söndag 15 mars 2015

Vårhelg!

Go' kväll i stugorna,

Några veckor sen sist, hoppas allt är bra med er:)

Vilken härlig härlig och solig helg vi haft, nu känns det som om våren är här! Jag har rensat vindsförråden, skurat farstukvisten och planterat penséer, Peter har byggt ett nytt vedskjul. Årets första utomhusfika och grillning har också hunnits med:)







Fika på farstukvisten i favoritmuggen Mon Amie från Rörstrand.



Katterna har också varit ute och njutit av vårsolen:)


Peter har byggt ett nytt vedskjul, det gamla började bli fallfärdigt.


Nästa helg hoppas vi hinna med att måla det falurött.


10 kubik prima björkved från en bonde i byn ska få flytta in i nybygget:)





Ha en trevlig kommande vecka!

Kram Jenny 

10 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Jenny, ni ligger aldrig på latsidan! Med våren och ljuset får man mer energi och lust att fixa iordning, nu innan allt har slagit ut och och det är färdigt. Penseer är så ljuvliga, tycker de ser ut som små kattansikten, passar ju fint på trappen tillsammans med katterna.
Ha en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Fröken Tindra sa...

Ja, visst var det en härlig helg?!! Jag fixade ute lite igår. Klippte äppelträd och planterade lite vårblomster i en bytta.
Uh, där har ni ved att hugga upp ser det ut som...
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt och gott väder ni har haft, vi har också haft fint väder men det började avta igår. Och det ser så fint ut med blommorna och ett vedskjul är alltid bra att ha! Och det din fästman gjort är ju bara så fint! Luftigt och fint!
Agneta kram

Lena sa...

Så härligt med penseer på trappen!
Underbart väder, det gäller att ta vara på solstunderna!
Kram Lena

House and Garden by Bia sa...

Fina penséer...jag har en planta på bron som jag tror har frusit...till helgen kommer snöblask...så här väntar jag med mer blommor ;)
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Ta till vara på solstunderna nu...ena dagen iskallt o andra dagen sol och varmt! Märklig vår!
Kram till dig,
Titti

vardagsvitt sa...

Hej Jenny
Så härligt med vår men än har den inte riktigt kommit till Piteå så pènseer kan jag då inte sätta ut.
Åh så god mugg att dricka ur och konstigt nog smakar kaffet bäst ute.
Ha en härlig helg
Kram Marith

Fröken Tindra sa...

Kikar in och önskar er en riktigt Glad Påsk!
Kram!

Marie maräng sa...

Tittar in för att önska dig en fin helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej!
Hittade din blogg nu när jag envist sökte på nätet efter staket på sluttande tomt! Hittade inget bra och så började jag söka på röda staket med vita toppar (för jag vill ha så har jag iaf kommit fram till;) och vips hittade jag en bild som var på ett sådant och till råga på allt lite sluttande! :))
Jättefint är ert staket och nu vet jag ungefär hur det kommer att se ut! Toppen! :)
Jättefin blogg du har för övrigt :)
Kram
Anki