söndag 18 april 2010

Trevligt besök!

Hej på er!

Idag har vi haft besök av mina kära systerdöttrar Vera och Agnes med föräldrar här på Kråkered, jättetrevligt! Som vanligt tog Moster Jenny fram kameran och knäppte en väldans massa bilder på Vera! (Lillasyster Agnes kom såklart med på några hon oxå!) :)


Mosters hönsskolplansch var intressant att kika lite närmare på!


Vera underhöll lillasyster Agnes och mamma Karolina med dans! (sorry Syrran, nu kom du oxå med på bloggen;))


Vera satt jättebra i den fina barnstolen jag köpte av Maria/Lilla Villa Vita häromsistens:) Här väntar hon på att serveras thaimat vi köpte hem till middag.



"Farbror" Peters motorcykeltidning var spännande att bläddra i:)



Moster Jenny och Vera i "finska" trädgårdsgungan (pihakeinu) vi köpte förra våren. Den vill jag måla vit men eftersom det är tryckt trä måste jag vänta ett år eller två..




Tack för alla kommentarer ni lämnar!! Jättekul att så många av er tar er tid att skriva några rader:)


Ha en trevlig vecka kära vänner!


Kraam Jenny♥♥




40 kommentarer:

Mjuka sa...

Vilka små gullsnuttor!!
Ha en fin dag Jenny!
Kramar Malin

Malin sa...

Minä raakastan Vera hon är så söööt. Vad tycker hon om Gösta då?

Mia sa...

Hej Jenny
så söta bilder på lilla Vera. Jag gillar verkligen din trädgårdsgunga så fin, önskar att jag hade plats för en sådan i min lilla trädgård.

Du får ha en trevlig dag
Kram Mia

Carin sa...

Åååå vilken härlig dag du haft!!! Dom är ju så söta, dom små prinsessorna!!! Trädgårdsgungan är ju helt ljuvlig! Hos mig går tankarna till Madicken.... :))

Ha en härlig dag! Kraaam Carin

Country Hill sa...

God Morgon Jenny! Söta små gryn Du fick besök av. Trädgårdsgungan är ju bara så fin. Ha en bra dag!
Kramar Lena

rosenskära sa...

Vilka härliga bilder på fina tjejer! Er trädgårdsgunga hade jag nog smugit iväg med en månfri natt om jag inte hade haft så attans liten trädgård!

Lena

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken härlig helg du haft och åh vad jag gillar trädgårdsgungan!
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Roses & Angels sa...

så söta bilder, ni har haft en mysig dag! Ha en fin måndag kram

Camilla sa...

Å vilka fina små tjejer du har!!! Och vilken mysig helg ni verkar ha haft!

Ja, vi måste absolut ta en tur till Lena någon dag. Jag åker mer än gärna dit igen. På vägen hem var vi ju förbi mysiga Carin i Finabo men sedan var vi också i Rävlanda hos Mikaels kusin. Tänkte på dej och undrar var Kråkered ligger - visst är det väl i dessa trakter?

Ha det gott i veckan - kramar!

Signe 1 sa...

Åhh vilken mysdag ni verkar ha haft!!:-) Hon är bedårande söt lilla Vera och verkar ha 'bus i blicken', hihi...
Lillasyster är en riktig goding hon oxå!:-)

Ha en fab dag kära bloggvän!

Kraam Sofia

Teija sa...

Suloisia lapsukaisia ja ihanan keväiset kuvat jo. Tuo korituoli tuolla taustalla on varsinkin kaunis!

Mukavaa maanantaita :)

Linruz sa...

Goa Jenny du verkar vara världens bästa moster.
Inte så konstigt att hon ser så nöjd ut din lilla systerdotter.
Ha nu en fin vecka och ta hand om dig.
Kram kram Lina

Unknown sa...

Oj vilken fin bild på dig och sötnosen i gungan...

Förstår att det är kul med sånt celebert besök. Barnen var ju såå söta, ja de stora systrarna med förstås. *hihi*

Jag har fixat kameran så nu måste jag knäppa lite kort...blir nog ett blogg inlägg snart.

I dag ska jag och Johanna åka till Örebro och köpa studentklänning till henne. Hon vill ha med mamma som smakråd. =)

Hoppas ni får en kanonvecka i vårens tecken!

Kraaaaaaam

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Små barn blir man glad av, de livar upp tillvaron så jag förstår att det var ett kärt besök. Vilken fin trädgårdsgunga ni har.
Kram Anette

Livet på kyrkstigen sa...

Hej, vilka jättesöta systerbarn du har:) Vill också ha en sådan trädgårdsgunga! Kram

ååååååååå sa...

Hej Jenny! =)

Vilka gullungar!! =)
Förstår att hon ville titta närmare på din plansch. Den är verkligen jättefin.
Ni har så himla fint hemma.

Trädgårdsgungan skulle bli jättefin vit. Det tror jag alldeles säkert! *ler*

Ha de fint!

Kramar Verra

Nyanser av vitt sa...

Vilka snyggingar...
Var köper man en sån gunga? Vill haaaaaaaaaa
Kramis

Vikkan sa...

Så söta systerbarn! Tror jag att ditt hjärta smälter för dem! ;-)

Er gunga är jag lite avis på. Den är tyvärr lite för stor för min lilla trädgård men en hammock hade jag gärna haft på baksidan!

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Jenny!
Vilka små godingar du har haft på besök och syrran också förstås.
Vera verkar vara en skön tjej som är nyfiken utav sig.
Åh har du en så fin gunga...Det är en dröm jag har att kunna bo så att jag får plats med en sådan.
Kramar:)

Vitt och Blått sa...

Vilka sötnosar! Ett riktigt charmtroll verkar hon vara Vera. :) Fiiin finsk gunga! Den skulle verkligen vara jättesnygg i vit, så den som väntar på något gott..

Ha en bra vecka - kram E

Annas skattkammare sa...

Hej Jenny! Vilka sötisar du har till systerbarn! Jättefin gunga!
Kram /Anna

Nyanser av vitt sa...

Ja det är det jag gör...ser den i vitt alltså. Ursnygg är den iallafall...i vitt :O)

annika sa...

Mysigt med syskonbarnen.
Ser också den gungan/hammocken i vitt...så snyggt.
Kram annika

Maria sa...

Det var en rejält söt unge!

Livet på Vestergård sa...

Så fint besök du hade ;o)
Din hönsplansch gillar jag väldigt mycket !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt besök du haft, jättesöta foton på Vera. Och det var kul och se lilla Agnes också, och din syster och dig också såklart. Det var en jättefin gunga, där kan ni sitta och svärma du och Peter..fniss.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Therese sa...

Underbart söta systerdöttrar! :-) Och den där gungan bli nog kanonfin i vitt... Massa kramar!

Anonym sa...

Åh Jenny, vad mysigt ni verkar ha haft!!! Kul med syskonbarn =)
Och vilken herrgårdsgunga ni har!!!! Vill ha en sån ja med!
Kram på dej
/Johanna
mysigalantligating

Fånga dagen sa...

Hej vännen!
Vilken goding du fångat på bild. Förstår verkligen om du är en stolt moster.
Men du den gungan, vilken läcker sak alltså, sån skulle jag vilja ha, men får garanterat inte. Hi hi
Vad härligt du verkar ha haft det igår i alla fall, mysigt med så trevligt besök.
Hoppas du får en lika trevlig vecka.
Kram på dig
Lena

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni ser ut att haft. Hon är så otroligt söt lilla Vera. Kram Sofia

Vintage House sa...

Vilka små sötingar:)
gillar verkligen gungar kommer bli så fin vit:)
kram
sandra

Tigris Predikantan sa...

Den flickan har busig blick!
:)

Vit som snö sa...

Hon är som en söt karamell Vera! Jaa Agnes också förstås så om något år tultar hon runt o charmar på samma sätt.
Åhh vad jag skulle önska en sån gunga! Var hittar man en sån?!! Så härligt en ljummen sommarkväll att sitta där o mysa!
Kram Cilla

Norregård sa...

Vilket trevligt besök Jenny!!
Gungan är ju så mysig oxå;o)

Kram Kram Malin

Fröken Tindra sa...

Så söta foton så på Vera! Och gungan är jättefin.
Jag har inte varit ute på hojen, den finns inte kvar i vår ägo. Den såldes i höstas. Känns lite så där. Men jag nådde ned dåligt.
Kramisar!!

Handgjorda drömmar sa...

Tack för din hälsning o rara kommentar hos mig!
Vilken härlig dag ni verkar haft. En sådan gunga skulle jag oxå vilja ha!! Suck! De är ju bara så urcharmiga.
Ha en fin vecka!
Kram Marie

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej söta Jenny och TACK så mycket för din omtanke. Det VÄRMER ska du veta!!! :)

Vera & Agnes är ju SÅ söta!!!
och barnstolen var verkligen snygg. Och gungan...suck...vill ha! :)

Hoppas att allt är bra med dej.
Stor KRAM

Stjärnor & Champagne sa...

Nu skrev jag precis till dig och det funkade inte. Kanske kommer i 2 omgångar. Dom är för söta tjejerna. Vera är ju så go. Gungan är så fin och jag tror att den kommer att bli ännu finare i vitt. Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

Elsa och Helena sa...

Vilket litet charmtroll Vera är och vilken häftig T-shirt! Lillasyster Agnes är såå söt men det var nog Vera som stal föreställningen...:) Förstår att det var en livad söndag på Kråkered:)

KRAM Helena

Susanne sa...

Jätte härliga bilder!! kan aldrig bli fel med charmtroll på bild..
Är det du som sitter på gungan?
Tänk jag har en helt annan bild i mitt huvud..Du är väldigt gullig;)
Kram Susanne