söndag 5 februari 2012

Populäraste platsen i huset..

..i dessa kalla tider är framför kakelugnen om vår katt Gösta får välja! (Även jag gillar att sitta där och värma mig, är så frusen av mig;))  Där kan han ligga tills han är alldeles kokhet i pälsen:)


Om Peter inte är tillräckligt snabb med att tända en brasa när vi kommer hem från jobbet på vardagarna får han sura ögonkast av Gösta*fniss*


Kakelugnen var en bra investering! Nu på vintern eldar vi nästan varje dag, speciellt som vår pelletspanna har börjat krångla sen kylan kom..typiskt!



Ha en trevlig vecka allihopa!

Kraam Jenny♥♥

46 kommentarer:

Felix sa...

Så härlig Gösta är! Den där platsen verkar varm och skön! Men Tiger hälsar och undrar om du inte kan ställa dit en korg eller kudde till Gösta så att han slipper det hårda golvet...?

Tur att ni köpte en annan dörr för den gamla var inte mycket till dörr... ;-)

Grattis till vinsten du med!

Vinterhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Samma här hemma, det är en populär plats.
Å så fin den är, gillar den där modellen med midja.
Ha en bra start på veckan.
AC

Tina sa...

Jag bor framför kaminen nuförtiden, hörde också att bränderna ökat nu när så många stödvärmer i sina värmekällor..
Missen ser verkligen ut att trivas!

kram o ha en bra dag

Vintage House sa...

fantastiskt härligt med en kakelugn önskar en men nöjer mig med en öppenspis så länge....
kram
sandra

Livet på Vestergård sa...

Skönt med riktig värme när det är oväder ute! Vi har snöstorm i dag, men kylan har gett med sig äntligen.
Kram Kicki

Villa Vinkelhaken sa...

Jag förstår att de är en populär plats! :)

Ha en fin måndag!
Kram Jenny

Villa Carl Larsson sa...

Ja det är helt underbart. En kakelugn ger ju bra mycket mer värme än tex vår braskamin. Ja jag menar den värmer upp och värmer länge. Våran är mest för mysfaktor och ger värme när man eldar och en bra bit in på kvällen. Jag älskar det och ångrar inte en sekund att vi valde att sätta in en när vi byggde huset. Visst är det mysigt.

Han är för söt eran Gösta hihi. Så mysigt han ser ut att ha det där framför brasan. Den är så fin er kakelugn också. Passar utmärkt i ert hus.

Hoppas du får en riktigt bra vecka Jenny. Kram från Josefin

Villa Carl Larsson sa...

Jo, jag glömde säga; vilket enormt jobb ni lägger ner i övre hallen i huset. Men OJ vad fint det kommer att bli sen. Ska bli väldigt spännande att få se.

Kram igen

Älskade pion sa...

Håller helt med Gösta jag.;)Det är UNDERBART med värme.;)Vi tände våran brasa här igår,ljuvligt.Kram på dig go vännen.Kram ulrika

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hihi vilken sötnos Gösta är!:-) Och vilken gran kakelugn ni har!!! Vi ha!:D

Blackie, vår äldsta katt gillar att ligga i hallen, på klinkersen där vi har golvvärme..:-)

Ha en bra start på denna nya veckan!:)

Kraam Izabell

Fånga dagen sa...

Ha ha Jenny!
Så ser det ut framför vår braskamin också varje dag.
Vilka mysiga katter vi har.
Men vilken fin kakelugn, den ger ju underbar värme förstår jag och är helt nödvändig i dessa tider.
Jag vill önska dig en riktigt bra vecka nu.

Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Det finns inget som är så härligt som en riktig brasa i vinterkylan! Där kan man sitta och mysa och bara titta på elden. Er kakelugn är jättevacker!
Kram Eva

Therese sa...

Så härligt med kakelugn, vår lilla gjutjärnskamin i källaren är inte så vacker, men ack så skön som komplement nu när vi haft uppemot 40 grader, då räcker itne jordvärmen riktigt till... Ha nu en fin vecka <3 KRAM

Pieni Lintu sa...

Tunnelmallisia kuvia! Mukavaa viikkoa teille! <3

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Haha vilken liten goding..:)
Ser underbart ut att ligga där och mysa i värmen från brasan!!!

Må så gott
Kraam Susanne

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad fint det blir i hallen!!
Kan tro att han gillar att ligga framför brasan!! The place to be!
KRAM!

Snäckskalsdalen. sa...

En gosig katt framför en kamin - kan det bli finare.
När jag blir frusen av mig, då skaffar vi kamin, men jag är av varmblod, jag. Men det är ju så mysigt.
Agnetakram

Unknown sa...

Kakelugn är sååå snyggt och ger en go värme. I vårt förra hus hade vi en på varje våning.
Så mysigt det ser ut när katten ligger där och värmer sig :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Unknown sa...

Hmm, min hälsning försvann??!
Jag skulle väldigt gärna ha en kamin nu, här är aaaaaaaskallt i min lägenhet!! Brrr....

Ha en underbar ny vecka och stooora kramen!

Anneli sa...

Vem skulle inte vilja tillbringa dagarna framför en skön brasa...............
ser mycket skönt ut!

Men idag är det faktiskt lite varmare ute, gott det.

Idag firar jag min födelsedag så jag har en del att pyssla med och egentligen inte tid att sitta här och blogga.
Men det är ju såååå lätt att fastna vid datorn........

Kramar till dig,
Anneli.

Smultronlycka sa...

Hej vännen!

Det var så längesen jag var in till dig!!
Hoppas ni alla har det bra!
Det går ju inte att ta miste på att Gösta har det gött :)

Jag skulle gärna kura ihop mig framför den fina kakelugnen jag också i den här vinterkylan ;)

Ta hand om dig!
Kram Anna

Jenny sa...

Katter är ena riktiga livsnjutare dom! De hittar liksom bästa platserna ... Vad fint ni kommer att få i hallen uppe, ser fram emot fler bilder framöver. Jag visste inte att det fanns färg med shellack i, det låter ju smart!

Kram,
Jenny

Lilla gårdshuset sa...

Åh jag skulle vilja ha Göstas plats *blink*.

Kramis/Heléne

Karin - Mina Rum sa...

Jag skulle gärna göra som Gösta! Speciellt om jag hade en så fin kakelugn att slänga mig framför. Det skulle jag verkligen önska att jag hade en. Någon gång kanske...

Ha en fin måndagskväll. Kram!

Mariette sa...

Hej Jenny!

Här eldas för fullt i kaminen också! Fast vår katt har inte kommit på att det är mysigt att ligga framför den! Hon tar soffläget i stället!

Ha det gott i kylan!

Kram Mariette

Millygarden sa...

Såhär års hade jag gärna varit katt och legat sådär framför kakelugnen......eller som björnen i ett ide.

Kram Marina

Postadress Torslanda sa...

Förstår att han trivs där. Vi har braskamin fast den ger inte riktigt så bra värme som gissar att ni får - och längre. Här är det lite mer år mysfaktorhållet. Ändå sååå skönt .Särskilt när det blåser polarvindar.

Min dotter gillade också Sean Banan. En generationsfråga tror jag ;-)

Ha en fin kväll!

Unknown sa...

Så mysigt han har det lille Gösta. =)

Jag avundas verkligen den där kakelugnen, så himla härligt att elda i och vilken värme det blir. Vi hade fläkt i vår där jag bodde förut så värmen spred sig till hela rummet snabbt som bara den.

Vi har ju öppen spis hos oss nu och det är också mysigt men så omständigt att elda i, måste ju passas hela tiden.

Ha nu en mysig kväll framför brasan med Gösta!

Kraaaaaaaaaam

Signe 1 sa...

men åh gösta vilken lyxlirare!!;-) är avis som tusan på eran kakelugn!!! kraam s

Lisa sa...

Hej söta. Tänk ibland skulle jag nästan kunna invadera ett hus för att få njuta av en brasa. Eller inta j´kanske de heter. Är svart av avund på dig, hahahaa.

Kram Lisa

Lilla Majken sa...

Hihi, vår hund ligger också och värmer sig på plåten. Härom veckan satte hon sig precis vid glaset som var varmt och brände svansen, stackarn. Det luktade bränt en lång stund efter det. Vi tycks har valt likadan kakelugn, jag är också nöjd med vår.

Ha det gott. Kram Therese

Bromans Bravader sa...

Mysigt med kakelugn. På min lista står kakelugn/öppen spis/kamin.. Projekt för hösten tror jag.
Kram Jannike

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad mysigt katten har det. Han har det bra han.. Ha en skön kväll. Kram Mimmi

Sallys hus sa...

Men ååå så fin!
Ja visst är det mysigt! Inget går upp emot en tänd brasa...så rogivande..;)
Vi trängs inte bara med katterna där...hunden älskar också värmen...fniss..
Va fin han är eran Gösta..
Kram o ha en fin tisdag!
Katarina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Riktigt härlig med en kakelugn, de ger ifrån sig sån underbar värme.
Vi har en braskamin, inte den vackraste och största men den fyller sin funktion :)
Ha en fin dag.
kram kram
Jessica

Lantligt i vitt sa...

Hej Jenny!

Otroligt vacker kakelugn.. förstår att katten trivs.. men det gör nog också ni!! :)

Så kul att följa er renovering i den övre hallen!

Önskar dig en fin dag!
Varm kram Sofia

Lantliga drömmar sa...

Här har vi haft stora problem med värmen :( Vi är en villaförening som gått ihop om bergvärme men det bara trasslar. Så här ska till nästa vinter in en fin kamin eller kakelugn. Nilla

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Ja tänk att katter gillar värme så mycket! Det där med pelletspanna som krånglar....känner jag igen! Under nyår la våran av helt så vi bar ver å eldade i en panna som absolut inte är gjort för det, slurp så vad det slut å nytt fick läggas in!Då är kaminer bra att ha!;) Kram Iréne

ååååååååå sa...

Förstår att Gösta gillar värmen från den fina Kakelugnen.:)
det är verkligen kallt ute nu.

Kram Verra

Carin sa...

Hi hi... Dessa kissemissar! Men värme kan dom tydligen inte få för mycket av! :D

Hoppas det ordnar sig med pannan... Brr.....

Kraaam Carin

Marie sa...

Det är samma här hemma. Framför kakelugnen är definitivt den bästa platsen nu när det är så kallt ute.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Nyanser av vitt sa...

Så underbart att ha en kakelugn vännen och Gösta myser som bara den :O)
KRAM

Titta in hos Thess sa...

Åå vad mysigt med kakelugn.
Det är väll det som saknas här hemma,för med dessa fönster blir det KALLT kan jag lova.
Hoppas du får en skön kväll.

Kram Thess

Fröken Tindra sa...

Klart att han vill ligga där och gotta sig. Lille vite ligger i en korg tätt intill elementet. Herr randig ligger på soffans ryggstöd och snusar. De är så mysiga. Var håller Elvira hus då?
Kram!

Kristina sa...

Hihi....så söt han är Gösta! och vilket tufft namn han har. Förstår att han trivs där i värmen. Vad trist med pelletspanna, tur att vi går mot vår och värme! Allt blir så mycket lättare då.
Ha en fin kväll Jenny!
Kram Kristina

alegni sa...

kul kisse ni har! :)
kakelugnen är det bästa som finns så här års! vi eldar varje morgon, så har vi varmt och gosigt i huset hela dagen, men svalare på natten. förr när vi eldade på kvällen, brukade jag svettas som en gris på natten, så den här nyordningen är mycket bättre. det funkar ju för att jag är hemma hela dagarna och vaktar elden.
kram
ingela