söndag 1 april 2012

Penséer!

Hej på er!

Hoppas ni haft en trevlig helg! Idag  har jag planterat penséer i krukor. Visst är det härligt när man kan sätta ut de första blommorna för säsongen? :)






Jag hann även med en löparrunda i Härskogen och att laga middag till min Älskling som slitit med rivning och isolering i övre hallen idag. Senare på kvällen tog vi en tur till Älvängen för att hälsa på mina föräldrar.

Har inte hunnit med att kika in till er andra, får göra det i Påskveckan som kommer:)
Sköt om er!

Kraam Jenny

28 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns alltid lika roligt när våren är på väg och man kan plantera de första blommorna ute!

Så fint! Önskar dig en riktigt fin och härlig påsk,

Kram!!!

Jenny sa...

Härligt!
Kram Jenny

Kristina sa...

Underbar känsla att få börja plantera och fixa. Hos oss har det dock varit snöstorm idag och kallt. Hoppas det är snabbt övergående.
Önskar dig en fin påskvecka Jenny!
Kram Kristina

Lise B sa...

Jeg hadde planer om det jeg også, plante ut stemorsblomster, som det heter her. Og så kom snøen. Se gjerne inn på bloggen min, der har jeg lagt ut bilder av elendigheten.
En riktig god påske til deg, Jenny!

Anette Ryan sa...

Älskar verkligen din förstukvist. (Den ser ut som min lekstuga fniss, färgmässigt alltiså!)
Tänk att jag går också i funderingar om att plantera pensèer. Hos oss är de nämligen en höstblomma. Mina petunior börjar snart hänga på sista versen. Behöver lite fint i vår höst/vinter. Fast så mycket höst är det väll inte med svenska ögon mätt. Denna (påsk)vecka utlovas det temperaturer runt +25 med sol nästan varje dag fast svala nätter och mornar, men ändå!
Kram Anette :-)

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt! :)
Antar att du sover sött nu.
Visst är det härligt att plantera dom första blommorna.
Här har det snöat idag med det är nog sista gången i år.

Flitig är du ! ;) som springer...ha en fin påskvecka!

Kramar Sirpa

Tina sa...

De första penséerna man planterar innebär en sådan lycka!

Ha en fin start på veckan!

Blommiga Rutan sa...

Oj, så vårigt och fint det ser ut hos er! Var bor du någonstans?
Om du kikar in till mig så får du se att peenserna får vänta lite!

Kram Anncathrine

Photo by Maria sa...

Att plantera ute för första gången på året är härligt..
Snyggt blev det..

Kram Mia

Vit dröm sa...

Härligt med lite planteringar, här kom det snö igår igen....suck och jag som tänkt inviga mina vårkläder jag köpte igår, får bli en annan dag ist ;)
Ha en fin måndag!
Kram Anna

alegni sa...

vad vårlikt det ser ut hos er! här har vi fått 10 cm snö i natt, så jag funderar på att gå ut och hugga mig en liten julgran...
kram
ingela

Anonym sa...

Så fint du gjort. Riktigt roligt när årets första blommor får komma ut.
Mysig lite bro ni har.
Ha en skön påskvecka.
Kram
AC

Elna sa...

Så mysigt, jag nu är det vår *ler*. Du får ha en bra dag.

Kramen

STENLYCKA sa...

Härligt med vår på trappan även om kylan slog till i helgen så klarar ju penséer lite kyla.
Önskar dig allt gott i Påskveckan!
Kram Raina

Unknown sa...

Så fint och mysigt du gjort det vid bron. Ja nu efter helgens bakslag behöver vi några nya vårtecken som muntrar upp och det gör ju verkligen penseer.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Annas skattkammare sa...

Hej! Men vad har ni för väder, här har det varit kallt och blåsigt i helgen, nu ligger ett lager med snö is.. Härligt med penseer, så fort det här försvinner ska jag iväg och fixa.
Kram Anna

Älskade pion sa...

Visst är det härligt när man kan börja plantera ut lite blommor,äskar`t.;)Ha en fin dag.Kram ulrika

Anneli sa...

Såg att mina penséer inte såg så glada ut i morse....hoppas att de inte förfrusit sig stackarna.........

Är så kul när man får lite vårkänsla utomhus och lite sköna vårlökar.

Ha en fin dag,
Kram Anneli

Camilla sa...

Så fint - visst är det underbart med dessa små vårblommor :) Hoppas allt är bra och ha en skön påsk. Kram kram!

Unknown sa...

Hej gulligaste Jenny!

Så vackert det blir med penséer och annat hos er. Här i Gammelbo har det haglat och blåst kallt hela helgen så vi har inte varit ute så mycket.

Jag känner mig som en usel bloggvän för tillfället och undviker datorn så mycket jag bara kan.

Lampan du vann var ju bara så snygg och så himla lättplacerad, jag vet faktiskt inte någon som har sån otrolig tur som du. Du slår till och med gamla Frasse från min ungdom som jämt vann på tipset, han var född den 12/12 på Alexander(tur som Alexander Lukas i Kalle Anka). Maken till människa att ha tur har jag nog inte skådat förrän jag lärde känna dig. ;-)

Hoppas att ni har det bra och att det är lite varmare och skönare på Kråkered än i Gammelbo!

Stoooor dåligt samveteskram från Bönan!

Margot sa...

Så fint på din trappa! Man njuter extra mycket av de första vårblommorna:)
Ha en fin vecka!
Kram

Industri house sa...

Hej jenny! Så fint det var med alla vackra penseer :) Jag har inte hunnit plantera någonting här hemma, så det får nog göras snarast! Det gör så mycket med några vackra planteringar vi entren. Ha en härlig dag!kram jessica.

skifferhuset sa...

Hej Jenny! Ja vad mysigt när man kan plantera i krukorna ute! Här är det blåsigt värre men en får väl hålla sig inne då! Kram Iréne

Louise sa...

Oj så vårigt och fint :) här är det snö snö....

Anna Stenberg sa...

Ja visst blir man glad när man kommer hem och möts av sina krukor på trappan! Fint! GLAD PÅSK! Anna

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hallå! Så härligt du har! De första vårplanteringarna är något alldeles speciellt! Penséer kan man ju inte få för många av eller hur????? Ha en underbar vecka kram från Maja

Hildas hem - Sofia sa...

Jag har köpt hem blommor men inte hunnit plantera dem ännu. Men snart ska det ske :)
Så härligt att springa i Härskogen, där år så fint.

Jag önskar dig en ljuvlig tisdag!
Kram Sofia

Liza sa...

Hallå där!

Va fint du gjort på trappen, så härligt att äntligen få plantera vårblommor!
Och så fin utemöbel du har, precis en sån som jag oxå vill ha på framsidan bredvid min veranda...!

Ha det fint!

Kram Liza