söndag 4 oktober 2015

Spegelbyrå+stolar till gästrummet

Hej Hopp!

I helgen har jag målat om spegelbyrån och stolarna (auktionsfynd från Horla) som ska stå i gästrummet sen när det är klart.

Byrån före målningen..vi köpte en nästan identisk grå färg..tror den kommer passa bra mot de ljusa mönstrade tapeterna och den svarta sängramen (som skymtar där bakom byrån..)
  
 
Stolarna före...De ska få nytt tyg på sitsarna..ska se vad som passar sen mot tapeterna.
 
 
Lite pilligt att måla ribborna..färgen kommer från Jotun Lady,  nyansen heter "grå harmoni" (S3502-Y)
 
 
Jag passade på att måla möblerna på plats i gästrummet innan det ska göras i ordning.  Ska bli skönt att slippa de cappuccinofärgade väggarna (där vi även torkat av penslar som ni ser;)). Tapeterna hämtade vi på Colorama igår, nu hoppas jag att målaren kan komma och hänga upp dem snart:)
 
 
 

Återkommer med fler bilder längre fram när rummet är klart!

Ha en trevlig kommande vecka,


Kram Jenny♥

10 kommentarer:

Jenny sa...

Men åh, vilken annorlunda spegelbyrå, så himla snygg!!! Ska bli kul att se sovrummet sen. Skulle verkligen behöva göra något i vårt sovrum, känns så provisoriskt och tråkigt eftersom vi bara flyttade in i gamla tv-rummet, tavlor och tavellister mm är kvar efter hur soffan stod, men jag har liksom inte haft någon ork att ta itu med det.

Kram

Lena sa...

Vilken snygg spegelbyrå! Kommer att bli riktigt snyggt!
Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Lite pillligt att måla vissa möbler men samtidigt är det roligt när det blir bra. Jag tror att gästrummet kommer att bli så fint, ni planerar och tänker så noga innan ni sätter igång.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Jättefin byrå ;))....och det ska bli spännande att se slutresultatet ;))
Ha en fin dag !!!
Kram bia

Cecilia Rockbabe Kärvegård sa...

Åh, vad fint det blir! Ska bli kul att se resultatet sen.

Önskar dig en suverän kväll!

You Rock!!!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Va duktig du är, vilken energi du har :)
Det kommer att bli jättefint, spännande att se när det blir klart!
Ha en mysig fredag
Stor kram
Jessica

Nilla Q sa...

Jättefin byrå och jag gillar verkligen den grå färgen!

Kram Pernilla

vardagsvitt sa...

Hej Jenny
Vilken vacker möbel!! Gillar pillet på den men jag anar vilket pillande det var med målningen. Ha en härlig helg!!
Kram Marith

Karin - Mina Rum sa...

Alltid lika fint hos dig! Byrån är verkligen supersnygg och kommer bli kanon i sin nya färg.

Kram, Karin

millandante sa...

Vilken underbar spegelbyrå!!

Och redan nu så bara vet man att detta rum kommer bli en dröm!

Kram kram

Milla