 november 2011

Teaterbesök!

Hej på er!

Idag har jag, Peter och Tindra varit på Lorensbergsteatern i Göteborg med min kära systerdotterVera! Det var en väldigt förväntansfull liten tös vi hämtade upp i eftermiddags för hennes första teaterbesök någonsin:)

Vi såg föreställningen Bamse och världsmästaren i elakhet. Vera verkade tycka att det var spännande, hon höll hårt i min hand till en början men efter ett tag viskade hon i mitt öra att "de har bara klätt ut sig". (Hon gick inte på sin mammas ord om att det var den riktige Bamse vi skulle se,hihi!;)). Efteråt gick vi på Mc Donalds och åt hamburgare och glass. Det var en trött men glad tjej vi återlämnade till sin mamma och pappa nu ikväll:)


Tindra är jättegullig mot sin lilla "låtsaskusin" Vera och tog väl hand om henne på väg till teatern!


Moster Jenny (eller "Nenne" som jag kallas av syskonbarnen) med favorit-Vera! :)


Dessa två bilder är lånade från Lorensbergsteatern.se



Imorgon ska jag äntligen till frissan, ska bli skönt att få håret klippt och färgat! Funderar på att göra det mörkare istället för de ljusa slingorna jag kört med de senaste 100 åren typ;)

Ha en trevlig fredag Kära Vänner!

Kraam Jenny

26 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
vad mysigt med lite teater:)
ha det så gott
kram
sandra

Susanne sa...

Mysigt att gå på teater ;)) Så söta tjejer och du me Jenny!!
kram susanne

Anonym sa...

Kul med teater! Alltid roligare att se något "live"!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Jenny !

Vad mysigt med Teater besök...hon ser så stolt ut. ;) Vad härligt att kunna unna barnen...och göra dom glada. Hur gammal är lilla Vera ? Hon ser ut att vara ungefär som våran lilla Ida. Eller hon är ju ganska så stor och fyller 3-år nu i november.

Härligt med frissa besöket. Jag ska också boka ek tid idag. jag får knappt genom hårborstet längre ;)
Men jag ska också färga det mörkt ;)

Ha en jätte fin helg ! Kramar Sirpa

Mjuka sa...

Åh vilket bra tips Jenny!
Så fina tjejerna är.
Ha en fin helg!
Kram Malin

Norrfrids Eija sa...

Vilka fina tjejer på teater, alla tre!

Fånga dagen sa...

Halloj Jenny!
Vad kul med teater, det förstår jag var uppskattat. Det är sånt jag saknar häromkring, inte ofta det är något spännande att gå på.
Härliga bilder du, ni ser så mysiga ut.
Det här med bröllop du det är lustigt det, man skjuter på det hela tiden, men men den som väntar på något gott......
Ha en fin helg nu
Kram Lena

Nyanser av vitt sa...

Visst är det mysigt att gå på teater med barnen vännen. önskar dig en fin helg. Ska bli spännande att se om det blir en brunett av dig :O)
Kram Agneta

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Det är alltid trevligt att få gå på teater.
Idag ska jag färga mitt hår rött, hoppas att det blir bra för jag ska jobba i eftermiddag;)
Ha en fin helg!
Kram Anette

alegni sa...

vilken snäll moster hon har, vera, och vad söta ni är alla tre!
kram och trevlig helg!
ingela

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så lång Vera blivit, jag tycker nyss hon satt på golvet hos dig med en nalle. Det är söta tjejer som gick på teater, syns att dom gillar varandra.
Och slå till på mörkare hår, det är jättesnyggt på hösten.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Mys och hemtrevnad sa...

visst är det härligt att gå på teater ibland...lyckos lilla vera som har en så snäll faster...kramis semlan

Mys och hemtrevnad sa...

moster...

Anonym sa...

Vilken tur att moster Nenne finns,det måste varit en upplevelse för Vera att gå på teater.Ett tips om du ska färga håret lite mörkare,lite röda slingor i skulle du nog passa dej. KRAM! Moster.

Carin sa...

Ååå... Så mysigt! Vilken kväll för lilla söta Vera! Och vilken tur att hon har en så gullig moster som tar med henne på teater!!!

Och du kommer säkert göra dig alldeles ypperligt som brunett! :D

Kram från en annan brunett... ;-)

HannasHörna sa...

Hej! Det låter mysigt. Ha en fin helg! Kram

Norregård sa...

Så söta Ni är Alla Tre:))

Kram Malin

Unknown sa...

Nämen gud vilka sötnosar, alla tre. ;-)

Vilken underbar kappa Vera har, nästan Odd Mollystuk.

Nu drar vi till Linköping. =)


Ha nu en riktigt kanonmysig Allhelgonahelg på Kråkered!


Jättekramar till Er alla!

himlaverket sa...

sötaste barnen....
å Bamse blir man aldrig för gammal att gilla;)
trevlig helg, Ulla

Titta in hos Thess sa...

Vad härligt med teater,det gör man inte föt ofta.
Hoppas du får en skön helg.

Kram Thess

Vad skönt att gå till frissan.

Postadress Torslanda sa...

Vad mysigt med teater och Bamse. Fina bilder!
Önskar dig en riktigt skön fredagskväll!

Älskade pion sa...

Mysigt att få gå på teater med goa moster.;)Ha en skön helg vännen.Kram Ulrika

Anonym sa...

Det var länge sedan jag var på teater..

Kram Birgitta

Tina sa...

Jag älskar Lorensbergs teatern, hela lokalen och allt är så trevligt!

KRAM o ha en go söndag!

Jenny sa...

Halloj!
Det ser jättemysigt ut! Jag funderar också på att ta med mina systerdöttrar på teater, de är 4 och 5, hur härliga som helst.
Spännande med frisörbesök, själv var jag häromveckan... Alltid kul med lite annorlunda, själv klippte jag lugg ;)
Ha en bra start på veckan, kram Jenny

Unknown sa...

Hej vännen!
Vad kul att se dig på lite större bild :)
Hoppas allt är bra med er, vilket snyggt kök!!! Snart kommer det bilder från ett nytt flyttkaos... Jag bara önskar att de hinner måla om innan vi flyttar in. Det hade underlättat *fniss*

Stoora kramar!