lördag 18 februari 2012

Pärlspont..

Gokväll i stugorna!

Idag har vi passat på att jobba lite i övre hallen igen. Peter skulle ha åkt på "grabbhelg" i Strömstad men den blev inställd pga sjukdom (krya på dig L!) så det fick det bli hemmafix istället:)

Vi har tyvärr fått riva mycket av den gamla pärlsponten där uppe då den var i för dåligt skick..Synd, hade varit roligt att behålla originalpanelen. Å andra sidan ska vi passa på att isolera väggarna nu när vi har chansen.

I köket har vi i alla fall kvar lite av originalpärlsponten från när huset byggdes:)


Om vi gör om köket någon gång (att drömma kostar ju inget;)) vill jag nog måla pärlsponten vit istället..



Ska se om jag får till lite bilder från hallen imorgon:)

Ha en skön söndag allihopa!

Kraam Jenny

28 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det var jättsnyggt med den färgen ni har. Bryter av så fint. Vi hade också tänkt att spara originalet i hallen, men vi var tvungna att räta upp väggar och tak som var så sneda. Synd men så är det med gamla hus.
Ha toppen söndag
Kram
AC

Unknown sa...

God morgon Jenny!
Förstår att ni gärna hade sparat den gamla panelen men inte ofta dom är i bra skick. Du har tur som har den i köket.
Ha en skön söndag, kram Ing-Britt

Anna sa...

Pärslpont är så vackert! Härligt kök ni har!

Susanne sa...

Så kul att ni fick lite jobb gjort ;)) Jättefint med pärlsponten och färgen i köket är fin men visst vitt skulle säkert bli bra, blir det vitt i hallen? Är det en originalfärg ni har i köket?
ha en bra dag
kram susanne

Fånga dagen sa...

Hej goa Jenny!
Självklart ska man vara rädd om det gamla och pärlspont är ju så vackert.
Det var väl mysigt med hemmafix också.
Här har det snöat lite så nu blev det helt vitt igen trots att det regnade först igår. Nu blir det promenad. Ha en fin söndag kära du
Kram Lena

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Guud så fint ni har det Jenny! Som klippt och skuret ut ur ett inredningsmagasin!:-)Bra att ni kan isolera väggarna iaf...:)

Ha en skön söndag!

Kraam Izabell

Fröken Tindra sa...

Det var ju på gott och ont att ni fick riva den gamla panelen! Men det kommer att bli så bra till slut ändå.
Vi var en tur till IKEA igår kväll. Vi både hittade lite saker och fick lite idéer. Alltid kul!
Ha en fin dag!
Kraaam!

Livet på Vestergård sa...

Så fint ni har det! Snyggt med svarta köksstolar till allt det ljusa.
Kram Kicki

Sara sa...

Ser jättefint ut =)
Kan man ha för mycket pärlspont? ;)
Vi har tyvärr bara pärlspont i farstun men ja drömmen finns ju att vi ska sätta in det i köket oxå...
Hoppas att du får en trevlig söndag.
Kramar ifrån mig

Anonym sa...

Hmmm... pärlspont är en fläkt från forna dar men det är INTE vitt. Tyvärr, vitt har inget gemensamt med äldre svenska lantkök. Fin färg ni har tycker i alla fall
Skorpan

Rose Garden Malevik sa...

Hej Jenny Penny
Såååååå fint ni har det,,,,,,
förstår att du gillar å pyssla :)
å missa nu inte.....

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
redan 97fina bloggar med
VÄLKOMMEN :)
HåkanBråkan

Nyanser av vitt sa...

Vad fint du har det hemma och visst är det fräscht med vitt. Ha en fin söndag
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är jättefint med pärlspont, och jag tycker det är fint med lite färg också. Ska bli roligt och se hallen sen.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Mormors gård sa...

Hej!
Vilken härlig blogg jag hittade här! Ni har ett alldeles underbart hem, jag tittar gärna in igen!
Söndagskram, Jessica

Lise B sa...

Vi har latt mesteparten av perlesponten (perlestaff på¨norsk) stå i huset vårt i skogen, men vi bor der jo ikke til hverdags, så da er det ikke så farlig med at den ikke er like godt forankret i tømmerveggen alle steder. Jeg liker farger jeg, og synes ikke alltid at alt skal være hvitt. (Sier jeg, som har et helhvitt hus i byen, men det er bare for å få plass til alle fargene på bilder og møbler) Bildene lyver kanskje litt, er det mosegrønt, eller er det oker? I alle fall synes jeg dere har det så utrolig fint! Vi satt ved frokosten i dag og lurte på om vi skulle kjøpe oss noe ved sjøen, men to hus er antakelig nok... Ha en riktig fin søndag!

Elna sa...

Vad fint du har. Lugnt och behagligt, det gillar jag. Du får ha en fortsatt bra helg.

Kram

Niina sa...

lovely home,lovely blog! <3

Tina sa...

Så fint du har det!
Pärlspont är fint men jag har börjat snegla lite på v-panelen. Lite tuffare och lite nytt, kände jag.
Jag befinner mig nog i en industriell-vintage period..

kramkram

Lotta sa...

Hej!
Trevlig söndag till dig!
Jag tycker färgen ni har på pärlspotnen är gammeldags och fin, passar i ett äldre hus som ert.
Kram Lotta

Hemmavid sa...

Hejsan!

Hoppas att ni haft en fin helg!

Charmigt gammaldags pärlspont ni har i ert kök!

Kramen Jenny

Unknown sa...

Hejsan!

Här är fler som haft arbetshelg, vi har städat tvättstugan från topp till tå och det tog sin lilla tid.

Ser fram emot bilder på hallen och visst är det roligt med originalpärlspont men går det inte att spara så är det ju bara att gilla läget liksom.

Ert kök är fräscht och modern men jag vet ju hur det är, man vill ju alltid förnya sig. Ja i alla fall efter några år, fast egentligen är nog alla planer nästan roligare. Nästan i alla fall. ;-)

Ha nu en härlig vecka, vi har sportlov!

Kraaaaaam

Vardag och flärd sa...

Ni har ett fint kök - men man drömmer ju alltid om att ändra!
Kram Eva

ååååååååå sa...

Ni har superfint kök! :)
Inget fel på färgen tycker jag.

ska bli kul att se hallen sen.

Kram Verra

Rosa i huset i vitt sa...

Den färgen passar jättebra... skulle inte jag måla om

Ha en bra kväll

Kram Rosa

Vita små hjärtan sa...

Drömma.....det är gratis! Tycker att du har det så fint som du har det!
Ha en mysig kväll.
Kram Agnetha

Lilla Källängen sa...

Åh vilket härligt hem ni verkar ha, ljust och fräscht...verkligen jättefint! Men pärlsponten som ni har nu tycker jag är jättefin, behöver inte alls målas om i mitt tycke :)
Trevlig kväll
Anneli

Jennys gömma sa...

Vilket vackert kök ni har! När vi gör om köket härnäst, vill jag ha ett sådant rutigt golv! Ha en bra ny vecka, kram Jenny

Dagar av lycka sa...

Vilket urläckert kök ni har! Tycer att färgen på pärlsponten är fin som den är dock!

Kram
/Anna