lördag 12 januari 2013

Slagbord och matta!

Gokväll i stugorna!

I förmiddags var jag en sväng till Alingsås för att hämta ett fint litet jugendbord med ribbor jag köpt  hos min goa bloggvän Annelie som har butiken Hemlyckan. Bordet ska få stå i  ena hörnet av vårt matrum (visare er bilder senare;)).

Två andra saker som står högt på önskelistan till detta rum är dessa:

Bordet "Stockholm" i whitewash från Englesson som jag drömt om ett bra tag. Peter har inte velat ha ett slagbord men nu verkar det som han kanske kan övertalas..;) Jag tror det skulle bli  jättefint till våra svarta "Lilla Åland" stolar:)
Mattan "Särö" i färgen lin från Himla..

Den vill jag ha på golvet bredvid matgruppen, textilier ger rummet en lite varmare känsla, eller hur?

(Båda bilderna lånade från nätet..)




Återkommer med bilder från matrummet så småningom:)


Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

17 kommentarer:

A House With A View sa...

Det kommer att bli kanon!! Gillar stort både bordet och mattan - my cup of tea:))))

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Anonym sa...

Spännande, det vill vi se.
Slagbord är en perfekt lösning.Men mattor orkar jag inte med, här hemma. Men det blir säkert såååå snyggt hos dig med den mattan. Kommer att bli super.
Sköt om dig
Kram
AC

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Jenny ! :)

Oj så fina saker. Gillar bordet mycket !
Är en sådan modell som man inte tröttnar på.
Jag har ett skagbord här hemma som är ur IKEAS 1700- tals serie.
Den använd inte just nu men det kan man bara ha som sidobord med.
Jag fick det som ett byte en gång i tiden från gamlagamla grannar...
Barnvakt var jag ;)

Ha du också en skön söndag! En varm kram till dig

ps...mattan var ju jätte fin ! Härliga färger !
Har du sett i liknande toner nått som skulle kunna funka i våran hall?
I rotting eller vad det nu är ? Vet inte ordet . Varken på finska eller svenska.;)

Ha det gott ! Kram.kram

Nyanser av vitt sa...

Klart du ska ha detta vackra bord vännen :O)
Ha en fin söndag
Kram Agneta

Linda sa...

Ser att att bli jättefint! :)

Ha en skön söndag!

STENLYCKA sa...

Vilket vackert slagbord förstår att du är förtjust i det.
Det kommer att bli så fint!
Kramar
Raina

Anonym sa...

Hej!
Så vackert slagbord!
Jag undrar hur stor er altandörr är? Så fin den är :)

Mvh Margareta

Snäckskalsdalen. sa...

Det kommer att bli jättefint! Och så kul att du handlat hos Hemlyckan!
Agneta kram

Annes vita rum sa...

Så fint det där slagbordet är,skulle oxå kunna tänka mig det:)
ha de gott vännen..kram

Annas skattkammare sa...

Fin matta!! Och slagbordet ser jättefint ut. Hoppas du har en mysig söndag. Kram Anna

Rosa i huset i vitt sa...

Blir jättesnyggt med ett sånt bord
ha en bra kväll
kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Slagbord är väldigt praktiska, snabbt och lätt kan man bli några fler runt bordet!
Mattor ger en ombonad känsla, ett tag tog jag bort alla mattor och jag tyckte det blev ett hårt ljud i huset. Textilier behövs för hemtrevnaden tycker jag.
Ha en fin vecka!
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Slagbord är ju både fint och väldigt praktiskt, inga lösa iläggsskivor man ska krångla med när man blir många. Jag gillar mattor, känns hemtrevligt.
Kramar
AnnaMaria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det kommer bli underbart, drömmer själv om lilla åland stolar till mitt köksbord men det får vänta. Måste spara ett tag.Ha en fin dag/Kram Theres

ååååååååå sa...

Det kommer bli superfint! :) karlar är till för övertalas ;) ler...
Himlas textilier är så fina.

Kram Verra

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Så kul! Alltid trevligt med lite nytt, fint slagbord å fin matta, gillar den färgen på mattan:)

Kraam Izabell

Photo by Maria sa...

Ett snyggt slagbord.. Skall bli spännande att se det du köpte..

Kram Mia