söndag 22 februari 2015

Trappan klar!

Gokväll i stugorna,

Hoppas allt är bra med er! Igår målade vi klart trappan upp till övervåningen. Vi har lämnat själva stegen trärena och bara målat bakstyckena och sidorna. Det är samma ljusgrå linoljefärg som på golvet i övre hallen och i arbetsrummet.

Trappstegen gick inte att få helt rena men det gör inget tycker vi. Det är ganska snyggt när de är lite "ruffa" och inte helt perfekta:)

Det går ju alltid att måla dem också sen längre fram om vi ändrar oss..










Nästa projekt här hemma är gästrummet..men det får bli senare i vår.
Idag har vi varit på familjekalas i Älvängen hos min brorson Oliver som fyller 6 år på tisdag, trevligt!

Ha en fin kommande vecka!

Kram Jenny 



16 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Så snygg den blev!!! Vi håller också på med vår trapp. Ett hästjobb!

Kram Susanne

Cat sa...

Mycket jobb, men så fint det blev!
Ha de gott. Kram, Catarina

Vardag och flärd sa...

Se där, redan klart! Jag tycker det är snyggt och det är äkta!
Ha det bra, Jenny!
Kramar Eva

LantlivsAnette sa...

Åhhh wow vad fint, det är ett slit att fixa en trappa, jag vet har gjort det några gånger i mitt liv, men belöningen är ju en fin trapp som man använder varje dag.
Kraaam Anette

Unknown sa...

Hejsan Jenny!
Sååå himla snygg den blev och jag tycker ni gjorde helt rätt som inte bådade själva stegen.
Det trärena mjukar upp det svartvita som ni har sååå snyggt. Börjar riktigt ångra att vi målade våra.
Ha en fin vecka, kram Ing-Britt

Anneli sa...

Så himla fin trappan blev!
Tycker att ni gjorde rätt som lät stegen vara "naturella", ser charmigt och äkta ut.
Gott att det är färdigt va?

Hoppas ni tar en tur till Alingsås snart och kikar in,
kram Anneli

Snäckskalsdalen. sa...

Så jättefint det blev och plötsligt saknade jag vårt hus i storstan, vi hade en precis likadan trappa där! Nu har vi ingen trappa alls.....
Agneta kram

Annas skattkammare sa...

Så otroligt fint det blev! Förstår att ni är nöjda.
Kram Anna

Karin - Mina Rum sa...

Supersnyggt! Jag tycker ni gjorde helt rätt som lämnade stegen trärena. Det skulle kanske bli lite för "kliniskt" om ni målat dem också. Bra jobbat!

Kram, Karin

House and Garden by Bia sa...

Så bra det blev !
Härligt att fixa till lite i hemmet...vi har tittat på tapeter nu till vardagsrummet...ska ha lite rå men ljus tapet...tro äntligen vi har bestämt oss...men det tar ju tid med allt arbete före och efter...men när det är klart är det ju så härligt !!
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Ja det blev sååå fint! Trappan känns gammal och gedigen, glad att du inte målade den vit...
Kram till dig,
Titti

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg!
Kram bia

Anonym sa...

Jag säger bara det, väldigt snyggt!
Kram Birgitta

Hem och Lycka sa...

Blev ju kanonfint! kram Mia

Fröken Grön sa...

Verkligen hur snyggt som helst! Och det rutiga golvet är minst lika fantastiskt. Bra jobbat!

Marie maräng sa...

Det blev verkligen fint.. jag tycker ni gjorde helt rätt att lämna stegen omålade så länge :) Snyggt snyggt!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie