lördag 6 februari 2016

Loppisfyndat idag!

Gokväll i stugorna!

I förmiddags tog jag mig en tur till Östhjälpen i Jonsered och fick med mig flera fina fynd hem:)




Peter bara skakade på huvudet när jag visade honom detta fynd..men jag kan inte motstå gamla burkar med patina:)


Noggranna instruktioner på baksidan av burken.." all spädbarnsuppfödning bör ske under läkarkontroll"..:)


Gillar den här lite ovanliga vågen i svart och guldfärg med vitt fat..



Rara tavlor för 40kr/st fick också följa med hem..:)



Idag har vi haft min syster med familj på besök, jättemysigt! Vi hann med både fika, middag, shopping nere vid Nääs Fabriker och mello på kvällen:)

Ha en skön söndag!

Kram Jenny


10 kommentarer:

Carolina sa...

Hej!
Mycket fina fynd. Vi bor ganska nära varandra. Jag bor med min familj på hästgård strax utanför Dannike. Vi köpte gården för 2 år sedan, är inne på tredje året. Underbart att ha hästarna inpå husknuten. Älskar också inredning och vi håller på att renovera vårt hus. Ska bygga ut det och bygga nytt kök i år. Älskar det vita, lantliga, nötta och slitna. Så fint hus ni har. Ha en fin söndag.
/ Carolina

House and Garden by Bia sa...

Gillar dina fynd...och jag är också svag för gamla burkar...och vågen var ju för underbar ;))
Ha en fin söndag.....här blir det lugna puckar, är inte bra i höften ännu...
Kram bia

Brunt sukker sa...

så heldig du var
masse fine funn
kos deg med familie besøk
klem Eli:)

Karin - Mina Rum sa...

Vilka superfynd! Jag gillar alla. Visserligen kan man kanske fråga sig vad man ska ha burken till men den är ju cool.

Kram, Karin

Vardag och flärd sa...

Vilken lördag du haft, hunnit hur mycket om helst!
Vågen är ju riktigt spännande, ser så välvårdad ut. Jag har aldrig sett någon liknande. Och tavlorna är så söta i sin enkelhet! Kanonfynd har du gjort.
IG har jag inte fastnat för, bläddrar lite varje dag men lägger sällan in nåt själv. Får se om jag blir bättre på det så småningom.
Ha en ny fin vecka, Jenny!
Kramar Eva

Hem och Lycka sa...

Så fina fynd! kram

Lena sa...

Vilka fina fynd! Gillar den där burken!!!
Kram Lena

Jenny sa...

Så roligt att fynda på loppis! Själv fyndade jag lite kläder förra veckan! Och en ring för 12,50, då blir man glad! Tavlorna var ju hur fina som helst som du hittde ;)
Ha en fin vecka!
Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Hej Jenny! Åh där har jag. Art för flera år sedan på en bloggträff med några tjejer, och man kunde hitta massor av fina fynd där kommer jag ihåg! Vi kanske kan åka ihop dit ngn gång? :)
Kram Anna
PS. Jättefina fynd!

Helena sa...

Ramlade in på din blogg via en annan blogg. Jättefina loppisfynd! Tänk så mycket fint man kan hitta och återbruka. Har inre hemmet på landet till 90 % med återbruk. Det känns bra. Ha en fin fortsättning på helgen. :-)