lördag 4 februari 2012

Lite jobb i övre hallen..

..har vi hunnit med idag!

En "före-" bild, ser fram emot när jag kan visa er det färdiga resultatet så småningom:)


Peter har sågat och spikat..


Medans jag har grundmålat fler pärlspontspaneler. Gästrummet (som också ska renoveras så småningom..) har blivit målarverkstad!


Grundfärgen vi använder innehåller shellack så vi slipper kvistlacka panelerna innan..alltid nått:)


Här är förresten dörren till vindsförrådet vi köpte på Hus till Hus i Alingsås häromveckan. Den måste nog målas om men jag gillar den svagt gröna färgen, vi ska se om vi hittar en liknande nyans.


Den ska ersätta den lilla vita tråkiga dörren vi har idag som man ju knappt kommer in igenom;)


Ikväll har vi varit i Göteborg hos min syster och hennes familj och ätit god middag och tittat på melodifestivalen, riktigt trevligt:) Vi tyckte att Dead by April var bäst (Vera gillade Sean Banan oxå;))!

Ha en skön söndag allihopa!

Kraam Jenny

31 kommentarer:

Tina sa...

Den där färgen ser väldigt lik ut min, målar lite smått hemma..
Så fint det blir, toppen!

Kram o ha det gott i kylan

Susanne sa...

Så fint det blir Jenny, blir spännande att se resultatet sen ;)) Vilken fin dörr ni hittade!
Ha en bra dag..
kram susanne

Villa Vinkelhaken sa...

Vilket jobb ni gör, ska bli roligt att se resultatet sen! :)

Ha en skön söndag!
Kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin dörr, och den gröna färgen passar så fint ihop med vitt. Du får ta hem färgprover och kolla.
Jag är nog knäpp för jag gillade Torsten bäst!! Och så Helena B, tyckte hon var en bra programledare.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

VITA NYANSER sa...

Vad spännande, och det ser jättefint ut!!!

Kram L-L

STENLYCKA sa...

Vad flitiga och duktiga ni är,vilken bra färg så ni slipper kvistlacka. Tänk om jag hade vetat det för några år sedan när vi kvistlackade all ny panel i kökstaket.
Vilken härlig färg på dörren, hoppas ni hittar en liknande nyans, såg hos Tina med bloggen The Shed att hon målade med en nyans som hette Bell light som såg nästan likadan ut som den på er dörr.
Ha en fin söndag!
Kram Raina

Unknown sa...

Sååå himla snyggt det kommer bli och jag tror färgen på dörren kommer bli bra som den är.
Vilket passande inlägg, jag och min jobbarkompis letade efter just den färgen igår på google men hittade den inte ;). Stort tack för hjälpen.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Nyanser av vitt sa...

Den gröna färgen är ljuvlig vännen. Vad mysigt med middag och festival tillsammans med nära och kära. Ha en fin söndag.
Kram Agneta

Millygarden sa...

Kul att få följa och som jag skrivit i mina blogginlägg före och efter så här det så himla kul efteråt att se vad man gjort...man glömmer så fort.

Ha en fin Söndag!
Kram Marina

Karin - Mina Rum sa...

Kommer att bli toppensnyggt där uppe i hallen. Jag jobbar också uppe i hallen/allrummet nu i helgen.

Ha en fin söndag. Kram!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Vad ni kämpar med hallen på övervåningen...snyggt kommer det att bli:-)
Visst ska det vara gamla fina dörrar med speglar i.
Ha en fin söndag, vännen!
Kram Susanne

Vintage House sa...

Ser ut att bli kanonsnyggt och vilken läcker dörr, så jag gillar det gröna dörren...
ha en mysig söndag
kram
sandra

Snäckskalsdalen. sa...

Oj, det kommer att bli supervackert! Så duktiga ni är!
Agneta kram

Nylyckan sa...

Gud så roligt att renovera lite. Det kommer att bli hur fint som helst. Här händer det inte så mycket på den fronten. Börjar att bli sugen på att göra iordning gamla lekrummet nere. Vi få se... Ha det så bra Jenny! Kramis

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperJennyPenny
Woow....vad ni grejar....passar ju bra nu när det är så kallt :)
å missa nu inte,,,,,,

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter....
redan 97fina bloggar med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Jenny sa...

Så kul att få se före- och underbilder... Det blir nog hur fint som helst!
Jag tyckte Loreen var allra bäst, men DBA kom som god tvåa ;)
Ha en fin start på veckan, kram Jenny

Unknown sa...

hehe...fnissar lite åt er lilla vindsdörr, den såg verkligen inte stor ut.

Tror nog den nya dörren blir kanon, stooor skillnad.

Shellack i grundfärgen har jag hört om, det låter jättebra. Påminn mig att jag ska fråga dig om ett år huruvida det fungerar.

Jag litar inte på något nu för tiden och tar det säkra före det osäkra, i alla fall i taket som är avskyvärt att behöva måla om.

Ska bli spännande att se färdigt resultat, men nog är det väl kul att hålla på?

Själv är jag inne på möbelmålning för tillfället, håller på med ett skåp och sen blir det en skolbänk och lite hyllor.

Just nu har förkylningen som drabbat de andra hemma här tagit mig i besittning.

Ha nu en mysig vecka på Kråkered!

Kraaaaam

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Ska bli så spännande att få se resultat, du har så fin smak till allt! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Livet på Vestergård sa...

Ska bli spännande att se det färdiga resultatet!
Kram Kicki

Caroline sa...

Hej vännen!
Åhh vad härligt att få det så fint! :-)
Härligt att också ha ett helt rum extra som tillfälligt målarrum! När vi fixar så blir det liksom "i huset" och det är inte alls smidigt...
Kram!!

Kristina sa...

Men vad flitiga ni är! Den färgen är heltsuverän, smidigt och bra! Det ser ut till att bli ett fantastiskt resultat, och vad fint det blir med den nya dörren!
Och grattis till Sallys hus!
Ha en fin kväll!
Kram Kristina

Photo by Maria sa...

ja det gäller att inte vara tjock om man skall igenom den dörren.. Blir snyggt med nya dörren och den vita panelen..

Kram Mia

Vardag och flärd sa...

Kul att ni är igång, nu går det säkert undan! Dörren är så fin, blir snyggt till pärlsponten!
Kram Eva

Hemmavid sa...

Hejsan Jenny!

Oj, vad ni jobbar på! Kommer säkert att bli kanoners när ni blir klara. Skönt att kunna använda gästrummet som målarverkstad, underlättar massor om man har ett ställe som man kan hålla till på och inte behöva plocka undan hela tiden!

ha en fin söndag!
Kramen Jenny

Nyanser av vitt sa...

Tack söta. De är faktiskt riktigt snygga :O)
Sköt om dig
Kram Agneta

Vita små hjärtan sa...

Härligt att va i renoveringstagen!!!!!
Dörren var så fin..
Ha en fin kväller.
Kram Agnetha

Lisa sa...

Hej fina..Så häftigt att följa er renovering. Färgen på dörren var underbar. Kommer bli superfint. Nja jag hoppas nog att den där Dead by April gör som de låter och försvinner för det var mest bröölll..;hhahhaha,,flåt. Gillade nog Euforian bättre. Men nu önskar jag dig en fin vecka..

Kram Lisa

ååååååååå sa...

Åh så fint det kommer att bli :) både med panelen och den fina dörren .
ser fram emot resultatet sen!

Kram Verra

promenader på landet sa...

Vad händig han är din Peter:) det ser ut att bli jättesnyggt!! Må så gott kram från vännen Maria

Sallys hus sa...

Hej hej!
Nu har jag mailat dig..;)

men ååå så fint det komemr bli..
Sån grundfärg visste jag inte att det fanns...vad bra!! Måste jag testa nästa gång det blir dags att måla...

Mysigt med middag och melodifestivalen...
Kram o ha en ny fin vecka!
Katarina

Anna Stenberg sa...

Underbart med före- efter bilder!!!