söndag 2 augusti 2015

Svamplycka!

Gokväll i stugorna!

Efter att ha städat och fixat i några timmar idag kunde jag inte stå emot en tur i svampskogen. Brukar inte hitta så där jättemycket men nu provade jag ett nytt ställe och där fanns det gott om härliga kantareller, lycka! :)


 
  
 
 
Kvällsmys! kantarelltoast och senaste numret av Lantliv:)

 
 
Drack Grebbestad Sommarmust till mackan, gott (även om must smakar "jul";))! Superfin etikett på flaskan, eller hur:)
 
 

 

Imorgon är det dags att gå till jobbet igen! Mjukstartar med 3-dagars arbetsvecka så det ska nog gå.

Ha det bra!

Kram Jenny

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt det är och plocka svamp,
och så gott det ser ut på din macka.
Must gillar jag, fast som du skriver
det blir mest på jul och kanske påsk.
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Älskar svampskogen....men hittar sällan trattisar...men lyckan är stor när jag någon gång gör det, hahaha..
Gott med smörstekta kantareller !!!
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Svamp är lycka! Kul att du hittade ett nytt ställe. Jag har inte varit ute och tittat än men det hinns nog med. Must är gott och det går säkert utmärk till kantarellmackan.
Hoppas det kändes bra att börja jobba, jag är ledig denna veckan också.
Kramar Eva

Anonym sa...

Vi har varit ute och letat svamp, men inte hittat så mycket än... det blir snart mera.
Ha det bra!
Kram Birgitta

Marie maräng sa...

MMm... så smaskigt med nyplockade kantareller!

Verkligen fin etikett!

Trevlig helg!
Kram Marie

Elna sa...

Skogens guld. Det ser gott ut. Jag får nog ge mig ut och leta jag med.

Kramen