söndag 14 december 2014

Tredje Advent!

Hej på er,

 Hoppas ni haft en trevlig helg med både Lucia och Tredje Advent! Igår bakade vi lussebullar här hemma med min syster och hennes familj,mysigt! Idag blev det en runda i löparspåret för mig innan jag och Peter tog en tur till Alingsås där vi kikade i lite affärer.

Tindra tände ljusen vid frukostbordet i morse, adventsljusstaken i form av en julegris kommer från danska Maileg.


Glasflaskorna med siffrorna 1-4 är från ett annat danskt favoritmärke, House Doctor.



Det får bli en bild på vår Gösta också, som låg och myste bland kuddarna på kökssoffan idag:)




Ha en trevlig kommande vecka!

Kram Jenny 

13 kommentarer:

angie sa...

die katze ist sooo süß!!! und ich liebe die dekoration von house doctor und maileg und die tapete in der küche!!! einen schönen 3.advent wünscht angie

Vardag och flärd sa...

Ja Jenny, det är dubbelt så roligt att baka när man gör det tillsammans!
Du har det så julfint och trevligt och det ser jag att Gösta också tycker!
Ha nu en fin vecka innan jul, vännen!
Kramar Eva

Anneli sa...

Mysigt med katt i huset, de sprider ett lugnt runt sig.

Hittade något i Alingsås då?
Väldigt lite folk i stan på söndagen..............

Ha det fint,
kram Anneli

Anneli sa...

Mysigt med katt i huset, de sprider ett lugnt runt sig.

Hittade något i Alingsås då?
Väldigt lite folk i stan på söndagen..............

Ha det fint,
kram Anneli

Jenny sa...

Vilken söt julegris! Visst är det mysigt med katter, vad är det man brukar läsa ... A home without a cat is just a house.

Jenny

Unknown sa...

Gösta, vilken söt lussekatt han är. :)

Han har verkligen blivit stor och ståtlig.

Julfint värre var det hos er, gillar Maileggrisen på köksbordet.

Vi åker till Skagen över jul då alla stora barn är hos den andra föräldern eller firar egen jul.

När vi passerar er på stora vägen så vinkar jag så det hörs och syns ända fram. ;)

Kram på er!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin adventsgris, och Gösta är alltid en snygging. Jag gör mina headrar på ett kick, bara ändrar storlek på fotona. Mallen har sonen gjort, och sånt begriper jag mig inte på tyvärr. Men med en mall gör du det fort och lätt. Jag gör dom i photoshop.
Kramar/AM

Unknown sa...

Hejsan Jenny!
Åh vad fina dom är de där grisarna. Och eran kisse är allt bra ståtlig. Ser ut som om han ligger och vaktar hemmet.
Snyggt värre har ni fått det på er övervåning.
Ha de gott, kram Ing-Britt

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt och fint du har det !! Kraaam Anette

Annas röda stol sa...

Hej Jenny!! Åh så mysigt ni har det :) Åh grisen är det stort gilla på ;) Ha det gott. Kram Anna

Nilla Q sa...

Så mysigt det ser ut!

Kram Pernilla

Annas röda stol sa...

Tittar in och önskar dig en God Jul. Kram Anna

vardagsvitt sa...

AAAh lilla söta Gösta :-)
Kikar in för att önska dig en riktigt God Jul!!
Kram Marith