lördag 26 september 2009

Lördagsgodis!

Hej på er!

Idag när det är lördag tänkte jag tipsa er om ett gott (i dubbel bemärkelse)godis, nämligen Ahlgrens bilar - Rosa Rattar!

De säljs till förmån för bröstcancerfonden under en begränsad period och när jag hittade dem på Hemköp igår slank 2 påsar direkt ner i min varukorg! (sitter faktiskt här framför datorn och äter ur en av dem nu;)) Passa på att köpa Rosa Rattar nästa gång ni är godissugna! Jag tror att de flesta av oss känner någon som drabbats av bröstcancer..









Idag har jag och min kompis V stått på en loppmarknad i Göteborg och sålt gamla prylar (man samlar ju på sig en del när man är shoppinggalen..)! Det var intensivt men kul och en del pengar blev det ju oxå (som hamnade i sparbössan för framtida inköp, hihi!).

Peter är i Trollhättan för att hämta vinterdäck han hittat på Blocket. Jag ska passa på att blogga lite under tiden och se vad ni andra haft för er:)


Ha en mysig lördagkväll,



Kram Jenny

39 kommentarer:

Malin sa...

hyvää lauantai, jag köpte rattarna igår och de var goda och sen klämde jag igenom tuttarna men hittade ingenting som tur var - man måste påminna sig om det ibland tyvärr.
Kul att det gick bra med loppisen, du sålde inte dina Kockumsstakar hoppas jag?

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kväll!!sköna rattar!!!;))

här för att länka till tävlingen;)

HA EN SKÖN LÖRDAG!
kramis Millan ♥

Vitt och Blått sa...

Åh, de måste jag prova, vilken smak har det? Som de rosa bilarna? De är mina favoriter.. :) Ha en skön kväll - kram E

Susanne sa...

Skall jag absolut pröva..Går ju till nått vettigt också och då menar jag inte min mage;)
massa kramar Susanne

Emma sa...

Såg ju riktigt gott ut med rosa rattar=)
Har letat efter dem men inte funnit dem men jag får nog fortsätta leta!
Ha en bra lördag kväll.

Hjemmekjær sa...

Nam,nam, det såg godt ut! Tyværr, det finns nok ikke i norge, - jeg har iallefall ikke sett disse posene.... Min mann elsker biler, så det hadde nok vært noe for han! (Han er forresten svensk..:)

Ha en fin lørdagskveld

Bygatan sa...

Tack för tipset!
Ett bra syfte och sen är man ju svag för rosa:)

Kul att få extra pengar till nya inköp!


Kram Lena

Bibban sa...

ajabaja va gott, lika goa sega som mina vita favvisar;)
Kram och godkväll

Anonym sa...

Tack söta Jenny dina ord värmer sååå.
Ska absolut köpa mig en påse rattar näst gång jag är i affären tack för tipset.
Ta hand om dig.
Kram Lina

Mjuka sa...

Du jag såg dem på Maxi och var lite sugen, måste nog köpa dem i morgon :-)
kram M

millandante sa...

Så bra namn.. :)
Ska absolut köpa dessa! Bra att kunna förena nytta med nöje!
Kram

Signe 1 sa...

Vilket passande namn ja... Ska definitivt inhandla en påse, en väldigt nära vän till mig har haft bröstcancer nyligen... usch jag vill knappt tänka på det:-(. Kraam Sofia

Therese sa...

Roligt och passande namn. Ska köpa en påse så fort godissuget kommer =).
Roligt att få sålt lite på loppis.
Önskar dej en trevlig söndag.
Kram
Tezz

Maria sa...

Mums med godis å ännu bättre när det är för en GOD sak!! ;-)
hoppas du får en toppen Söndag!! Själv ska jag hoppa i målar kläderna å hoppas att bebisen stannar några dagar till i magen så min hall hinner bli klar;-)
Kramen

Älskade pion sa...

Det var nåt nytt i godisväg,aldrig sett förrut,måste nog prova,om inte annat för att stödja bröstcancer. Ha en skön söndag vännen. Kramar Ulrika

StrandviksVillan sa...

Hihi, vilket passande namn på godiset!

Kul att det gick bra med försäljningen! Loppisen som jag ska föra mina grejer till ordnas av en förening och det är först om en månad så jag har bra med tid ännu att plocka ihop mer "skrot".

Skön söndag till dig!

Tulipa sa...

Hej Jenny!
Sånt gillar jag också, har inte sett dem men ska absolut hålla ögonen öppna!

Vad bra att stå på loppis och sälja lite gamla saker, känns alltid skönt att rensa...

Ha det skönt idag!
Kram mariette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ska hålla utkik efter det godiset, det är klart man vill bidra genom och köpa. Och söt färg!
Ha nu en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Rattarna är en glädje dels med tanke på att de säljs till förmån för bröstcancerfonder men också att det bara är rosa i den, jag älskar de rosa bilarna mest och plockar snabbt ut dem ur bilpåsarna nu kan jag sitta och njuta av bara rosa godisar ;o)
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

Färjtorp sa...

Jag såg de där påsarna så jag måste nog testa. Säkert goda, alla ahlgrens gillar jag hittills!!

ha en fin söndag
kram johanna

Fröken Tindra sa...

Såg också de där på Hemköp men jag sprang förbi dem... Får ta och slå till nästa gång jag ser dem förstår jag. ;0)
Att stå på loppis tar på krafterna. Var de tokiga på att pruta där ni stod?!
Katterna, de två små, leker som skam. Och ibland skriks det så att man inte vet om det är på allvar eller inte.
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram!

Stina sa...

Man skulle ta och köpa en sådan påse.;-) Kram

LIVS LYST sa...

For et skjønt rødt hus dere bor i!!! Jeg ser bilde på høyre side her oppe på bloggen. Så nydelig!!!

Hilsen Liv

rustik charm sa...

Hej Jenny!
Mumsigt med godis:) En sån får nog slinka med nästa gång jag handlar.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Kristina

Huset vid ån sa...

Hej vännen! jag som är tokig i godis har nog missat dom! men jag ska absolut hålla utkik.....önskar dig en bra vecka! Kramis Therese

Kicki sa...

Bra initiativ tycker jag.
Både gynna något verkligen vettigt och stilla ens egna sockerbehov.....
Kram
Kicki

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej Jenny. Åh vad mycket fint du har shoppat.
Kul att du har fått sälja grejar på loppis också.

Tack för din söta kommentar hos mej.
Kram
/helena

promenader på landet sa...

Hej Jenny och tack för go kommentar hos mig! Vilket bra godis tips, att samtidigt göra lite nytta medan man glufsar i sig! Ha det så bra! Kram Maria

alegni sa...

hej jenny!
jag får väl lov att fota de andra skrivborden nästa gång vi åker dit ut.
rosa rattar... vilken tur att de inte heter rosa pattar ändå ;)
ha det gott i höstkvällen!
kram
ingela

Vita små hjärtan sa...

Å alldeles rosa o härliga. Goda såg de ut!!!
Kram på dig!

alegni sa...

jag glömde svara på din fråga om kalvdans. den gör man av råmjölk. bara att blanda råmjölk, lite socker, kanel o eventuellt kardemumma o in i ugnen tills den stelnar. kallas uunijuusto på finska :)

Lissboden sa...

Hej Jenny!
Vad häftigt namn på godiset som du köpt. Jag gillar dessutom rosa mycket så det skall jag absolut köpa. Dessutom har både min mamma och mormor haft bröstcancer så tyvärr finns det i min släkt.
Smart att stå på loppis så att du kan köpa lite nya fina saker, hihi.
Kram/Maria

Hagagård sa...

God-kväll i stugan!!Här har vi stoppat och ätit och fikat hela helgen..Sambon håller på att sätta upp ute-belysning (det mörknar på fort nu)..Ha en bra vecka kram/Helen

Anonym sa...

Hej Jenny! Dessa såg jättegoda ut måste jag genast köpa då de även bidrar till en god sak. må så gott! Kram Sofia

Lantligt i stan sa...

Å så godissugen jag blev! Att man bidrar till något bra gör ju saken ännu bättre.
Ha en trevig kväll!
Kram Anki

Lantligt i stan sa...

Godissugen blev man ju! Speciellt när det går till någonting bra. Har varit problem med att kommentera, får se om det går nu.
Kram Anki

plingan sa...

Hejsan svejsan Jenny!
Ja, jag såg dom igår men det blev inte något inköp. Måste nog inhandla dom för den goda sakens skull.

Ha det bäst!
Kramar Pernilla

Helene sa...

Hej Jenny!
Tack för du kikat in hos mig! Jag har inte hittat dessa rosa rattar i min butik, men får nog leta nästa gång. Allt för ett bra syfte!
Kram, Helene

Blåbärs och smultronstället sa...

Det är inte bara rosa bandet man kan köpa, dessa får jag allt kolla in nästa gång jag ska handla. Tack för tipset goa bloggvän!
Kram Susanne