söndag 25 januari 2015

Matrum

Hej på er!

Snart slut på helgen..vilken härlig och solig vinterdag vi haft här i Göteborgstrakten! Vi hade ett ärende inne i stan idag och passade på att gå i lite affärer och ta en promenad i våra gamla kvarter där vi bodde innan vi flyttade hit till byn för snart 7 år sedan:)

Blir lite bilder från vårt matrum i det här inlägget. Funderar på att ha en matta under bordet och gardiner i fönstren, känns som det skulle bli mer "ombonat" med  textilier, vad tror ni?







Ha en trevlig kommande vecka!

Kram Jenny 

17 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

så koselig :) jeg har også lurt på å ha teppe under bordet, men ikke klart å bestemme meg enda :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint matrum, och det är ju roligt och ändra lite, som med matta och gardiner. Gillar din lampa mycket också.
Kramar/AM

Anonym sa...

Hittade precis din blogg. Vad fin! Tips;tävla hos min vän Heléna:
http://houseofadela.se/

Vardag och flärd sa...

Jenny, ni har det så fint och golvet är snyggt men nog känns det mer ombonat med en matta under matbordet, det dämpar ljudet lite också. Gardiner är inget måste, ni har så snygga fönster.
Ja, nu var vintervädret slut, det varade inte länge - men det går ju framåt i alla fall.
Ha en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Unknown sa...

Hejsan Jenny!
Åh vilken härlig matplats ni har och så snygga fönster sen. Några tunna skira gardiner gör nog inget men försök att inte gömma de snygga fönstren för mycket. Matta under bordet tror jag skulle göra sig riktigt bra, blir som du säger mera ombonat så.
Ha en fin start på veckan, kram Ing-Britt

Lycka är ~ Onnea on sa...

ser fint ut hos er. En matta och gardin skulle passa fint och det sku bli ännu mysigare ;)
Min virkade matta var bara ett prov, den är redan sprättad ;) Ska bli en ny i vitt tror jag. ha en fin vecka!
~M~

Lycka är ~ Onnea on sa...

ser fint ut hos er. En matta och gardin skulle passa fint och det sku bli ännu mysigare ;)
Min virkade matta var bara ett prov, den är redan sprättad ;) Ska bli en ny i vitt tror jag. ha en fin vecka!
~M~

House and Garden by Bia sa...

Hej!
Tittar in för första ggn ....så fint och mysigt ni verkar ha det i ert hem ;)....såg en bild på huset också...ni bor fint till också ;)...blir säkert fint med en matta under bordet.
Ha det gott!
Bia

Snäckskalsdalen. sa...

Väldigt vackert som det är, men några skira ljusa gardiner är säkert inte fel heller. Jag ser dom lite bölja så där fram och tillbaka i vinden när våren har kommit och man kan ha fönstren öppna....
Agneta kram

Rosa i huset i vitt sa...

En matta skulle nog bli bra men jag skulle inte sätta upp gardiner i de fina fönstren ..är så jättefint utan
kram Rosa

Felix sa...

Jag skulle absolut sätta upp några passande gardiner. Kanske en stor matta under bordet, annars trasmattor för övrigt.

Vinterhälsningar
Elisabe

Jenny sa...

Så härligt vackert rum, röstar absolut på matta och gardiner! Vi är utan gardiner i tv-rummet just nu, har inte kommit upp nån gardinstång sen vi gjorde om, och saknar en matta också. Har inte hittat den rätta!

Jenny

millandante sa...

Ljuvliga matrum!!
Jag är sån som varvar mellan matta/gardiner och utan, det förändrar rummet så mycket, låter lika snyggt med som utan!

Kram Milla

HWIT BLOGG sa...

Vilken underbar matplats, så ljus och fräsch!Tapeterna bara älskar jag...har länge sneglat på dom, vi får väl se...
Önskar dig en skön fortsatt vecka, ta hand om dig!
Kram Titti

Älskade pion sa...

Jag bara älskar ditt kök,ser så varmt och inbjudande ut.Ja,det är klart mattor och gardiner gör kanske intrycket ännu varmare,men jag tycker att det är fint som det är.:)Kram Ulrika

Lenas trädgård sa...

Hej, jo lite textiler gör susen...Hos oss har tom en matta fått komma in under vårt matbord. Inte haft matta där sen 80-talet...Blev riktigt bra. Så har jag gardinkappor från Hemtex (Karin Larsson) Blev också jättefint mot vår nya blågråa tapet i det nya köket. Hade funderingar att inte ha nåt alls...men snyggt blev det med en vitt kappa.
Härlig matplats ni har!
Lena

Anonym sa...

Jättefint har du det, en matta skulle säkert göra det ännu mer ombonat men fönstren är så vackra så varför dölja dem, kanske bara ha en kappa typ"rullgardin"?
För ännu mer ombonat skulle jag satsa på en duk på bordet och kanske någon/några fler växter?
Skorpan